Gå til innhold

PS3 Diverse spørsmål, bla om Linux.

radivx

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe dette lille beistet i stedet for PC, men har en del spørsmål først:

Kan en PS3 (med eller uten Linux) spille av HD filer (HD WMV eller x264 i matroska/MKV)? (Altså er den kraftig nok?, vil VLC player ol. kjøre i Linux?)

Hvordan er Soneinndelingen for Spill/Film? Kan man importere noen av delene?

Kan man koble til ekstern HDD med linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

Jeg kan svare på 2 av spørsmålene dine:

Ja, VLC Player kjører veldig fint i Linux på PS3 :)

Og ja, man kan nok koble til ekstern HDD med linux. Vil iallefall være veldig rart hvis ikke :p

Du spør om den er kraftig nok... Ja det er den, det er jeg nesten helt sikker på :p

Har spilt av en del forskjellige ting på min egen PS3 som jeg installert Ubuntu på :)

Lenke til kommentar

Da kan jeg gi deg svar på alle 3 om du ønsker.

VLC kan fint brukes i Linux på Ps3 som mariyo sier og den er kraftig nok i massevis til å kunne spille av HD filer. Problemet er bare det at kjernen som er bygget opp i den linuxen, klarer ikke å utnytte Ps3 i det hele tatt. Derfor har jeg enda ikke sett eksempler på Ps3'r som spiller av x264 og WMV HD uten problemer.

Til DivX derimot fungerer den utmerket.

Når det gjelder soneinndeling på spill/filmer så er alle Ps3 spill sonefrie, som betyr at du kan importere spill fra utlandet.

Når det gjelder Blu-Ray, Ps1 og Ps2 spill så er ikke disse sonefrie, og de er nødt til å kjøpes fra den sonen du har kjøpt din Ps3 i.

Det er null problem å koble til en ekstern hdd, så lenge filsystemet på den er FAT32.

EDIT: Det ryktes om at IBM holder på å utvikle en linux-kjerne som skal utnytte Cell prosessoren mye bedre, men de ryktene har jo vært ute en stund nå. Men hvem vet, kanskje holder de på enda ;)

Endret av LuciferNykirke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...