thaldo Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Heisann. Jeg skal flytte inn i hus. Det jeg ønsker en gode ide'er og tekniske løsninger. Huset er 3 etg og jeg skal ha Lyse og det er uttak for lyse i alle rom. Bruker i dag Logitech Wireless DJ for å høre på mp3 filene mine på musikk anlegget. Må slå på PC'en da for hver gang. Jeg sliter også med at den faktisk hakker litt. Det er ufattelig lite PC'en skal gjøre (neste bare å stå på) før det hakker. Dette irriterer. PC'en var god for 2-3 år siden så dette burde den klare. Men jeg har tenkt på å kjøpe inn nettverksdisk (750 gig) som jeg kan koble i router slik at de er tilgjengelig for alle PC'er i rommet,. Disse skal bare inneholder mp3 filer. Jeg må da ha en PC stående på som leser mp3 fra disse diskene for å kunne bruke Logitech'en. Skal også kjøpe med en nettverksprinter som også kan kobles i router. jeg har 2 stk 300 gig disker (Matrox III) i dag som jeg kansje kan bruke direkte på en slik router ? Noen andre som har noe gode ide'er.. Har vurdert media stue PC men er usikker på om dette er løsningen. Hørt om noe som heter squeezbox e.l. Er det noen routere som er bedre enn andre og med god rekkevidde. Noen som har prøvd en løsning som de er veldig fornøyd med som de ønsker å tipse meg om. Vet dette er et stort tema men tips hadde blitt satt pris på. Tom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 jeg ville ha ventet til Windows Home server og brukt den som en sentral til alle maskinene dine, slik at du kan streame musikk, filmer og bilder fra den, og kjørt hele opplegget på den nye nett løsnungen med sånn "N" til slutt istede for a/b/g... mye raskere. så kan du fikse deg Stereo forsterker med Wifi og TV (dyrt men knall) og streame alt fra Home serveren... Lenke til kommentar
thaldo Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) jeg ville ha ventet til Windows Home server og brukt den som en sentral til alle maskinene dine, slik at du kan streame musikk, filmer og bilder fra den, og kjørt hele opplegget på den nye nett løsnungen med sånn "N" til slutt istede for a/b/g... mye raskere. så kan du fikse deg Stereo forsterker med Wifi og TV (dyrt men knall) og streame alt fra Home serveren... 9104179[/snapback] Se det. Dette var en ide.... MS home server. Skal sjekke litt på nettet angående denne. Takk Endret 19. juli 2007 av thaldo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 ja jeg tenker å gjøre det samme selv, MS home server har akuratt blitt ferdig så det er ikke så lenge til det kommer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå