Gå til innhold

Tror jeg trenger mer strømforsyning

Anbefalte innlegg

Heisann

Bare lurer på om komponentene mine får så mye strøm som de trenger.

Har ganske mye strømforsyning, men også ganske mange skjermkort.

Komponenter: 2 G7950 GX2 (4 gpu'er) SLI, 2048 mb ram, Dual Core 2 E6600, printer, webcam, tastatur/mus, joystick, Lydkort (husker ikke hvilket). !750 WATT!

Har prøvd "Power Supply Calculator", Der sto det at jeg trengte 779w (mer elr mindre).

Kan dere sende meg en link med en grei og billig strømforsyning jeg kan kjøpe med støtte for SLI? Tror jeg har et slags ATX lignende kabinett som ikke er ATX. :p Greia må ikke være for bred, men lang er fint :) (Normal bredde)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Bare lurer på om komponentene mine får så mye strøm som de trenger.

Har ganske mye strømforsyning, men også ganske mange skjermkort.

Komponenter: 2 G7950 GX2 (4 gpu'er) SLI, 2048 mb ram, Dual Core 2 E6600, printer, webcam, tastatur/mus, joystick, Lydkort (husker ikke hvilket).  !750 WATT!

Har prøvd "Power Supply Calculator", Der sto det at jeg trengte 779w (mer elr mindre).

Kan dere sende meg en link med en grei og billig strømforsyning jeg kan kjøpe med støtte for SLI? Tror jeg har et slags ATX lignende kabinett som ikke er ATX. :p Greia må ikke være for bred, men lang er fint :) (Normal bredde)

9105664[/snapback]

Hvilken PSU har du, merke og modellbeskrivelse?

750W burde normalt holde. Skjermkortene bruker ved full load ca. 300W hver, CPU 65W, harddisk ca 12W, til sammen 677W. I tillegg kommer minne, webcam, etc. med noen watt. Likevel...full load inntreffer sjelden om i det hele tatt. Kun ved å stressteste med spesiell programvare oppnås full load over noe tid. Når det er sagt så avgir PSU neppe noe særlig over 650W over noe tid. Det som kan skje er at strømforsyningen gir komponentene for dårlig spenning ved konstant høy belastning.

Jeg vil tro at NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor 1000W, denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=61741 vil duge for ditt oppsett. Den avgir 800W konstant og opptil 1000W spissbelastning. Den har 4 uttak for skjermkort (6 pins) og den er ganske stille av seg, samt at den er relativt rimelig. Her er alle tekniske data også:

Specifications :

+3.3v : 25A

+5v : 30A

+12v1 : 35A

+12v2 : 35A

-5v : -

-12v : 0.3A

+5Vsb : 3A

+3.3V and +5V combined load shall not exceed 200W

- Over Power/Voltage/Current/Temperature Protection

- Short Circuit Protection

This specifications is due to EPS 12v regulation and can be used for any desktop or server configuration.

Noise Level:

12 - 17dB at load up to 400Watt

17 - 25dB at load between 400 - 800Watt

+25dB at 1000Watt load

Cable configuration:

1 x 24/20pin ATX cable

1 x 8pin detachable motherboard extension cable (4pin+4pin)

4 x 6pin PCi-express cable (Quad SLi capability)

8 x S-ATA plug on 2 cables (4 on each cable)

8 x Molex plug on 2 cables (4 on each cable)

1 x Floppy plug on 1 cable (1 on molex rail)

Total of 8 cables from Power Supply

Key info :

Extreme EPS12V 1000Watt PSU

Active PFC

24-pin ATX extension (backward compatible with 20pin)

135mm fan installed

Fan speed control function inside

Full cable sleeving and black connectors

8 * S-ATA lines

4 * 75Watt PCI-Express line for Quad SLi

Black coated case and black FAN grill

Lifetime : 100,000 hours at 25°

Dimension:150*86*160mm(W*H*L)

Lenke til kommentar

Vil estimere at maskinen din i verste fall drar noe under rundt halvparten av hva den PSU kalkulatoren du brukte oppga. Vet ikke hvilken produsent Dell bruker for strømforsyninger, men så dårlige kan de nok ikke være at 750 wattern skulle være av for råtten kvalitet. Så om maskinen din er stabil, så har du en PSU som er grei.

Lenke til kommentar
300W for hver av 7950GX2-kortene?  I think not.  Et enkelt 7950GX2 drar 110W i følge Xbitlabs.

9106097[/snapback]

Du har nok mer rett enn meg der. Jeg var litt snar da leg leste denne: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...950_gx2/27122/3 Her ble det vel målt hvor mye strøm maskinen brukte fra strømuttaket i veggen. Men 110W synes jeg var lite da. Hva er det da i den maskinen som testen omhandler som bruker resterende 193W? CPU bruker mest, mens resten av komponentene er heller puslete i effektbruk. Men vi er enige om at den strømforsyningen han har burde holde rikelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...