Halib Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Halla folkens, først og fremst ønsker jeg dokka alla ei god og varmfull sommer. Jeg har planer om å skaffe meg en Audi A4 1.6 fra 2000 - modell og oppover og lurer på om hva en bør se ved kjøp av den type bil. Er det noen feil med den type bil som jeg bør ta hensyn til. Hva med driftsikkerhet etc. Ser frem til gode og hjelpfulle råd. Takk Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Bruk denne: http://www.reliabilityindex.co.uk/ Ser ut som det er stor forskjell på modellene. Mye mindre feil på modeller nyere enn 01` Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ville gått for 2001 modeller eller nyere, modellnavn 8E / B6. Stor kvalitetsforskjell og mange forbedringer på denne fra forrige modell, i tillegg til økt komfort Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Er det noen feil med den type bil som jeg bør ta hensyn til. Hva med driftsikkerhet etc. 9104213[/snapback] Det er forståelig at du er Audi-fan. Fine biler. Men å begrunne det med ønske om et økonomisk og problemfritt bilhold, blir feil. Du kan ikke få alt, så hvis du prioriterer utseende og kjøreegenskaper, må du regne med å måtte betale for det. Lenke til kommentar
Halib Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Takk for råda karer. Men er Audi virkelig en bra bil, eller er det bare sånn sosse pyntebil som de fleste kjører for å vise seg. Jeg liker den toyotaen som heter Corolla Verso, sammenliknet med Audi A4, hva mener dere om de to bilene? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Først og fremst vil jeg også ønske deg en god sommer Corolla Verso er en 7-seter, og er en langt større bil enn A4. Toyota har jo alltid vært kjent for god kvalitet og driftssikkerhet, og Corolla Verso er nok intet unntak her. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) I testen for 3-års gamle bruktbiler som dinside.no publiserte kom A4 stv på 11. plass, mens Corolla Verso måtte nøye seg med en 49. plass. Disse testene har nok mange feilkilder, blant annet ble det testen nesten dobbelt så mange A4 som Corolla Verso, men disse testene kan jo gi en liten indikasjon. Link til testen Lykke til med bilkjøpet! Endret 20. juli 2007 av egil88 Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 I testen for 3-års gamle bruktbiler som dinside.no publiserte kom A4 stv på 11. plass, mens Corolla Verso måtte nøye seg med en 49. plass. Disse testene har nok mange feilkilder, blant annet ble det testen nesten dobbelt så mange A4 som Corolla Verso, men disse testene kan jo gi en liten indikasjon. Link til testen Lykke til med bilkjøpet! 9108812[/snapback] Denne testen er så godt som verdiløs. Svenske bilprovning utfører EU kontroll i Sverige. Det er utrolig mange forhold ved bilen som ikke sjekkes og det går kun på antall feil. Feks kan et bilmerke/modell være plaget med skiltlyspære . Nokså uproblematisk for eier men hos Svensk bilprovning teller dette som en feil. Andre alvorlige feil sjekkes ikke. Lenke til kommentar
Halib Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg så ei anna bil igår og det er VOLVO C 40, sammenliknet med Audi A4 fra 2001 og oppover, og Corolla Verso, hvilken av disse tre bilene hadde dere gått for? Jeg syns Corolla er bra, men Volvo er så anstendig Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Du mener S40? Meget pene biler, men hvilken årsmodell er det du ser på? Lenke til kommentar
Halib Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg tenkte på S40 ja alt fra 2003 og oppover... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå