Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd fra PC når jeg røren på musen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme buggen på min maskin ved scrolling. Det er en summelyd som kommer og går, og når den er tilstede påvirkes den av scrollen.

 

Hva det kan være vet jeg ikke, men jeg tror kanskje ikke lyden kommer fra høyttalerne, men selve maskinen... kan dette stemme?

 

Kanskje det har noe med CD-romen å gjøre...

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Kan det være at denhar veeeldig lite ram, og må hente informasjon fra harddisken hele tiden? Hendte med en gammel pc vi hadde før. Satt inn mer ram, problemet forsvant.

9108694[/snapback]

 

2046MB RAM er det jeg har... PCen min er over hodet ikke treg.

Lenke til kommentar
jeg har ikke peiling på hva den lyden kommer av men min mor har en pc med samme komplekser.. 

 

Ganske irriterende, selv i små doser;)

9106119[/snapback]

Har moren din en rar lyd i musen?

9106658[/snapback]

Nei, men det er en rar lyd når jeg bruker musen i EI, heldigvis gjør jeg som andre og bruker FireFox :love:

 

Ener jeg litt ironi her?

Lenke til kommentar

Har hatt dette problemet mange ganger.

 

Prøv følgende:

Skru ned master volumet i windows, skru heller opp "Wave" kontrollen.

Hvis du ikke får lyden høyt nok da så bør du kjøpe deg en liten hodetelefonforsterker (for dere som bruker hodetelefoner).

 

Problemet er såvidt meg bekjent at når master volumet i windows er for høyt så reagerer lydkortet på elektriske impulser/felt rundt seg, og da spesiellt skjermkort. Master kontroller justerer vanligvis lydkortets interne hardware volumkontroll.

 

Hadde samme problemet i gamle dager når de fleste hadde separate lydkort. Hvis lydkortet sto for nærme skjermkortet så kom den knitrelyden. Hvis man flyttet det lenger ned i PC'n så forsvant den. Dagens integrerte lydchiper ligger vanligvis rett ved siden av øvrerste ekspansjonsslot. Der hvor skjermkortet vanligvis sitter. Derfor skjer dette.

 

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...