Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Polering med maskin

Anbefalte innlegg

Skal man bare spre polish utover og så polere masse når den har tørket? Eller skal man polere inn stoffet godt også? Etter å ha lest litt så får jeg opp tvedtydige svar på dette. Hva anbefales?

Og hvordan bruker man egentlig en slik billlig polermaskin? Jeg synes den aldri klarer å få av den tørkede voksen, den blir bare til en tørr hard hinne som går greit av med håndkraft, men polermaskinen løper liksom bare over den... Bruker jeg for mye voks?

En vanlig turtle voks flaske pleier å holde til ca. 4 poleringer for meg når jeg polerer en Passat stv, - så har dere en indikasjon på hvor mye stoff jeg smører utover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje du har på litt mye ja, bruker du maskin til å påføre?

Det bilde jeg la til her er bilde av bilen min med påført polish.

Det bilde her viser hvor mye polish jeg bruker på ca en pollering:

http://home.online.no/~sysme/xantia/poller...gsmiddeljpg.jpg

Tok egentlig på litt mye, så det spruta litt rundt når jeg pollerte..

En sånn liten autoglym-flaske som det der holder vel kanskje til 15 polleringer eller noe vil jeg tru.. Har pollert 4 biler med den nå, og det er relativt mye igjen.. Den ene gangen ble det pollert for hånd, og da gikk det med betraktelig mye mer enn med maskin.

Prøv å legg på et tynt lag med turtlewax neste gang, la det virke en stund før du pollerer det av igjen. Bruekr du saueskinn på maskin for å pollere det av..? Det kan jeg anbefale iallefall.. Funker bra.

Bruk lav rotasjonshastighet på polleringsmaskinen. Da får du iallefall ikke svidd polishen.

Jeg er ingen ekspert på pollering, men får det til ganske bra med den maskinen jeg har. Har ikke svidd polishen enda ;) Har selvsagt testa litt forskjellig da..

post-30995-1184887146_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg bør nok prøve med betraktelig mindre ja. Det som skjer er at det blir en hard hinne av voksen akkurat som om maskinen "tørker" den ut når jeg prøver å polere det av.

Maskinen blir forøvrig brukt både til påføring og polering, bruker de hettene som fulgte med. Regner med at det er noe kunststoff greier i den som polerer av.

Lar du maskinen jobbe lenge når du påfører voksen eller "smører" du det bare utover slik at mesteparten av tida blir brukt på å polere det av? Ble ikke klok på det jeg leste rundt omkring ang. dette. Noen sier at man skal "polere" stoffet inn, la det tørke til hvit hinne for så å bare tørke det av, mens andre vil smøre det på og så brette opp ermene og starte jobben med å gnikke og gnukke.

Lenke til kommentar

Når jeg påfører så tar jeg maskinen litt fram og tilbake der jeg har lagt på for å få et jevnt lag ja. Når jeg skal ta det av så gjør jeg det samma.. Noen vokstyper kan være litt vanskelige å få av.. Kanskje prøve en type flytende voks eller noe? HAr erfart at det er mye lettere å ha med å gjøre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...