jhag Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg skal på ferie nå, og lurer på hva som er beste måten å pakke kamera på. Har hørt rykte om at det er ikke å anbefale i koffert, da det kan ta skade av gjennomlysing....stemmer dette? Er det like greit å ta det som håndbagasje? Kom med tips! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 er usikker på gjennomlysing, men om du har en god og solid bæreveske ser jeg ingen grunn til ikke å ta det med som håndbagasje. da kan du jo knipse noen flybilder mens du venter på flyplassen Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ikke bare det, men de fleste (dvs alle jeg vet om) reiseforsikringer vil ikke dekke skade på fotoutstyr som er lagt i innsjekkbagasje. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Ikke lenge siden vi hadde en tråd om dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=799138 Kort oppsummering: speilrefleks skal aldri sendes i innsjekket bagasje. Endret 19. juli 2007 av Anew Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Og det er heller ikke noe problem å ta det med i håndbagasjen selvom den også bli gjennomlyst Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Sendte kamera med minnekort gjennom røntken minst et dusin ganger i fjor, og opplevde aldri noe tap av bilder eller annen skade. Lenke til kommentar
zorry Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Tok en tur utenlands i fjor og fikk se hvordan bagasjen ble behandlet under mellomlandingen på Kastrup. Alle bagger ble f.eks kastet rett ned i en bagasjevogn fra ca 2 meters høyde... Tror ikke engang postvesenet er i stand til slik vørdsløs omgang med andres eiendeler. Lenke til kommentar
daghb Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Både PC og det meste sendes til gjennomlysing så dette er nok så sikkert som det kan gå an. Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg skal på ferie nå, og lurer på hva som er beste måten å pakke kamera på. Har hørt rykte om at det er ikke å anbefale i koffert, da det kan ta skade av gjennomlysing....stemmer dette? Er det like greit å ta det som håndbagasje? Kom med tips! 9104630[/snapback] Er vel den gode gamle celloloid-filmen som tar skade av gjennomlysning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå