lissabon Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Basert på din forklaring er jeg rimelig sikker på at det ikke er blindtarmen, det gjør vondt ca. akkuratt midt på overkroppen. Uansett er på vei til legen nå, så da finner jeg vel ut av det. 9107490[/snapback] Lykke til da:) Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Har vært hos legen og han kunne fortelle meg at jeg sansynligvis hadde en slags brokk i magesekken som gjorde at den kraftige magesyren kom på avveie og fororsaket skader på plasser i kroppen som ikke er beregnet på magesyre, hovedsaklig spiserøret. Så nå har jeg fått syrenøytraliserende kapsler som forhåpentligvis vil drepe smertene. Takker for all hjelp jeg har fått. Lenke til kommentar
lissabon Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Har vært hos legen og han kunne fortelle meg at jeg sansynligvis hadde en slags brokk i magesekken som gjorde at den kraftige magesyren kom på avveie og fororsaket skader på plasser i kroppen som ikke er beregnet på magesyre, hovedsaklig spiserøret. Så nå har jeg fått syrenøytraliserende kapsler som forhåpentligvis vil drepe smertene. Takker for all hjelp jeg har fått. 9108847[/snapback] Ja det kunne jeg egentlig tenke meg når du sa det var så høyt oppe, hiatushernie heter diagnosen på fagspråket og kan holdes i sjakk med syrenøytraliserende medikamenter. Om det går noen år og det viser seg at plagene ikke blir så bra at det er tilfredsstillende fins det mulighet for de som er så plaget, til å gjøre en operasjon som heter fundoplicatio, gjøres nå stort sett som kikkhullsoperasjon. Men du blir nok godt hjulpet om du får riktig sort syrenøtraliserende middel tenker jeg. Endret 20. juli 2007 av lissabon Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg har store problemer med å svelge kapsler, tror du det vil ha samme virkning om jeg åpner kapselen og tømmer innholdet i et glass vann og drikker det? Lenke til kommentar
lissabon Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Jeg har store problemer med å svelge kapsler, tror du det vil ha samme virkning om jeg åpner kapselen og tømmer innholdet i et glass vann og drikker det? 9109296[/snapback] Hvilken sort er det? Losec? Omeprazol? Somac? Lanzo? I prinsipp er skallet på kapselen der nettopp for at middelet ikke skal komme i kontakt med hele spiserøret nedover og først løse seg opp når det kommer i magesekken,men det kan også hende at det går an å åpne kapselen uten at noe skade er skjedd, jeg kan se om jeg finner noe i Felleskatalogen om det. Det spørs nok på hvilken sort det er. -uansett, hvis innholdet i kapselen er et granulat( små korn) må du iallefall ikke knuse dem, det vet jeg. Endret 20. juli 2007 av lissabon Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Jarand_* Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hei Jeg har noe helt lignende selv. Jeg er på ferie i Latvia og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hvordan sjekket legen deg? Hva heter de kapslene du brukte/bruker? Hjelper det? Mvh Jarand Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jente eller gutt? Jenter kan jo faa problemer med eggstokker o.l, saa greit aa vaere litt obs. Jeg har fjernet 70% av eggstokkene mine, og det var ikke spesielt godt. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 henn kjenner du smerten (kor på magen liksom)? du kan ta nokken ido-form tabletter eller drikke rikelig med surmelk, det gjør at du kommer inn på rett vei Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Fetteren min hadde også intense smerter i magen engang så han lå og vrei seg på bakken. Vet ikke helt hva det kom av, men det førte iværtfall til at han skulle spise grønt etter hva legen sa.. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Jarand_* Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 hei!, smertene er ca. midt på magen/ rett under brystet, kjennes ut som de går fra spiserøret og ned til magesekken. når det gjelder spising, klare jeg så vidt å få i meg noe som helst, mat, er veldig vondt, smerten kommer like etter jeg har svelt ned maten,og vare i ca. 10min, og går tilbake til normalt, som er også vondt. å drikka er litt mindre vondt men veldig vondt det også.., jeg får heller ikke til å gå på do, men skal til legen her i Latvia i dag, så for se hva de kan si....setter pris på det dere har å si, som kan evt. hjelpe. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 jeg brukte lanzo som syrenøytraliserende. kapselen er jo for at den skal løses opp på riktig sted. brukte også nexium 20mg, og den funker. Alt er reseptbasert, så er ikke bare å kjøpe på meny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå