dude80 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg tror ikke tv'en min støtter s-vhs, jeg får iallefall svart-hvitt, og har prøvd alle slags innstillinger både på tv og pc. Prøvd mange forskjellige kabler. Det eneste som vil gå for meg er da phono...hvor får jeg kjøpt en s-vhs --> phono-kabel? Komplett.no? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Det kan også være at du har ntsc instilit, men at tv-en din bare støtter pal. Eller om du bruker scart kontakt, kan du prøve å bytte om det er mer en en på tven. Ofte går det bare ann å bruke en av scart kontaktene. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 hehe... Hadde det samme problemet. Til slutt laget hjemmelaget phono til s-vhs kabel. Det du trenger for Lord Error's Jallamekk s-vhs -> phono er: 1 stk s-vhs kabel 1 stk phono kabel 1 stk teip 6 stk pils (kun for de over 18 ) 1. Du kapp begge kablene etter den lengden du trenger. 2. S-VHS delen: Avisoler alle lederene, tvinn sammen de svarte (-/jording), og tvinn sammen de andre to (farger og kontrast). Du skal da ha 1 par ledere (2 par sammen tvunnet seff). 3. Phono delen: Avisoler alt. 4. Sammen kobling: Tvinn sammen jord fra phono og jord fra s-vhs (alle de svarte). Teip godt! Nå skal du tvinne sammen resten av lederne som er igjen. Teip godt her også. 5. Fin finnish Ta begge sammen teipede kablene og teip de sammen også! Vips så har du s-vhs til phono overgang! Funker fint for meg. Ikke noe forstyrrelser i bilde eller noe. PS! Tar ikke ansvar for event. herpa kabler Lenke til kommentar
chris Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Bruk en S-video kabel, du har vel mest sanynlig ikke en s-video inn gang på TV`en din , men du kan bruke en lien svart grei som du setter S- video kabelen inn i også kan du sette den svarte grei`a inn i scart inngangen på tv`en, den den inngangen som er bak tv`en som du bruker til videospilleren. Du må også stille inn på S- video på innstillingene. Prøv deg frem med Pal-G eller B Hvis dette er vanskelig kan du bare bruke en vanlig kompositt kabel. Det er den svarte kabelen med Gull i begge ender, sett den til TV`en og på skjermkortet, en slik kabel har du helt sikkert. Hvis du ikke har en kompositt inngang på TV`en kan du også igjen bruke den svarte grei`a jeg snakket om, en slik svart grei kan du få kjøp på elkjøp eller et annet sted.. Lykke til!!! Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hey Chris, ikke si den svarte greia. Det er veldig vanskelig for oss å forstå. men uansett forsto jeg deg. Det chris mente med den svarte greia er som følgende: Det er en omformer for eldre tv'er som ikke har s-video inngang! Ja, jeg vet at kvaliteten er dårlig. Men dere forstår nå hva den svarte greia er!! Lenke til kommentar
ReWrite Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hmm, hvor får man evt kjøpt den "svarte greia" , jeg har planer om også koble pcen til tv'en via S-Video.. men har ikke rukket og tenkt så mye rundt det.. siden tv'en ikke har S-Video inngang.. og bare scart.. Får håpe denne kan booste prosjektet mitt litt.. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 bruk nevnte omformer som du ser på bildet! du får tak i denne overalt der elektronikk selges! Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Det beste alternativet er å kjøpe seg en X-box og chippe den. Jeg tror ikke tv'en min støtter s-vhs, jeg får iallefall svart-hvitt, og har prøvd alle slags innstillinger både på tv og pc. Prøvd mange forskjellige kabler.Det eneste som vil gå for meg er da phono...hvor får jeg kjøpt en s-vhs --> phono-kabel? Komplett.no? Lenke til kommentar
Domino Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Beste man kan gjøre er egentlig å passe på at skjermkortet har composite-utgang og ikke bare S-VHS.. Kvaliteten på composite<->scart skal vistnok være dårligere en S-VHS<->S-VHS, men jeg tror ikke det er merkbart.. Composite<->scart funker på alle TV'er med scart-inngang Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hvis skjermkortet ditt ikke registrerer TV'en din kan jeg anbefale å skaffe deg TvTool som er et ypperlig lite program. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Hva er det? Jeg vurderer nytt skjermkort, hvor finner jeg et sånt skjermkort hos komplett? Må ikke være dyrt, under 1700kr Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Composite <-> scart er hva for no? Jeg vurderer nytt skjermkort, hvor finner jeg et sånt skjermkort hos komplett? Må ikke være dyrt, under 1700kr Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hey Chris, ikke si den svarte greia. Det er veldig vanskelig for oss å forstå. men uansett forsto jeg deg. Det chris mente med den svarte greia er som følgende: Det er en omformer for eldre tv'er som ikke har s-video inngang! Ja, jeg vet at kvaliteten er dårlig. Men dere forstår nå hva den svarte greia er!! Hmmm. Når man kjøper en sånn svart dings, pass på at den slår sammen kontrast og farger i s-vhs delen(litt krunglete skrevet, men dere skjønner vel poenget). Har en sånn sak, men den gir bare svart/hvitt på tv'n. Siden jeg bare har s-vhs ut på pc'n lagde jeg kabelen som jeg slang ut oppskriften på over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå