Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Gaming pc (cpu, skjermkort og hovedkort)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe meg noen deler til pcen min. Jeg har satt en grense på 6000NOK inkludert frakt.

Jeg er litt usikker på hva jeg kan få til den prisen, men har tenkt på en Intel e6600 og ett 8800GTS kort. Men trenger hjelp fra dere til å bestemme meg.

Krav:

Max pris: 6000,-

Må ha DX10

Må ha SLI (Crossfire hvis jeg noen gang skulle gå med på å kjøpe ett ATI kort...)

Endret av Tt.mrX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan uansett ikke bruke 8800 GTS med et ATI kort. 8800 GTS er nvidia, som kjører SLI, mens ATI sine kort kjører crossfire.

Begge teknologiene gjør at du kan kjøre 2 skjermkort samtidig, men det er 2 forskjellige teknologier som ikke kan brukes om hverandre. Se på det som BlueRay og HD-DVD, du kan ikke spille av BlueRay filmer i en HD-DVD spiller.

Om det er vil svare seg økonomisk å kjøre 2 kort i SLI / crossfire er en annen sak. I nesten samtlige tilfeller jeg har vært borti har det vært en bedre løsning å kjøpe et nytt skjermkort av nyere modell. Se ikke bort i fra at et 8800 GTS holder koken til 9800 GTS er et bedre alternativ enn å kjøpe nytt 8800 GTS og kjøre SLI.

Lenke til kommentar
Du kan uansett ikke bruke 8800 GTS med et ATI kort. 8800 GTS er nvidia, som kjører SLI, mens ATI sine kort kjører crossfire.

Begge teknologiene gjør at du kan kjøre 2 skjermkort samtidig, men det er 2 forskjellige teknologier som ikke kan brukes om hverandre. Se på det som BlueRay og HD-DVD, du kan ikke spille av BlueRay filmer i en HD-DVD spiller.

Om det er vil svare seg økonomisk å kjøre 2 kort i SLI / crossfire er en annen sak. I nesten samtlige tilfeller jeg har vært borti har det vært en bedre løsning å kjøpe et nytt skjermkort av nyere modell. Se ikke bort i fra at et 8800 GTS holder koken til 9800 GTS er et bedre alternativ enn å kjøpe nytt 8800 GTS og kjøre SLI.

9107102[/snapback]

Snakket du til meg?

Lenke til kommentar
Snakket du til meg?

9108673[/snapback]

Stemmer det, fordi:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei. Jeg skal kjøpe meg noen deler til pcen min. Jeg har satt en grense på 6000NOK inkludert frakt.

Jeg er litt usikker på hva jeg kan få til den prisen, men har tenkt på en Intel e6600 og ett 8800GTS kort. Men trenger hjelp fra dere til å bestemme meg.

Krav:

Må ha DX10

Må ha SLI (Crossfire hvis jeg noen gang skulle gå med på å kjøpe ett ATI kort...)

9105362[/snapback]

Uthevinger gjort av meg.

Jeg tolket litt feil i første post, men uansett. Hovedkort støtter offisielt som regel kun enten SLI eller Crossfire..

Lenke til kommentar
Snakket du til meg?

9108673[/snapback]

Stemmer det, fordi:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Krav:

Må ha DX10

9105362[/snapback]

Uthevinger gjort av meg.

Jeg tolket litt feil i første post, men uansett. Hovedkort støtter offisielt som regel kun enten SLI eller Crossfire..

9108718[/snapback]

Nei du tolket ikke feil, jeg som skrev feil:P Har rettet opp feiled nå da.

Så du mener da at jeg skal ikke satse på SLI men heller spare til datidens high-end kort?

Endret av Tt.mrX
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært med på at SLI har gitt mer "bang for the bucks" enn å bare kjøpe nytt skjermkort gjerne nyere modell. Toppmodeller i skjermkort blir sjelden veldig mye billigere, de bare fases ut. Se f.eks. på Kort som 7900 GTX, som gir dårligere ytelsen enn 8800 GTS.

Skyt meg om jeg tar feil, men SLI ser tøft ut, ..og er egentlig unødvendig så lenge du får mer kraft omtrent til samme pris i et kort..

Eneste erfaringene jeg har med kort som ble kjøpt inn med tanke på SLI er 6600 GT, 6800 Ultra og 7800 GT (ikke i samme maskin, men i min omgangskrets) Samtlige har senere kjøpt nyere kort fordi man kom bedre ut av det når man så på ytelse vs pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...