Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente med ikke altfor store begreper når det gjelder data, så derfor skriver jeg problemstillingen med egne ord- og håper at noen her forstår meg og kan svare.

Saken er den at jeg har fått hjelp til å fikse det slik at jeg deler nett med naboene. Vedkommende som har hjulpet meg og naboene med dette bor i Bergen, mens jeg bor i en annen kant av landet. Jeg har også en DNS ping, som jeg bruker hvis jeg har problemet med nett (for å se om jeg har signaler) Da pinger jeg opp en IP-adresse, uten at jeg har satt meg så godt inn i dette. Har egentlig hele veien trodd at jeg pinger på naboen eller på selve ruteren (hvis noen skjønner hva jeg mener).

Saken er i hvertfall den at jeg for moroskyld lastet ned et program som heter visual route (om noen kjenner til dette programmet). Da jeg sjekket IP-adressen,så oppdaget jeg via programmet at verten (IP-adressen) kan spores i hele 14 ledd. Og det litt sjokkerende var at IP-adressen (verten) var til han fyren i Bergen som har hjulpet meg!! Når jeg søker på hva jeg antar er min egen IP-adresse,så får jeg ikke opp mer enn et ledd.

Hva betyr dette? Noen som kan forklare og som vet?? Skjønner liksom ikke helt at han i Bergen kan ha noe med mitt nett å gjøre når jeg bor så langt unna... (er 50 mil mellom oss) Er nesten redd for at han kan følge med på alt jeg gjør...For han har en særs god innsikt når det gjelder slike ting. Kan ikke konfrontere fyren, før jeg vet mer. Ble en smule redd, jeg nå. Har jeg grunn til å være det?

Endret av feminin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere naboene en felles internettilkobling som alle bruker eller er det en som deler internettilkoblingen sin med andre, eller er det du som deler internettilkoblingen din med andre?

Edit: skrivefeil

Endret av alec1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...