The Jackal Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Vurderer å bygge om maskinen min slik at den blir mer stillegående. I den anledning lurer jeg på hva slags tower,strømforsyning,CPU vifte, etc etc jeg trenger å kjøpe for at jeg slipper å høre maskinen.Vurderer å kjøpe en krafigere CPU også, så det kan jo taes med i beregningen. ThX Lenke til kommentar
Stone Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Koolance er tingen hvis du skal ha en stille, og rask maskin....... 2800,- virker dyrt, men du må tenke på at Koolance regulerer viftene automatisk og den slår seg av på 50grader C!! + at vannblokken har egen sikring for ikke knuse Coren! S-O Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Tror ikke jeg skal begi meg inn på vannkjøling, så ellers takk for tipset.....skal heller ikke overklokke,så er det sagt. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Let litt på http://www.microplex.no . De har supergod service. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 NoiceControl 1905 er en meget støysvak strømforsyning på 300W. Hadde selv denne før, og var veldig godt fornøyd med den. Microplex angir at den har et støynivå på 19-25dB. Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Få deg i det minste en PSU med to vifter. Hvis du har råd så kan du jo bla opp pengene for Noise Control PSUen, den er fet. Jeg har 6 kabinett vifter totalt hvis du tar med PSU viften 3inn, 3 ut. Alle bortsett fra PSU vifta går på 5 volt. Hører bare en svak suselyd fra kabinettet. Microplex har noen stillegående Zalman vifter til 80kr som starter fint på 5 volt. Det som bråker mest hos meg er harddiskene og de henger tilogmed i vibrasjonsdempende oppheng (NoiseControl NoVibes). Jeg har også lagt inn dempnings materiale inne i kabinettet. Det er noise control sine gummikork matter. De er veldig bra men når jeg satte de inn luktet de sterkt av limet som var bakpå. Etter et lite opphold i en trang bastu med en 50 grader i lufta så ga lukta seg. Tok seff ut alt fra kabinettet før varmebehandlingen. Uansett, mattene dempet vibrasjoner og resonanse støy fra alle dupedittene som spinner rundt der inne. Det funka veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå