Gå til innhold

Animert Avatar hvem er for??


Anbefalte innlegg

Vel hvem er for at vi bruker animerte Avatarer her på forumet.Regner med at alle som har brukt det har fått mail om å fjerne det.

 

Det som må være det tåpeligste argumentet mot fra Hardware.no er

 

"Animerte avatarer kan fort bli irriterende da en hel side kan stå å blinke. VI har ikke lagt det inn i retningslinjene ennå, men det kommer muligens."

 

Synes det er helt tåpelig,tipper på at det er få som bruker Sol.no siden det er en del blinking. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som må være det tåpeligste argumentet mot fra Hardware.no er

 

"Animerte avatarer kan fort bli irriterende da en hel side kan stå å blinke. VI har ikke lagt det inn i retningslinjene ennå, men det kommer muligens."

 

Synes det er helt tåpelig,tipper på at det er få som bruker Sol.no siden det er en del blinking. :wink:

 

Det er ikke et tåpelig argument, blinking overalt er distraherende for øyet, og selv om man fort venner seg til det er det alltid å foretrekke at folk driter i det. Animerte avatarer er en uting. Mer plass tar de også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Mer plass tar de også.

AtW

Bullshitt.

Jeg hadde min avater på 6kb og kunne ha fått min animerete avatar ned i 3kb på det laveste. Men at de tar litt mere plass ja, men med rette konfigurasjonene så skjer ikke det.

 

Greit nok, det er mulig å få de til å ta mindre plass, men en god tommelfingerregel er at mange bilder, tar mer plass enn ett bilde. Og de fleste animerte avatarene jeg har sett på forumet her, har tatt stor plass.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at vi ikke skal ha animasjoner på forumsidene (gjelder signaturer også) er fordi det rett og slett er irriterende for brukeren å se animerte bilder på siden hele tiden.

 

Mvh

A. Lyse

 

Skal tippe på at det er et kraftig mindre tall som er enig i det og etter det jeg har forstått så er det noen Mod`er som har funnet på dette.

Lenke til kommentar

Det er jo litt ekkelt med blinkende dippedutter over hele skjermen, men det tror jeg folk skjønner. Jeg synes ikke vi skal forby det, på lik linje med at poster med bare store bokstarer ikke er forbudt. Men det er jo fritt frem for folk å kritisere ekle avartarer, stor skrift, mange utropstegn eller hauger med smileys.

 

PS. Noen kan jo sette opp en poll om avartarer..

Lenke til kommentar
Det er jo litt ekkelt med blinkende dippedutter over hele skjermen, men det tror jeg folk skjønner.

Og dette kommer fra en man som selv har blinkende avatar...

Joda :oops: Det er riktignok bare en midlertidig sak. Måtte bytte ut den jeg hadde fordi jeg fikk en klage på at den var noen piksler for bred... (!) (Var 1,1kB)

 

Personlig synes jeg avartarene bør kunne være så brede at de fyller bredden på margen og ca like høy, bare de ikke tar så mange kB (av hensyn til de med jurassic-internettlinje)

 

Animeringen bør være moderat, slik at det ikke blir plagsomt å se på.

Lenke til kommentar

ehm.. php har jo ganske gode funksjoner for bilderedigering, så det kunne jo vært mulig å la brukerene selv bestemme maks størrelse på avatarer som skal vises (og evt. om de som er for store skal resizes). Det er sikkert mulig å la PHP fjerne animasjon av GIF'er (kun vise den første framen) hvis det er ønskelig.. Ulempen her er jo at det tar mer CPU tid.

Lenke til kommentar

:roll: ???? At folk ikke kan få lov til å gjøre som di vil? Det er jo helt idiotisk å ta fra folk retten til å bruke animerte avatars. Jeg synes det bør være såpass med frihet at det blir opp til hver enkelt om de vil ha animerte avtarer og bilder i signatur.

Dessuten, hviss du har vært inne på en post med fx. min signatur og deretter går inn på en annen en så blir ikke nødvendigvis bildet lastet ned på nytt, det blir vanligvis lagret i cachen. Og om ett bilde tar 1kb eller 8kb så utgjør ikke dette så mye at det er bryet vært å begynne å klage.

Det er greit å be folk om å bruke mindre bilder, og komprimere bildene mer. Jeg skjønte vel først etterpå at mitt 600x600 på ca 30 kb av en Skyline var litt i det meste laget, og fikk kjeft. Greit nok, det var veldig dumt av meg å bruke ett så stort bilde. Tenkte meg ikke om i det hele tatt, det så veldig bra ut på min 19" (kjører 1600*1200), men tenkte jo selfølgelig ikke på at derer stakkere som bruker 15"(jeg var også en av disse stakarene helt frem til i juli 2002) og slike skjermer ville få store problem. Sorry!

 

Men at folk blir distrahert av animerte avatars, nei. Jeg synes at bilder i sig. og animerte avtars er med på freshe opp ett forum, og få litt mere liv i det, det må jo være sinnsykt kjedelig å sitte å lese i ett forum der det eneste du ser er tekst tekst og atter tekst, med litt bilder blir det litt mere variasjon og det ser mere spennede ut.

Det synes iallefall jeg!!

 

Men hva med en funksjon der en selv kan velge om det skal lastes inn bilder i fra signatur og om avatars skal vises? Er dette mulig?

Lenke til kommentar
:roll: ???? At folk ikke kan få lov til å gjøre som di vil? Det er jo helt idiotisk å ta fra folk retten til å bruke animerte avatars.

 

Folk kan ikke gjøre hva de vil sålenge det går for mye ut over andre, synes ikke akkurat at å ha irriterende blinkende greier på et forum er noen viktig menneskerett.

 

Uansett bør det avklares, enten får moderatorene bestemme noe, eller evt en poll, så får folk rette seg etter det som blir bestemt.

 

AtW

Lenke til kommentar
:roll: ???? At folk ikke kan få lov til å gjøre som di vil? Det er jo helt idiotisk å ta fra folk retten til å bruke animerte avatars.

 

Folk kan ikke gjøre hva de vil sålenge det går for mye ut over andre, synes ikke akkurat at å ha irriterende blinkende greier på et forum er noen viktig menneskerett.

 

Uansett bør det avklares, enten får moderatorene bestemme noe, eller evt en poll, så får folk rette seg etter det som blir bestemt.

 

AtW

 

Dette mener jeg at moderatorene ikke skal bestemme selv men at den avgjørelsen skal tas høyere opp.

Mod. skal i de fleste tilfeller påse at forumet går knirkefritt,og de har så vidt jeg vet ingen rett til å ta slike avgjørelese selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...