Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Diverse problemer, feks maskina er treig

Anbefalte innlegg

Ok, har et par problemer med maskina, så tenkte jeg like godt kunne samle alt under èn tråd: i det siste har maskina begynt å fryse, helt brått, last eller ikke. Aner ikke hva det kan være, har aldri sett noe sånt før. Plutselig fryser den, som om noen trykte på en knapp. Ok, det er det ene. Det andre er at av og til restarter den bare, helt ut av det blå. Har inntrykk av at dette er to separate feil, man skal ikke se bort i fra at feilene skyldes det samme problemet.

Videre så jobber maskina noe inni granskauen hardt når jeg kjører wmp. For et par minutter her brukte maskina 87% av cpu bare på wmp, det er jo litt drøyt. Sangene hakker. Restarta og da funka det greit igjen. Men så går det ei stund, også blir det like treigt igjen, evt. henger maskina seg og jeg blir nødt til å restarte uansett.

Forslag til fix? :ph34r:

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du sier at maskinen stopper og restarter av seg selv kan høres ut som den er varm. Sjekk tempen i "Everest" som du finner med en enkelt søk på google.

Resten høres det kanskje ut som du trenger en liten formatering, diskfrag eller at du har en liten trojansk hest galloperende i PC'en.

Lenke til kommentar

Toppa seg skikkelig her nå, klikka skikkelig, måtte kopiere noen vitale filer fra maskina til en kompis fordi jeg selvsagt ikke fikk den forpulte cd-spilleren til å finne den forbanna cd-plata med windows på. Koz & klemz, FFS! Det jeg gjorde med å flytte over filene funka jo ei stund, men så klikka hele dommedagsmaskina på nytt. Nå sitter jeg her og kuker frem og tilbake, men jeg får det ikke til å funke. Må innrømme at det er sekunder før jeg bare pakker hele greia sammen, stikker opp på blokka rett ved siden av der jeg bor, for så å pælme hele dritten rett i asfalten under. Skal prøve å la det være, men det frister noe fryktelig å gjøre det. Og helt til slutt, fun fact: num lock-lyset på tastaturet lyser fortsatt etter av maskina er slått av. Slå den! Maskina er av, pæra lyser enda! What the FUCK!

Lenke til kommentar
Toppa seg skikkelig her nå, klikka skikkelig, måtte kopiere noen vitale filer fra maskina til en kompis fordi jeg selvsagt ikke fikk den forpulte cd-spilleren til å finne den forbanna cd-plata med windows på. Koz & klemz, FFS! Det jeg gjorde med å flytte over filene funka jo ei stund, men så klikka hele dommedagsmaskina på nytt. Nå sitter jeg her og kuker frem og tilbake, men jeg får det ikke til å funke. Må innrømme at det er sekunder før jeg bare pakker hele greia sammen, stikker opp på blokka rett ved siden av der jeg bor, for så å pælme hele dritten rett i asfalten under. Skal prøve å la det være, men det frister noe fryktelig å gjøre det. Og helt til slutt, fun fact: num lock-lyset på tastaturet lyser fortsatt etter av maskina er slått av. Slå den! Maskina er av, pæra lyser enda! What the FUCK!

9115199[/snapback]

Jeg støtter teorien med å "pælme" hele dritten ut av vinduet!:)

Formater maskinen gutt, og er det fortsatt slik prøv "elimineringsmetoden" og finn ut om noe hardware er ødelagt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg formatert, og ca 23 sekunder etter at jeg var ferdig å installere driten klikka det igjen.. Fatter ikke hva som er feil her ass, nekter å tro at det er tempen, maskina har jo stått avslått i dagevis og eneste last jeg har hatt er formatering og installeringen av windows. Lukter defekt ram lang vei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...