Stacker Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ville bare dele en liten "solskins" historie om mitt møte med Elkjøp. Hadde bestemt meg for å kjøpe ett canon EOS350D på elkjøp til 4495 kr. Så ikke noe grunn til å gå opp til 400D, heller kjøpe bedre objektiv. Var der på en lørdag, salget skulle starte mandgaen, og jeg reserverte og bestilte kameraet. Kom ned på mandagen igjen, men de hadde ikke fått det inn selvfølgelig. Litt misfornøyd, men smørte meg med tålmodighet. Kom ned på tirsdagen igjen, og igje samme svaret, ikke fått det inn. Snakket med en av "sjefene" der som sa at torsdag skulle de få det, og hvis ikke måtte de ordne noe, siden det var deres ansvar. Veldig utålmodig, dro jeg hjem igjen. Var jo ganske billig, så tenkte å vente. Torsdagen kom, og igjen var jeg på elkjøp. Han jeg snakket med forsvant til lageret, borte en stund, og så kom tilbake sa han måtte snakke med sjefen. Da han igjen returnerte, sa han han hadde en god nyhet og en dårlig nyhet. Den dårlig var jo selvfølgelig at de ikke hadde fått det inn, men den gode var jeg skulle få 400D i steden til samme pris. Måtte bestilles, men til den prisen var jeg jo veldig glad. Tirsdagen etter dukket det opp, og jeg er nå en veldig glad eier av En Canon 400D, til 4495 kr. I tillegg sender jeg inn for cash-back tilbudet. Mye tull med elkjøp i henhold til levering og sånt, og opplevd dette mange ganger, men noen ganger faller ting på plass veldig fint. Ville bare dele min glede:) Nå må jeg bare lære med å bruke kameraet fullt ut, og håper på mange bra bilder i fremtiden. Skal en 5 dagers gåtur i jotunheimen i begynnelsen av august, og dette burde by på fine muligheter. Skulle hatt litt flere objektiv velge mellom, men må vel vente litt, økonomien litt redusert i øyeblikket. Typisk at lånekassa skal komme akkurat når man vil kjøpe ting:) Beklager det lange innlegget, spørs om noen gadd å lese det:) PS:Ett lite spørsmål til slutt. Uorginalt batteri, er de like greie som originale? Fare for at ting går galt, eller samme batteri fra samme fabrikk, bare annet navn? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 PS:Ett lite spørsmål til slutt. Uorginalt batteri, er de like greie som originale? Fare for at ting går galt, eller samme batteri fra samme fabrikk, bare annet navn? 9104774[/snapback] Ikkje bare like gode, men bedre. Dei uorginale har mykje større kapasitet. Det er heller inga fare med å bruke uorginale batterier. Lenke til kommentar
Stacker Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Glimrende, da blir det kjøp av batteri. Men litt forvirret av prduktguiden, men hvordan vet man hva som passer. Skrevet ned info fra originlbatteriet, så så lenge man har samme Volt, samme type(Li-ion) og det ser ut som det passer, kan det brukes? Kan kjøpe med høyere mAh? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Glimrende, da blir det kjøp av batteri. Men litt forvirret av prduktguiden, men hvordan vet man hva som passer. Skrevet ned info fra originlbatteriet, så så lenge man har samme Volt, samme type(Li-ion) og det ser ut som det passer, kan det brukes? Kan kjøpe med høyere mAh? 9104915[/snapback] mAh er kun kappasiteten til batteriet og deto meir det er desto betre. Lenke til kommentar
severinM Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det er vell det man kan kalle god service! Heldig at du traff på en av "sjefene" som kunne ta en avgjørelse og sette ned prisen til deg Lurer på hva Elkjøp betaler i innkjøpspris for sånne kamera Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ikkje bare like gode, men bedre. Dei uorginale har mykje større kapasitet. Det er heller inga fare med å bruke uorginale batterier. 9104811[/snapback] Hugs at du i ein del tilfelle mistar garantien på produktet ved bruk av uorginalt ekstrautstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå