Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Intense smerter i magen


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest

Har vært hos legen og han kunne fortelle meg at jeg sansynligvis hadde en slags brokk i magesekken som gjorde at den kraftige magesyren kom på avveie og fororsaket skader på plasser i kroppen som ikke er beregnet på magesyre, hovedsaklig spiserøret. Så nå har jeg fått syrenøytraliserende kapsler som forhåpentligvis vil drepe smertene.

 

Takker for all hjelp jeg har fått. :)

Lenke til kommentar
Har vært hos legen og han kunne fortelle meg at jeg sansynligvis hadde en slags brokk i magesekken som gjorde at den kraftige magesyren kom på avveie og fororsaket skader på plasser i kroppen som ikke er beregnet på magesyre, hovedsaklig spiserøret. Så nå har jeg fått syrenøytraliserende kapsler som forhåpentligvis vil drepe smertene.

 

Takker for all hjelp jeg har fått. :)

9108847[/snapback]

 

Ja det kunne jeg egentlig tenke meg når du sa det var så høyt oppe, hiatushernie heter diagnosen på fagspråket og kan holdes i sjakk med syrenøytraliserende medikamenter.

Om det går noen år og det viser seg at plagene ikke blir så bra at det er tilfredsstillende fins det mulighet for de som er så plaget, til å gjøre en operasjon som heter fundoplicatio, gjøres nå stort sett som kikkhullsoperasjon. Men du blir nok godt hjulpet om du får riktig sort syrenøtraliserende middel tenker jeg. :yes::thumbup:

Endret av lissabon
Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med å svelge kapsler, tror du det vil ha samme virkning om jeg åpner kapselen og tømmer innholdet i et glass vann og drikker det?

9109296[/snapback]

Hvilken sort er det? Losec? Omeprazol? Somac? Lanzo?

 

I prinsipp er skallet på kapselen der nettopp for at middelet ikke skal komme i kontakt med hele spiserøret nedover og først løse seg opp når det kommer i magesekken,men det kan også hende at det går an å åpne kapselen uten at noe skade er skjedd, jeg kan se om jeg finner noe i Felleskatalogen om det. Det spørs nok på hvilken sort det er.

-uansett, hvis innholdet i kapselen er et granulat( små korn) må du iallefall ikke knuse dem, det vet jeg.

Endret av lissabon
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Jarand_*

Hei

 

Jeg har noe helt lignende selv. Jeg er på ferie i Latvia og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hvordan sjekket legen deg? Hva heter de kapslene du brukte/bruker? Hjelper det?

 

Mvh

Jarand

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Jarand_*

hei!, smertene er ca. midt på magen/ rett under brystet, kjennes ut som de går fra spiserøret og ned til magesekken. når det gjelder spising, klare jeg så vidt å få i meg noe som helst, mat, er veldig vondt, smerten kommer like etter jeg har svelt ned maten,og vare i ca. 10min, og går tilbake til normalt, som er også vondt. å drikka er litt mindre vondt men veldig vondt det også.., jeg får heller ikke til å gå på do, men skal til legen her i Latvia i dag, så for se hva de kan si....setter pris på det dere har å si, som kan evt. hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...