Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart av ny pc

Anbefalte innlegg

Jeg har bygget en ny pc som ikke starter.

Dette er pcen:

Intel core duo E4300 1,8 Ghz med boxed vifte

ASUS PAD2 Premium (demobrukt)

XFX GF 6600 128 MB Passive cooling (demobrukt)

1024 MB minne

Thermaltake Soprano kabinett

NorthQ 400 watt

Hardisker og DVD spiller er gammelt

Har brukt mange timer på feilsjekking og begynner å bli ganske lei .... :mad:

Dette er det jeg har gjort:

Sjekket at det lyser på hovedkortet når PSU skrues på (alle vifter snurrer ved oppstart, CPU vifte kabinett vifte og PSU vifte). Har sjekket at begge kontaktene fra PSU er koblet på HK. Har clearet bios (tatt ut batteriet på HK og brukt pin capen)

Har prøvd elimineringsmetoden når det gjelder CPU, HK, Grafikkkort, Minne og PSU.

Alt med samme resultat.... Svart skjerm :hrm:

Det eneste som ikke er test byttet er kabinettet, men kan ikke skjønne at det er problemet. Har sjekket at det ikke er spacere som er plassert feil. Kabinettet har case intrusion funksjon, men har ikke koblet dette på. Kan feilen ligge der?

Hadde satt veldig pris på om noen smarte hoder kan komme med noen tips, for jeg vet ikke hva mer jeg skal prøve.

Endret av BadBoyBubba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker skjermen fast med en annen pc, men skal prøve den mot en annen..

Er det mulig at jeg har ødelagt selve sokkelen på HK? Hadde først på Sonic tower istedenfor CPU vifte. Ser at jeg monterte den feil slik at presset ble større på HK.

Lenke til kommentar

en gang min pc ikke startet, eller skjermen ikke regerte, viste deg se å være at rammen ikke var riktig satt inn. prøv å bytt plass på ramen eller noe :thumbup:

edit: nvm... så du skrev at du hadde sjekket om det var noe galt med minne..

Endret av illegal
Lenke til kommentar

Litt usikker på test metoden din. Har du tatt ut en og en komponent og prøvd med en annen, eller har du puttet en og en komponent i en annen PC? Det er vanskelig å bruke elimineringsmetoden på CPU, RAM og grafikkort, for ikke å snakke om HK, da alle disse må være tilstede for at maskinen skal boote. Defekt RAM tillater som regel boot for så å kræsje PCn senere.

Det høres ut som om du har problemer med grafikkortet. Dersom ikke grafikkortet er defekt vil ikke PC speaker (disse er billige og kan være en god invistering) gi noen lyd fra seg og PCn vil nekte å boote. Her er en fin side for å analysere PC speaker beeps.

De fleste nye GPUer vil også nekte å starte dersom den blir for varm vet oppstart. Passive grafikk kjølere krever endel luftflyt.

Det kan hende at PSUen din ikke leverer nok strøm. 400W skulle være nok, men det er definitivt ikke for mye!

Lenke til kommentar

har samme greia med min pc nå :thumbdown: flyttet all hardware til p182 og ak fåd min nye psu i hus(ccorsair hx620) alt er montert sånn det skal, men ingen liv i skjermen. lysene på hk lyser opp og jeg hører hardisken starte og viftene suser så jeg tviler på at det er psu. rammen har jeg også byttet ut. skjermkortet skal jeg få testet i en annen pc i dag. Hater og ha feil med PCn :cry:

Lenke til kommentar
hmm rare greier, min pc gir ut ingen lyder på speakern... har ak sjekka psu 12v kabelen til hk, å den funnka fint den. så nå er det bare cpu,hk,grafikkkort som det kan være. iriterende

9121718[/snapback]

Vel, statistisk sett er det nesten aldri problemer med CPU og sjeldent med HK så det er mest sannsynlig grafikkortet. Det kan også være problemer med strømtilførselen til grafikkortet.

Det beste for deg ville være om du kunne teste med et annet grafikkort, eventuelt prøve ditt grafikkort i en annen PC. Dersom dette ikke er mulig og andre feilsøk ikke gir resultat må du nok be leverandør sjekke PCn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...