The Ghost Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 ... mulig ? Skal ha meg en VR (Variable resistor) til en voltmod, men finner ikke noe på Elfa, men det er jo ikke så lett å finne fram når jeg ikke er sikker på det norske navnet på en VR da Skal ha en på 500 Ohm og en på 20K Ohm Hadde vært kjekt om jeg eks. bare kunne tatt en tur ned tl elektrikeren da jeg har dårlig tid på meg .... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det heter potensiometer. Denne skulle være grei: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...dok=2012591.htm Elektrikere har nok ikke så mye elektronikkomponenter liggende. Men du kan høre med et elektronikkverksted, altså en radio- og tv-reparatør eller noe sånt. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Fatter'n er kamerarepratør (gammel svakstrøm linje) er det en mulighet han har ? Skal nemlig ditt i helga Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Er nok ikke så vanlig med potmetere av den typen i kameraer, men det er jo bare å høre med ham. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 hmm trenger vist 400ohm ... Sidend et ikke var noen på 400Ohm der skal jeg bare serie koble 2stk på 200Ohm ? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ta 500 Ohm du, den kan justeres ned vet du. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Joda blir vel bare litt vansklig å finne akkurat 400Ohm da jeg ikke vil starte opp med for lav volt for da starter det ikke fir å si det sånn ...... Er heller ikke så flink med multimeter ..... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Da får du få faren din til å lære deg å bruke det. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Men det var ikke noen sånne i et kamera og han hadde ingen verken hjeme eller på jobb .... Ingen forslag om hvor jeg kan kjøpe det rundt sandvika, asker eller drammen område ? Edit: Eller i Skien eller porsgrunn område Endret 20. juli 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det er helt sikkert ett eller annet elektronikkverksted i Skien. Sjekk gule sider eller spør folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå