Gå til innhold

Islam, rasisme og diskriminering.

Anbefalte innlegg

Men jeg vil spørre deg en ting som mange andre har spurt meg om. De sier at det finnes tusenvis av religioner i verden, men hvordan kan vi vite hvilket som er det rette?

I skapelsen av himmel og jord, i skiftet mellom natt og dag, i skipet som seiler på havet med nyttig last for menneskene, i vannet Gud sender fra skyen som gir liv til den døde jorden så det vrimler av alle slags dyr, i vindenes veksling og drivende skyers bane mellom himmel og jord er det tegn for den som ser! (2,164)

Ja, det gjelder å se! Åpne sine øyne og forstå, at alt dette kan ikke ha skapt seg selv! Det må ligge en "skaperkraft" bak, en logikk og en mening, et opphav til - og en samler av - alt dette. En "designer", som er Gud!

Og hvorfor islam: Ser på Toranen som step 1, kristendom step 2, og Koranen som siste step.

Både Moses og Jesus snakker om en profet som skal komme, Profet Muhammed(sawh) Les her ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry13118005

Det er ikke helt riktig, for det er sikkert mye fint i islam også, uten at det er diskutert her. Men når vi er inne på det, vil dere se det grusomme/dumme/stupide i islam?

Koranen er feilfri men muslimske handlinger er dumme ja.

Rase diskrimenering? Hva har det med tro å gjøre? For meg personlig er alle mennesker MENNESKER samme om de er blå, gule, hvite, svarte, brune, gra, rød.

Kjempefint at du synes det, skulle ha vært flere som deg. Men det jeg mente var at visst mennesker ikke kunne skylde på relgion, så hadde de skyldt på rase, er du med meg?

Den også har sine flauser, hvis den ikke hadde det hadde alt vært fryd og gammen i islamske stater også da... Er det det? Syntes du at det er fryd og gammen i de muslimske statene eller syntes du de styres stort sett av en barbarisk og menneskefientlig regime som setter allah og allas lover høyere enn menneskers trivsel, ved og vel?

Koranen har ingen flauser, men menneskene ja, det er jeg enig i :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er et menneske ifølge deg, RWS ?

Arten Homo Sapiens Sapiens, femte generasjons ape, som har en bevisthet og som reagerer på naturlige instinkter....

Hva er mennesket for deg IHS?

Det finnes bare et menneske (Jesus Kristus) resten er ødelagt.

Du kan ikke stanse utviklingen av det sanne mennesket, RWS

Et gammelkt ordtak sier:

Det er bedre å holde kjeft og ligne en idiot enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil....

Med andre ord IHS:

Hvis du ikke har noe bedre å tilføye debatten så hold heller kjeft!

Apene har tapt, RWS

Jeg er femte generasjons ape og det er jeg STOLT av jeg :)

Fytte F for noen fremtids utsikter du har, det må jeg si... Stor tro på dine medmennesker det har du ihvertfall ikke der du sitter... :)

Skal bli kjempefint når flesteparten blir som Jesus

Du kan ikke stanse utviklingen av det sanne mennesket, RWS !

Ape kan du være i all evighet hvis du vil, ingen som vil hindre deg i det.

Lenke til kommentar
Kjempefint at du synes det, skulle ha vært flere som deg. Men det jeg mente var at visst mennesker ikke kunne skylde på relgion, så hadde de skyldt på rase, er du med meg?

Skjønner hva du mener... Alt for mange som tror at det er hudfargen som styrer hjernen... dessverre... (Hudfargen er bare beskyttelse for solen, ikke noe annet...)

Men slik jeg ser det, og jeg håper for våre barns skyld at jeg får rett, er at om hundre år (!) er det ingen mennesker med hvit, sort eller gul, brun, blå eller grønn :) hud, det er bare mennesker! Verden er jo i dag i ferd med å bli så globalisert at å tro at vi i fremtiden skal ha en gruppe med hver av disse fargene på huden er å tro på jule nissen, for det er ikke lenger noe tabu om en hvit jente er sammen med en farget gutt eller omvendt! Vi er ALLE mennesker!!!

Og nå er det jammen på tide at vi legger fra oss den idiotiske "stamme" mentaliteten vi lider av (i form av mitt land som ikke er annet enn kunstige streker på et papir og religion, som kun er en elendig forklaring på hvordan våre ignorante forfedre trodde at verden var) og drar lasset SAMMEN! Er helt sikker på at verden vil bli en langt bedre plass å bo i uten disse "stamme"/hulemann mentaliteten og jeg foreslår at vi begynner med religion...

Og hvorfor islam: Ser på Toranen som step 1, kristendom step 2, og Koranen som siste step.
Dette du her skriver BEVISER to ting: Det ene er at du er en dårlig muslim (For det er AKKURAT den mentaliteten du viser her som lager krig og som gjør at religion stinker , skjønner dui ikke det eller?)og det andre er at det ikke beviser noen ting, for de andre religionene er like lite bevist som koranen....

:)

Lenke til kommentar
for det er ikke lenger noe tabu om en hvit jente er sammen med en farget gutt eller omvendt! Vi er ALLE mennesker!!!

Enig med deg der, vi mennesker skal ikke dømme noen :)

Dette du her skriver BEVISER to ting: Det ene er at du er en dårlig muslim (For det er AKKURAT den mentaliteten du viser her som lager krig og som gjør at religion stinker , skjønner dui ikke det eller?)og det andre er at det ikke beviser noen ting, for de andre religionene er like lite bevist som koranen....

jeg er en dårlig muslim? Hvordan kan du si det til meg?

Selvom dette ikke er bevist, så holder det med at JEG tror på det, det burde du skjønne, akkuratt på samme måte som du tror at vi stammer fra apene ;) Det er heller ikke bevist :)

Koranen (Islam) degraderer mennesket. Kristendommen opphøyer mennesket.
Din mening om det ;) Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
jeg er en dårlig muslim? Hvordan kan du si det til meg?

Selvom dette ikke er bevist, så holder det med at JEG tror på det, det burde du skjønne, akkuratt på samme måte som du tror at vi stammer fra apene ;) Det er heller ikke bevist :)

Der har vi problemet til religion, for så lenge DU tror på det så har jeg værsågod å rette meg etter det og tro på dette jeg også, enten jeg vil eller ikke.

Så jo, du er definitivt en dårlig muslim med mindre det står i koranen at dere skal hovere over alt og alle da

Nei, du har rett i at vi ikkke stammer fra apene.... At vi derimot ER aper er bevist! At du ikke vil tro på bevisene er noe helt annet, men det går ikke an å si at dette ikke stemmer da vi har TONNEVIS med beviser og grunnlag på dette...

Hva har du av bevis på allah og koranen.. ikke en puck av bevis for noe av det og det stiller da altså i samme kategori som andre eventyr, men null bevis for noe som helst... :) Sorry, men det er slik den virkelige verden virker...

Lenke til kommentar
Der har vi problemet til religion, for så lenge DU tror på det så har jeg værsågod å rette meg etter det og tro på dette jeg også, enten jeg vil eller ikke.

Så jo, du er definitivt en dårlig muslim med mindre det står i koranen at dere skal hovere over alt og alle da

Du har ikke værsågod å rette deg etter min TRO, din mening hva du synes om min relgion. Ble forvirra nå jeg, Hva er du mener?

Om du ikke liker min relgion, er din sak, men uansett vi er alle likeverd, hvorfor skulle jeg hovere over alle og alt? Hva er det du snakker OM egentlig???

Nei, du har rett i at vi ikkke stammer fra apene.... At vi derimot ER aper er bevist! At du ikke vil tro på bevisene er noe helt annet, men det går ikke an å si at dette ikke stemmer da vi har TONNEVIS med beviser og grunnlag på dette...

Vi er aper?Forklar?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Vi befinner oss i den samme biologiske familien som de andre store apene, sjimpanser, gorillaer og orangutanger. Med andre ord, vi er mye nærmere beslekta enn det emuer og struts er. Etter familie har vi det som kalles "sub-family", en underfamilie (vet ikke helt hva det heter på norsk), hvor orangutangene splittes fra gorillaene, sjimpansene og menneskene.

Dette er genetisk fakta, dette er vitenskapelig fakta. Vi har mere genetisk til felles med sjimpanser og gorillaer enn noen av de har med orangutanger, fortsatt kaller du alle de tre for aper, derfor vil det å ikke kalle mennesker aper være ren og skjær arroganse!

Edit: typo!

Endret av EloX
Lenke til kommentar
Vi befinner oss i den samme biologiske familien som de andre store apene, sjimpanser, gorillaer og orangutanger. Med andre ord, vi er mye nærmere beslekta enn det emuer og struts er. Etter familie har vi det som kalles "sub-family", en underfamilie (vet ikke helt hva det heter på norsk), hvor orangutangene splittes fra gorillaene, sjimpansene og menneskene.

Dette er genetisk fakta, dette er vitenskapelig fakta. Vi har mere genetisk til felles med sjimpanser og gorillaer enn noen av de har med orangutanger, fortsatt kaller du alle de tre for aper, derfor vil det å ikke kalle mennesker aper være ren og skjær arroganse!

PS: Kan noen bekrefte at det jeg skreiv er riktig? :p

Edit: typo!

Edit #2: Ja, det stemmer!

Mennesket har eksistert lengere enn sjimpanser og gorillaer (iflg. arkeologiske funn)

Lenke til kommentar
Mennesket har eksistert lengere enn sjimpanser og gorillaer (iflg. arkeologiske funn)

Interessant... Definer "menneske"... Homo genuset er eldre enn pan (sjimpanse) og gorilla eller at homo sapiens sapiens kom før det vi kaller gorillaer og sjimpanser i dag?

EDIT: Har forsåvidt ikke noen ting med topic eller samtalen å gjøre, men morsomt å vite likevel :p

Endret av EloX
Lenke til kommentar
Du har ikke værsågod å rette deg etter min TRO, din mening hva du synes om min relgion. Ble forvirra nå jeg, Hva er du mener?

Om du ikke liker min relgion, er din sak, men uansett vi er alle likeverd, hvorfor skulle jeg hovere over alle og alt? Hva er det du snakker OM egentlig???

Jeg må ikke rette meg etter din religion selv om du tror at det du tror på er riktig var det jeg mente...

Vi er aper?Forklar?

Se denne linken og les selv. Dette er altså ikke noe jeg trekker ut av ræva, men flere hundre års nitidig forskning som underbygges av bl.a DNA...

Fasinerende lesning skal jeg si deg :)

IHS, vær vennlig å prat om noe du kan prate om og ikke legg det bort i ting du ikke kan noe om. Les heller linken og lær litt isteden.. :)

Lenke til kommentar

Interessant... Definer "menneske"... Homo genuset er eldre enn pan (sjimpanse) og gorilla eller at homo sapiens sapiens kom før det vi kaller gorillaer og sjimpanser i dag?

EDIT: Har forsåvidt ikke noen ting med topic eller samtalen å gjøre, men morsomt å vite likevel :p

Menneske = Homo sapiens (har eksistert i 200 000 år)

Hvor lenge har sjimpanser og gorillaer eksistert ? (iflg. arkeologiske funn) :ermm:

Hvor gammle er de eldste funn av sjimpanser og gorillaer ? :ermm:

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvor lenge har sjimpanser og gorillaer eksistert ? (iflg. arkeologiske funn) :ermm:

Hvor har du dette i fra?

Lenke til kommentar

Hvor har du dette i fra?

Så det viste du ikke :rofl:

PS: Ifølge Islam (Koranen) kan mennesker bli til aper.

Lenke til kommentar

PS: Ifølge Islam (Koranen) kan mennesker bli til aper.

Nei.... det viste jeg ikke, og grunnen til det er at du overhodet ikke har peiling på hva du snakker om!!! Les litt da FØR du begynner å drite deg loddrett ut her!!

Begynn HER du...

Hva koranen sier at jeg kan bli stiller i samme kategori som andre eventyr i den klassen...

Faktisk er jeg overrasket over at dere som er kristne og muslimer IKKE evner å se hvordan dere rakker ned på hverandres religioner og forlanger fred på jord.... Men når jeg sier at jeg tror det ville blitt mye bedre her på jorden uten religion og dens holdninger DA tar jeg feil da!!! :roll:

Dere gjør meg kvalm! Forsøke å hevde seg på den andre parten og liksom rakke ned på de andre når en tror på AKKURAT det samme vissvasset begge to, men på forskjellig gud! Skamme dere skulle dere!!! :mad:

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Hvor har du dette i fra?

PS: Ifølge Islam (Koranen) kan mennesker bli til aper..

Nei.... det viste jeg ikke, og grunnen til det er at du overhodet ikke har peiling på hva du snakker om!!! Les litt da FØR du begynner å drite deg loddrett ut her!!

Begynn HER du...

Hva koranen sier at jeg kan bli stiller i samme kategori som andre eventyr i den klassen...

Faktisk er jeg overrasket over at dere som er kristne og muslimer IKKE evner å se hvordan dere rakker ned på hverandres religioner og forlanger fred på jord.... Men når jeg sier at jeg tror det ville blitt mye bedre her på jorden uten religion og dens holdninger DA tar jeg feil da!!! :roll:

Dere gjør meg kvalm! Forsøke å hevde seg på den andre parten og liksom rakke ned på de andre når en tror på AKKURAT det samme vissvasset begge to, men på forskjellig gud! Skamme dere skulle dere!!! :mad:

På den web siden din, sammenlignes sjimpanser og gorillaer med mennesker.

De eldste funn av sjimpanser og gorillaer nevnes imidlertidig ikke :rofl:

PS: Siden Islam er tema for tråden måtte Koranen nevnes

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvor har du dette i fra?

Begynn HER du...

På den web siden din sammenlignes sjimpanser og gorillaer med mennesker.

Ja....

Hadde du LEST artikelen hadde du SETT at det er fordi vi er i samme stamtre.. Vi stammer altså ikke fra aper, vi ER aper. Gorillaer og sjimpanser er våre fettere...

De eldste funn av sjimpanser og gorillaer nevnnes imidlertidig ikke :rofl:
Det er da sikkert bare å slå opp gorillaer og sjimpanser... :roll: LES LITT DA isteden for å slenge ut slike dumme kommentarer...

Nevnes ja, men det er vel ikke å nevne en ting å kun komme med morsomme/nedsettende bemarkninger om den så fort du får sjansen, er det vel?

Jeg mener det jeg sa, verden BLIR mye bedre om vi blir kvitt religion, for fy pokker hvor mye bedre dere føler dere enn han som tror på den andre guden!! Er det rart at det er krig i verden sier jeg :(

Lenke til kommentar

Arkeologi er ikke paleobiologi.

Det er haugevis av data som er samlet inn angående de store apenes evolusjon, hva er det du bestrider her?

Skal du komme med påstander bør du linke til seriøse kilder som underbygger det du hevder ellers blir påstanden redusert til et grunnløst utsagn, jeg regner med du skjønner den semantiske betydningen av dette.

Tuil slutt anbefaler å ta en titt på linken RWS hinter til.

Lenke til kommentar

Hvor har du dette i fra?

Begynn HER du...

Ja....

Hadde du LEST artikelen hadde du SETT at det er fordi vi er i samme stamtre.. Vi stammer altså ikke fra aper, vi ER aper. Gorillaer og sjimpanser er våre fettere...

Ja men, RWS da

Skjønner du ikke at mennesket eksisterte lenge lenge før sjimpanser og gorillaer dukket opp ? (iflg. arkeologiske funn) å si at de er fettere er da meningsløst og uten sammenheng

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Jeg må ikke rette meg etter din religion selv om du tror at det du tror på er riktig var det jeg mente...

Jeg har heller ikke bedt deg om å rette etter min relgion, skjønner ikke hva som fikk deg til å si det??

Ifølge Islam (Koranen) kan mennesker bli til aper..

Hvor har du/dere fått dette fra?kilde?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...