Gå til innhold

WiiConnect24 breaking Wii consoles?

Mala

Anbefalte innlegg

Noen som har noen kommentarer til dette ryktet? Har selv merket at konsollen blir meget varm som følger av dette, men har aldri hatt noe trøbbel med min Wii :)

Kilde

A number of disgruntled gamers are hitting internet forums saying their consoles have broken after being left on standby with WiiConnect24 enabled for long periods of time.

Although Nintendo says the console only consumes a tiny amount of power when in WiiConnect24 mode, supposedly comparable to a small light bulb, the console gets very hot - far hotter than when the console is on and being played - because the internal fans are deactivated in WC24 mode.

Og som vanlig kan i jo ta dette med 9 tonn salt, og gjerne litt krydder om du vil det :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, har ikke merket noe til dette "problemet". Wii bruker vel i underkant av 7 watt i wii24 moduset (utfra en test, skal se etter kilde), og 13 watt under spilling. Har dog ikke merket noe abnormal varmegang i min Wii og den har stått i Wii24 moduset siden jeg kjøpte den ved release tider :)

Lenke til kommentar

Det er det jeg har sagt hele tiden. Det kan umulig være bra for prosessoren å kjøre uten noe form for kjøling, selv om det kanskje dreier seg om en 10-20% av CPU. Etter en dag i Wiiconnect24 er Wiien skremmende varm, og jeg har sluttet å bruke denne funksjonen. Rett og slett.

Lenke til kommentar

Indirekte kanskje, men tviler på at det er den som skader maskinen. Vil heller tro at en liten gruppe Wii-maskiner har en defekt på skjermkortet (oftest det som går), som gjør at det ikke liker varme.

Uansett bør ikke noe elektonikk stå i rom hvor den blir for varm. Blir det varmt så slå av maskinen helt.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...