Gå til innhold

Laptop på kanon

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg plages voldsomt når jeg skal koble laptopen opp mot kanon for å vise ting på lerret .Etter det jeg kan skjønne er laptopen skjerm 1 og kanon skjerm 2 , noe får jeg vist på kanonen , men power point presentasjoner fungerer ikke . Jeg får skrivebordsbagrunn på kanonen , men ikke ikonene . Prøvde og dra mappen over til skjerm 2 , men den åpner seg bare på laptopen og ikke på kanonen .Pussige greier , noen med tips :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

Det er fordi du har utvidet skrivebordet ditt til den andre skjermen, og ikke bare duplisert eller bare valgt prosjektøren.

Det du kan gjøre er at du høyreklikker på skrivebordet ditt, og velger Egenskaper. Videre trykker du på instillinger. Der står det hva skjermen din heter på en rullegardinsmeny (prosjektoren må være tilkoblet nå). Åpne denne gardinmenyen og velg skjerm 2. her står det sikkert Utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen, det haker du bort. Hak istedet av for "Bruk denne enheten som primærskjerm".

Merk deg at det må stilles tilbake til skjerm en etterpå.

Noen ATi og nVidia kort støtter ikke denne løsningen, men tilbyr helt lik funksjon i eksternt program. Dersom du ikke finner noe ut, forteller du meg hvilket kort du har så skal jeg hjelpe så godt som jeg kan.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Du kan trykke "FN" og den knappen med "bilde av ein sjerm" på.

Vanligvis F4 (som her) eller F10

9104135[/snapback]

Jeg har prøv dette , uten at saken løste seg , når jeg trykket på " fn " og " f4" eller "f10" så jeg at det blinket i bildet som var på lerrete , men ingen løsning , jeg mener at jeg også prøvde det andre tipset , men skal prøve igjen i morgen tidlig , skal bruke utstyret under en presentasjon , men fungerer det ikke er det bare å improvisere . :hmm:

Endret av Firelude
Lenke til kommentar
Heisann,

Det er fordi du har utvidet skrivebordet ditt til den andre skjermen, og ikke bare duplisert eller bare valgt prosjektøren.

Det du kan gjøre er at du høyreklikker på skrivebordet ditt, og velger Egenskaper. Videre trykker du på instillinger. Der står det hva skjermen din heter på en rullegardinsmeny (prosjektoren må være tilkoblet nå). Åpne denne gardinmenyen og velg skjerm 2. her står det sikkert Utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen, det haker du bort. Hak istedet av for "Bruk denne enheten som primærskjerm".

Merk deg at det må stilles tilbake til skjerm en etterpå.

Noen ATi og nVidia kort støtter ikke denne løsningen, men tilbyr helt lik funksjon i eksternt program. Dersom du ikke finner noe ut, forteller du meg hvilket kort du har så skal jeg hjelpe så godt som jeg kan.

Lykke til ;)

9104113[/snapback]

Hei ! Det var ingen suksess ang innstillingen av skjerm 2 som primærskjerm . I rullegardinen setter jeg skjerm 2 , men det blir ikke aktivt i ruten for " bruk denne som priværskjerm " , jeg får ikke haket denne av :no: Mitt kort er NIVIDA GeForce Fx Go5700 . Plages..? å jada :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...