Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg planer om å kjøpe ny telefon med abonemaget Djuice nonstop :)

(hater egentlig telenor, men abonemanget er genialt)

Da får jeg litt biligere telefon

nokia n73 koster rundt 1400kr

og sony erikson k810i rundt 1000kr

Men greier ikke å bestemme meg :p

Nokia har den fordelen med edge så slipper man å drive på nette i snegle fart når man ikke har 3g dekning...

Sony har jeg walkman hodetelefoner fra før av, noe som gjør det lett å koble i vanlige hodetelefoner for å lytte på musikk

noen som vill gi meg en anbefaling?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Alt her er bare grove trekk, som er tat i fra hukomelsen, så se på dem som mere retningslinjer, istedenfor rene 100% fakta opplysninger. ;))

Fordelener med SE K810i:

*Mindre, lettere og stiligere. ;)

*Både bedre drift og tale tid. (Batteri)

*støtte for A2dp = Trådløs overføring av stereo musikk.

*Taster som stikker bedre ut, som igjen gjør dem mere overiktelig og lettere å treffe.. (Men igjen, muligens noe uvant.. ? )

*Snarvei taster for både galeri (Bilde visning) og diverse kamera modus/funkjsoner..

*En litt mere lyssterk skjerm..

*Eneste ikke smart tlf, med multitasking for java programmer..

*Mindre, og mere framtidsrettet minne kort..(Med tanke på framtidlige modeller som kommer til å kjøre samme type kort..)

*En bedre radio (RDS).

*TrackID. :thumbup:

*Unike ekstra muligheter for bilde forbredninger/forandringer.. (Eks. Konstrast of lys instilinger, osv.. ) -Men igjen, så er vel d meste mulig med 3 parts programmer på N73.. :hmm:

*Bildstabilisator..

*Ekte xon blits..

*"litt" bedre bilde optik..

*Modelen er en go og inkjørt model, som er videreutviklet i fra K800.. = Mindre potensielle feil/svakheter? :whistle:

*Et 128MB minnekort og kamera snor følger med..

*Billigere.

*IKKE en smart tlf, som igjen gør den enklere å bruke?

*Det er en SE mobil. :dribble: '

Fordeler med N73:

*Litt større skjerm.

*stereo Høytalera.

*En SmartTLF (S60), Med mulikheter for å velge å vrake i programmer, og sende epost med vedlegg, osv..

*EDGE

*Muligheter for en mere funksjonell lommeløkt, isteden for bare det tilgjengelige "røde" søke lyset til K810i..

*Bedre video kvalitet.

^^Hum... Ja.. Vises det godt at undertegnede er en Harbarket SE tilghenger, som tidligere he bytter ut sin K800 for en K810, i påvente an K850i? :cool:

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha gått for N73 av den enkle grunn at det er flere muligheter i og med at den bruker symbian. At du har SE øretelefoner fra før av vet jeg ikke om er en god nok grunn for å gå for K810i. Hvis du vil ha handsfree headset til N73 som også har 3,5 mm minijack, er det bare å gå på ebay.com å kjøpe. Uorginal koster inkl. frakt rundt 40-50,- :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg ville ha gått for N73 av den enkle grunn at det er flere muligheter i og med at den bruker symbian. At du har SE øretelefoner fra før av vet jeg ikke om er en god nok grunn for å gå for K810i. Hvis du vil ha handsfree headset til N73 som også har 3,5 mm minijack, er det bare å gå på ebay.com å kjøpe. Uorginal koster inkl. frakt rundt 40-50,-  :thumbup:

9109556[/snapback]

sony har en del fordeler med blant annet blitsen som fungerer godt =)

leste at den ikke fungerte så godt på nokia sin.

Samt er sony 500kr biligere.

Det er ett godt argument for meg...

Er det verdt de 500kr ekstra og gå for en nokia n73

Lenke til kommentar

Jeg føler at kvaliteten på bildene er bedre på N73, og jeg vet at det er mange som kommer til å si meg i mot, men det er i allefall slik jeg har erfart det. Det er kanskje bedre blitz på K810i, det skal jeg ikke utelukke. Men å punge ut med 500,- ekstra for N73 er nok fornuftig. Men igjen så må jeg si at det kommer litt an på hva slags kriterier du stiller. Du får mye for de 500,- du betaler ekstra.

Endret av Casanova_G
Lenke til kommentar
Jeg ville ha gått for N73 av den enkle grunn at det er flere muligheter i og med at den bruker symbian.

9109556[/snapback]

Hvis ikke du virlig trenger å kjøre masse programmer på telefonen så anbefaler jeg ikke symbian.

Har testet både N73 og N95, og fellesnevneren er ifølge min mening at symban s60 er tregt, og klønete i forhold til en telefon uten, så om sagt... På begge to hadde jeg problemer med at telefonene hang seg, spessielt etter noen dagers bruk, eller at de restarta spontant. Trenger du ikke å kunne legge til masse ekstra programmer, så dropp symbian.

SE K810 har støtte for Java, der får iallefall jeg alt jeg trenger av småprogrammer (valuttaregner osv.)

Lenke til kommentar

*Det er en SE mobil.  :dribble: '

Og akkurat der ødela du hele seriøsiteten til innlegget ditt.

9116095[/snapback]

LOL!! Så du sier at ditt innleg bringer mere inn i denne diskusjonen, og er mere seriøs enn mitt? :roll:

Ps. Hvis du leser lengre ned i mitt innlegg, så ser du at jeg klart ga utrykk for at jeg er en SE tilhenger, som igjen gjør at det pungtet der, "at det er en SE mobil", skall takes med et lite "smill" ;)

(For trådstarter spurte tross alt ette en anbefaling, å ja.. Jeg anbefaler generelt SE mobiler til folk, å da blir det for meg et positiv punkt at det er en SE mobil.. :cool: )

Ps. SE K810i har også MPEG4 spiller og "direkte bilde blogger" muligheter, noe som jeg glemte å nevne tidligere.. :thumbup:

(Men igjen, så har også N73 muligheten for MPEG4 spilling.. )

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Jeg føler at kvaliteten på bildene er bedre på N73, og jeg vet at det er mange som kommer til å si meg i mot, men det er i allefall slik jeg har erfart det. Det er kanskje bedre blitz på K810i, det skal jeg ikke utelukke. Men å punge ut med 500,- ekstra for N73 er nok fornuftig. Men igjen så må jeg si at det kommer litt an på hva slags kriterier du stiller. Du får mye for de 500,- du betaler ekstra.

9113805[/snapback]

Nå ble vel K800i kåret litt "litt bedre bilder", enn N73.. Å K810i har lik eller bedre kvalitet som K800i.. Så.. :whistle:

Å personlig så vil jeg si at å ha symbia på telefonen, er heller en negativ ting, enn en positiv ting... :ermm:

(Men det gjelder mitt tilfelle, da jeg foretrekker en enklere telefon/meny/system, enn å ha alle dem ekstra mulighetene som en symbia telefon bringer, da jeg rett å slett ikke har noen bruk for dem.. :innocent: )

Lenke til kommentar
Etter det jeg har lest har faktisk n73 hakke bedre bilder enn k810i

9123848[/snapback]

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_k810-review-133p4.php

^^""Sony Ericsson claims that the camera module and the software in the new K810 model is exactly the same as in the older K800 model, which we got to know well from our shootouts. Anyway, we decided to snap a few photos just to be sure. For some reason, K810 handles the macro shots in the studio better than the K800 unit. The colors are spot on and the auto-focus is absolutely reliable. You can see here how K800 performed under the same conditions.""

Ut i fra dette, så kan vi iallefall konkludere med at K810i iallefall ikke har dårligere kamera enn K800i. :)

Å som sakt, så ble K800i, i sin tid kåret til "litt" bedre "optick" enn N73 av ekspertene. :)

(Ikke at vi vanlige dødninger noen gang vil see noe forskjell på det.. ;) )

Du kan sjekke selv, å lage din egen formening her.. ----> http://www.gsmarena.com/n73_d900_k800_photo-review-102p2.php

Lenke til kommentar
nå er det ikke kamera jeg har tenkt å bruke den til heller da, men greit å ha ett kamera som funker litt i lommeformat, altså bilder on the gow.

9124588[/snapback]

Nå er det kameraet i seg selv, som er hoved "vekten" på K800i og K810i.. :)

Så kameraet er ikke viktiges? :hmm:

1: Hvilken mobil har du fra før av..

2: Hvorfor skall du bytte..

3: Hva legger du mest vekt på/Hva er viktigest for deg..

4: Hva er din grunn for at du har sett deg ut/velger i mellom N73 og k810i..

5: Hva skall du bruke den til/hva er ditt bruks område..

6: Osv.. Osv.. ;)

Lenke til kommentar

Først har jeg en sony erikson w550i

Hvorfor? min er så og si helt kaputt... skal sende inn når jeg får tak i ny, for jeg er avhengi av telefon pågrunn av firmaet mitt

Vekt på... tja, en telefon som har det meste, og ikke så rent ille på bilder, sende masse sms og mms med (djuice nonstop) bruke den som modem når jeg sitter på plasser som hytta,tog etc

Ellers skal jeg bruke den med kalender etc.

Jeg vill også bruke den med videotelefoni for jeg har gratis bruk ut året.

Samt har jeg gode erfaringer med å levere inn telefoner fra nokia, veldig god service fra leverandør i allefall.

Grunnen til at jeg har sett meg ut disse er fordi disse har det meste jeg har lyst på , greit kamera etc (og en god pris)

Jeg tenkte å se litt sport, tv etc, det har jeg gratis min første mnd som telenor kunde.

så er det vell sikkert mere jeg ikke kommer på i farta

Lenke til kommentar

Med det du skriver ville jeg ikke valgt noen av dem.

Sende masse sms og mms - N73 har mildt sagt dårlige taster. K810 har bedre taster.

Kalender - N73 har meget bra kalender. K810 har ikke det.

3G-TV - N73 er det eneste valget med sin overlegne 2,4" skjerm. K810 har 2,0. Sistnevnte er muligens skarpere, men desverre er den for liten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...