Gå til innhold

Pytt i panne-tråden

Anbefalte innlegg

Overraskende nok fant jeg ingen tråder om dette temaet.

Hvordan lager du din beste pytt i panne? Har du en "oppskrift", eller slenger du bare oppi hva nå enn du måtte finne?

Selv kan jeg forsåvidt bruke nesten hva som helst, men har i det siste stort sett laget en kylling-og-brødskive-basert kladeis.

Består av følgende (sånn ca.):

1 hel kylling

3 brødskiver

4-5 skiver skivet skinke (familieskinke eller røkt skinke)

En god del salsasaus

En goood deis ekte smør (eventuelt margarin)

1-3 tomater

1 boks ananas

Hva annet jeg måtte komme på av frukt og grønt

Gjerne et par poteter som har vært kokt og så tatt vare på (så jeg kan steike dem)

River opp kyllingen i relativt små biter og steiker den sammen med skinken. Hiver så oppi brødskivene og steiker dem i smøret og fettet fra kyllingen så de blir godt gjennomtrukne og varme. Steiker også samtidig en tomat i skiver og eventuelle poteter.

Hiver alt i panna over på en (eller to om det trengs) tallerken(er). Er ikke så nøye å ordne på det, men prøver ofte å lage noen slags "sandwiches" ut av brødet, skinka og kyllingen, som jeg så strør med salsasaus, den stekte tomaten og det jeg måtte finne på av krydder (Natvigs krydderblanding anbefales).

Ustekte tomater, ananasen, poteter og eventuell salat spises ved siden av, eller som forrett.

Nammmmm ;)

Så, hva er din oppskrift på en vellykket pytt i panne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pytt i panne er jo godt det da...Har laget det i mange år men noen oppskrift på det er da bare tull mener jeg...Man tar en masse rester bare og tilsetter litt til av det man finner av grønnsaker og kjøtt etc og da har man en alle tiders pytt i panne....Pytt i panne skal jo ikke være lik fra gang til gang vet du....Men smaken er jo som baken da.... :tease:

Lenke til kommentar

Selvsagt skal man ikke ha noen fast oppskrift på det, det går ikke jeg etter heller. Legg merke til at alt er ganske "eventuelt" og "ca" med den lille oppskriften jeg har skrevet. Den blir aldri helt den samme fra gang til gang, men en del ting er like iallfall. Lager også andre varianter, hvor mange bare er helt tilfeldig å slenge hva som helst i panna ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...