Gå til innhold

Trenger nytt lydkort for stuePC. Forslag ønskes!

Anbefalte innlegg

Holder på å bygge en stuePC og tenkte kanskje det hadde vært greit med et bedre lydkort enn den intergrerte lydkortet fra hovedkortet.

Jeg har egentlig ikke lyst å legge så mye i et lydkort, da jeg ikke har noe ordentlig anlegg å koble opp i mot (har en Sony surround med kun èn TOSLINK som brukes til Xbox360 ellers ingen SP/DIF.) Lydkortet blir koblet til analoge porter.

Jeg har på sikt planlagt å kjøpe et ordentlig hjemmekinoanlegg til 20k med digitale innganger så det er greit at lydkortet vil kunne utnyttes til dette formålet også.

Ønsker dermed noen gode tips til hva slags lydkort jeg bør vurdere. Helst gi meg tipset i form av lenke til Prisguiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ikke har behov for mikrofon forsterker på lydkortet, det vil si du får ikke mulighet til å bruke mikrofon. så kan du ta en titt innom www.procom.com der selger dem lydkort av andre slag. da går det kun i hun/han rca plugger.

vet selv ikke hva jeg skal kjøpe. får se hvordan det uvikler seg her.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene hitill :)

ESI Juli@ blir nok litt i det dyreste laget for meg. Dessuten, den får nok ikke plass i maskinen siden jeg har byttet ut noen aktive chipsettkjølere med passive kjøleribber som gjør at jeg får ikke plass til større PCI-kort :(

Jeg har sett litt på X-FI-kortene. Mange sier at de at bloatware, kommers and so on så derfor ønsker jeg andre tips for lydkort som jeg ellers ikke hadde vurdert.

Hva med denne? Noen formeninger? Prisklassen er nok mer rett for meg og har hørt mye fra fra M-Audio

Lenke til kommentar

M-Audio Audiophile 2496 er et bra kort som er mye rimeligere enn ESI Juli@....

Men støtten for Vista er vel så som så. Så du bør bruke XP. Dessuten så har du kun digital coax utgang. Selv om dette fungerer bra det også.

Så optisk digital utgang har du altså ikke på dette kortet...

Lenke til kommentar
M-Audio Audiophile 2496 er et bra kort som er mye rimeligere enn ESI Juli@....

Men støtten for Vista er vel så som så. Så du bør bruke XP. Dessuten så har du kun digital coax utgang.  Selv om dette fungerer bra det også.

Så optisk digital utgang har du altså ikke på dette kortet...

9119411[/snapback]

Jeg har selv et M-Audio Audiophile 2496, og det gir veldig god og klar lyd.

Støtten i Vista er ikke bare så som så, den er ikke-eksisterende. :mad:

Selv tok jeg ut kortet pga at det ikke støtter Vista, men jeg ble heldigvis positivt overrasket over hvor god lyd det var fra HD-audiobrikken på hovedkortet, og jeg regner meg som hifi-menneske. Jeg bruker et sett med Sony hodetelefoner, de kostet ca 1800 kroner.(og avslører mye)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hadde du skullet bruke digital link, ville jeg anbefalt Club3D Theatron Agrippa (Netshop eller Digital Impuls). Digitalutgangene støtter enkoding i Dolby Digital Live og DTS for film, og bit-perfect 96 khz stereo for musikk.

Det er visst egentlig et billigere re-merket Auzentech X-Plosion, hvilket ikke er spesielt negativt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...