Gjest Guest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har de siste to dagene opplevd en ekstremt smertefull mageknipe. Smerten er konstant og ser bare ut til å bli værre og værre. Noen som vet hva det kan være og har noen eventuelle råd å komme med? Noe som hjelper mot mageknipe? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det høres ut som om du har spist ertesuppe, kan det stemme? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det høres ut som om du har spist ertesuppe, kan det stemme? 9104956[/snapback] Har nok ikke det Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Her er et par alternativer: Bindtarmbetennelse Nyrestein Kreft. Brok. Tarmslyng. Forstoppelse. Nå kan du Google disse tingene for å finne symtomer eller du kan dra til legen å finne ut hva det er. Endret 19. juli 2007 av Patrol_33 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Får du i deg mat og drikke? Uannsett så tror jeg at en tur til legevakta/fastlege ikke akkurat skader. Høres litt ut som det kan være forstoppelse eller tarmslyng, selv om det også kan være andre ting som nevnt over. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Prøver å spise og drikke som vanlig, men er ganske vondt å spise, og smertene øker i ti minutt etter at jeg har spist, for så å gå tilbake til normalt.(normalt=ganske kraftige smerter) Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Prøver å spise og drikke som vanlig, men er ganske vondt å spise, og smertene øker i ti minutt etter at jeg har spist, for så å gå tilbake til normalt.(normalt=ganske kraftige smerter) 9105754[/snapback] Prøv å gå å drit. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Prøver å spise og drikke som vanlig, men er ganske vondt å spise, og smertene øker i ti minutt etter at jeg har spist, for så å gå tilbake til normalt.(normalt=ganske kraftige smerter) 9105754[/snapback] Prøv å gå å drit. 9105765[/snapback] Har prøvd, går ikke. Symptomene på tarmslyng og blindtarmbetennelse passer meg ganske bra, og jeg leser at det over tid kan være dødelig. Dette har vart siden i går, jeg kan vel vente med i morgen med å gå til legen? Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det tar du på magefølelsen, bokstavlig talt Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hva salgs smerter er det? Og hvor i mageregionen er det? Har du sure oppstøt, feber eller lignende? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hva salgs smerter er det? Og hvor i mageregionen er det? Har du sure oppstøt, feber eller lignende? 9105811[/snapback] Ca. midt på magen tror jeg. Har ingen sure oppstøt, men tror ikke jeg er så veldig varm, selvom jeg ikke har febermåler. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Er vanskelig å forklare hva slags smerter det er, men det gjør veldig vondt. Kan også virke som om det kommer litt i bølger, av og til får jeg så ekstreme smerter i noen sekunder at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, så går det tilbake til en mildere smerte. Tror også det er værst når jeg går og beveger meg. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg synes det høres ut som blindtarmbetennelse. Uansett - når sterke smerter varer en stund, er det en ting som gjelder:legen. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) BLindtarmbettense tror jeg gir smerter ganske langt nede i mageregionen og magesekken ligger forholdsvis høyt, så jeg tror kanskje du kan utelukke noe med de (uten at jeg har noen medisinsk utdanning). Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ta en tur til legen, i Norge er nesten gratis å få legesjekk i forhold til andre land. Du har ingenting å tape på det. Edit: etter å ha lest litt nøyere rundt synes jeg blindtarmbetennelse høres mer sansynelig ut enn at du kan utelukke det . * Blindtarmbetennelse starter i typiske tilfeller med smerter i mellomgulvet og kvalme. * Lett feberstigning på 1/2 til 1 grad følger gjerne med, mens høy feber fra starten av taler mot blindtarmbetennelse. * Sent i forløpet kan blindtarmen sprekke, og da øker smertene, feberen stiger, og magen blir ømmere og hardere. Endret 19. juli 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Men det skader vel ikke å vente til i morgen? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Men det skader vel ikke å vente til i morgen? 9105903[/snapback] Med mindre du har ekstreme smerter er nok ikke det noe problem. Legg deg og sov, se om du er bedre i morgen, hvis ikke, dra til legen. God bedring Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Men det skader vel ikke å vente til i morgen? 9105903[/snapback] Tror ikke noen her kan svare på det helt sikkert med mindre noen faktisk har litt utdannelse innen det her. Anyway, det er umulig å vite. Du sier du får i deg mat og du har vel isåfall sannsynligvis ikke kastet opp. Det vil iallfall sannsynligvis utelukke alvorlig forstoppelse eller tarmslyng (uten at jeg kan si det for sikkert), da du nok hadde slitt med dette. Alikevel, det har holdt på en stund og veit man aldri, så jeg ville nok dratt til legevakta, men jeg hadde nok gjort det for lenge siden, "pysete" som jeg er Endret 19. juli 2007 av Ernie Lenke til kommentar
lissabon Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 For å forklare hvor blindtarmen sitter: om du tenker at du trekker en linje fra navlen til det høyre hoftebenet og setter et kryss på midten av linja ligger den ca der. Uansett om smertene ikke gir seg nå synes jeg absolutt du skal ta en tur på legevakta, det er ikke noe poeng i å vente og dra det ut så lenge, en evt betent blindtarm vil etter en stund sprekke og det hele kompliseres med en bukhinnebetennelse, før i tiden, da kirurgi ikke var å få for alle, var det av den folk døde. Etter at blindtarmen har sprukket kan man en stund kjenne seg bedre,-så blir alt mye verre. Men magesmerter kan være så mye rart og det er ikke noe annet en undersøkelse som kan hjelpe til å forklare det. God bedring! Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Basert på din forklaring er jeg rimelig sikker på at det ikke er blindtarmen, det gjør vondt ca. akkuratt midt på overkroppen. Uansett er på vei til legen nå, så da finner jeg vel ut av det. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Nå kan sikkert sprukken blindtarm oppleves forskjellig, men jeg har opplevd det, og vil ikke anbefale noen å prøve, for å si det slik. Det er så vondt at man blir aldeles paralysert. Blindtarmsmerter sitter langt nede i magen, nesten nede i lysken. Dessuten er det slik at smertene ikke forandrer seg med inntak av mat og slikt. Uansett- kom deg til legen, alle "hobbylegene" her, inkludert meg selv, er ikke noe å stole på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå