sv1 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Heisann, er på vei på til og hoppe ned fra gjerdet og kjøpe meg en PS3, men lurer litt på hvor jeg skal kjøpe. Så mitt spørsmål er: Hvor lang garanti gir Sony på PS3? Har hørt at det er 5 år reklamasjonstid på produkter i Norge. Vet noen hva denne tiden er i Sverige? Har tenkt på å kjøpe der nemlig grunnet litt lavere pris . Men hvis Sony i utganspunktet gir 5 års garanti er det jo greit Endret 19. juli 2007 av sv1 Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 er det ikke 15 dager returrett med pengene tilbake og 1 år fri reklamasjon? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Mener jeg leste et sted det var 5 års reklamasjon og 1 års garanti spørrs på åsn type vare det er. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg syns ikke at PS3 høres ut som 1 års garantirett. Tror det heller er 2 år eller 5 år heller.. PS3 koster jo tross alt 6000 kr.. Tror heller ikke på at PS3 har mindre enn 5 års reklamasjon. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Garanti er en frivillig ordning sony har og gir dere. Garanti kan være NULL, 10 år, 20 sekunder osv. Så ignorer garanti - i norge er garanti helt irrellevant. Reklamasjon er lovbestemt rettighet du har i forbrukerkjøpsloven. Den sier at om en vare går i stykker og det ikke er pga din feilbruk eller ytre skade så får du reparasjon utført gratis. Dette er ikke noe sony bestemmer men som loven bestemmer. På en playstation3 er denne 5 år. Angrerett har forresten ingenting med reklamasjonsrett å gjøre . Hva dine rettigheter i sverige er vet jeg ikke, men jeg tror de kun har 2 års reklamasjonsrett der, at de ikke har lovbestemmelsen vi har som sier at varer som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år har 5 års reklamasjon. Endret 19. juli 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Da har jo PS3 25års reklamasjon da, siden Sony mener at PS3 skal leve i 10 år hvertfall nei, men trur nok vi satser på 5 års reklamasjonsrett Lenke til kommentar
sv1 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Takk for svaret, Alastor . Da blir det kanskje PS3-kjøp i Norge likevel Lenke til kommentar
Killer-B Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 To års garanti og fem års reklamasjon burde være trygt nok til å vurdere kjøp ja Gjelder bare å ta vare på kvitteringa. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Vet ikke hvor mye en PS3 koster i Sverige men koster den over 5000,- må tu kjøre på rødt for å fortolle den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå