best90 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei. Jeg skal ha fest, og da skal jeg flytte ned anlegget (logitech z-5500) til stua. Bakhøytalerne er skrudd fast i veggen. Jeg lurer derfor på om sikringa kan gå på anlegget om jeg kutter ut bakhøytalerne. Er det skadelig på noen måte? Blir lyden mye dårligere/lavere? Kommer til å bruke "pro music" Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 hvis du stiler inn slik at du bruker stereo så sender forsterkeren kun lyd til høytalerne forran.. så det går fint uten skade... Lenke til kommentar
best90 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Men spiller de ikke lavere da? Blir det ikke høyere jo flere høytallere som er i bruk? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 jeg har samme sett selv. dett oppleves nok som lavere fordi du ikke står "midt i lyden" som du gjør med 4 høytalere. det settet er såpass kraftig at det skal nok gå greit med kun fronthøytalerne.. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det er selvfølgelig ikke skadelig å kjøre med mindre antall høytalere, heller tvert imot. Forsterkeren får jo mere krefter til de andre høytalerne. Pro logic 2 music er jo ikke riktig å bruke når du kjører musikk. Den er tatt opp i stereo, og pro logic 2 er en surround mode. Og mesteparten av lyden vil da komme fra centeren, noe som er feil. Det du burde kjøre er enten stereo, eller stereo x2 om du har to sett med satellitter med deg. Da får du mere mellomtone, noe som selvfølgelig vil spillehøyere da membran arealet blir fordoblet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå