Gå til innhold

Islam, rasisme og diskriminering.

Anbefalte innlegg

Hvorfor? Jeg kan ikke se noe galt i at to personer har frivilig sex. (ved mindre den ene er et lite barn) Kan du? PS: Angående kjønnsykdommer så er det bare å bruke kondom.

Og selvfølgelig: Det er også umoralskt hvis en av dem er i et forhold fra før, men det er bare to untak så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Man kan naugthy thoughts om damen.

2. Det er ikke bra ifølge islam.

3. Dette kan også føre til sex.

4. Med burka så unngår vi dette.

5. Man må bare ha et sånt forhold med sin kone og ingen andre.

9121804[/snapback]

1. Hvor mye skade kan egentlig en tanke gjøre?

2. Hvordan?

3. Bare hvis mann og kvinne er helt og holdent underlagt driftene.

4. Bare hvis mannen er helt og holdent underlagt driftene.

5. Tenker du på utroskap? Det er en ok påstand, synes jeg, men knapt nok relevant. Påstanden din var at mannen ikke skal bli tent på andre enn sin kone – noe som såvidt jeg vet ikke kan betegnes som utroskap.

Lenke til kommentar
Hvordan er versene feil? Fins de ikke i koranen eller er de ikke korrekt gjengitt? Jeg mistenker at de versene kommer fra en engelskspråkelig koran og er derfor oversatt så korrekt som det lar seg gjøre. Det er uansett ikke en hemmelighet at det er mange vers i koranen som snakker nedlatene om ikke-troende.

Alle religioner som hevder at ikke-troende skal drepes og kommer til helvete og har som mål at alle skal følge dems religion er rasistiske, noe islam gjør i stor grad.

9120883[/snapback]

På samme måte som nynazistfilmer som framstiller jødedommen som en skjult kult og stiller "prekære" spørsmål som om jøder driver ofring av spedbarn den dag i dag. Selektiv sitering, lett forvridning, litt forfalskning.

Islam er forresten en av de få grenene innenfor Abrahams religioner hvor også "hedninger" kan komme til himmelen. Gud har nemlig gitt sendebud til alle folkeslag, og alle som følger Gud sin vei enn om de vet det eller ikke vil komme til himmelen. Muslimene får bare sitte nærmere Mohammed(og Jesus, som ble brakt levende opp til himmelen og sitter ved Mohammeds høyre side).

Islam er også relativt lite rasistisk i og med at den mener at alle folkeslag har fått sendebud fra Gud. Kristendommen er også relativt lite rasistisk, siden den mener alle folkeslag kan frelses. Jødedommen er derimot svært rasistisk siden den mener jødene er Gud sitt folk. Men hvor rasistisk religionen er i utgangspunktet har strengt tatt ikke hatt noe å si for hvordan de senere blir brukt for å rettferdigjøre rasisme.

Lenke til kommentar
Hvordan er versene feil? Fins de ikke i koranen eller er de ikke korrekt gjengitt? Jeg mistenker at de versene kommer fra en engelskspråkelig koran og er derfor oversatt så korrekt som det lar seg gjøre. Det er uansett ikke en hemmelighet at det er mange vers i koranen som snakker nedlatene om ikke-troende.

Alle religioner som hevder at ikke-troende skal drepes og kommer til helvete og har som mål at alle skal følge dems religion er rasistiske, noe islam gjør i stor grad.

9120883[/snapback]

På samme måte som nynazistfilmer som framstiller jødedommen som en skjult kult og stiller "prekære" spørsmål som om jøder driver ofring av spedbarn den dag i dag. Selektiv sitering, lett forvridning, litt forfalskning.

Islam er forresten en av de få grenene innenfor Abrahams religioner hvor også "hedninger" kan komme til himmelen. Gud har nemlig gitt sendebud til alle folkeslag, og alle som følger Gud sin vei enn om de vet det eller ikke vil komme til himmelen. Muslimene får bare sitte nærmere Mohammed(og Jesus, som ble brakt levende opp til himmelen og sitter ved Mohammeds høyre side).

Islam er også relativt lite rasistisk i og med at den mener at alle folkeslag har fått sendebud fra Gud. Kristendommen er også relativt lite rasistisk, siden den mener alle folkeslag kan frelses. Jødedommen er derimot svært rasistisk siden den mener jødene er Gud sitt folk. Men hvor rasistisk religionen er i utgangspunktet har strengt tatt ikke hatt noe å si for hvordan de senere blir brukt for å rettferdigjøre rasisme.

9122160[/snapback]

Disse versene fant jeg fordi savage-garden mente det ikke var noen slike vers, og han sier fortsatt at de ikke finnes og at det er oppdiktet av folk som prøver å skade islam.

Islam er relativt rasistisk i og med at det står flere steder at ikke-muslimer skal drepes og at målet er at alle skal bli muslimer.

Lenke til kommentar
Jødedommen er derimot svært rasistisk siden den mener jødene er Gud sitt folk.

9122160[/snapback]

Jødene beskriver dette selv som at de er satt til å gjøre Guds arbeid, på samme måte som at en rørlegger skal gjøre rørleggeroppgaver, en lærer skal gjøre læreroppgaver, en revisor revisoroppgaver – det handler om å sette rette folk på jobben. De ser ikke på seg selv som bedre enn andre, men som de som er best skikket til den aktuelle jobben – som her er å følge Loven.

Jødedommen er på ingen måte rasistisk. Jødene er i verste fall sutrete (les: Jostein Gaarder-saken), fordi de synes det er pes å følge loven hele tiden. Og det skjønner jeg godt at de synes.

Lenke til kommentar
Disse versene fant jeg fordi savage-garden mente det ikke var noen slike vers, og han sier fortsatt at de ikke finnes og at det er oppdiktet av folk som prøver å skade islam.

Islam er relativt rasistisk i og med at det står flere steder at ikke-muslimer skal drepes og at målet er at alle skal bli muslimer.

9122215[/snapback]

Sjekk linkene på sidene du har funnet sitatene. Jeg kan garantere deg at du ved å klikke et par ganger kan komme fram til fundamentalistiske kristne sider og white-power\nynazist-sider, og videre linker til lignende sider som påstår at jøder ofrer spedbarn på like overbevisende tekstbevis.

Les derimot hele versene i Koranen, og du vil se noen essensielle forskjeller.

Jødene beskriver dette selv som at de er satt til å gjøre Guds arbeid, på samme måte som at en rørlegger skal gjøre rørleggeroppgaver, en lærer skal gjøre læreroppgaver, en revisor revisoroppgaver – det handler om å sette rette folk på jobben. De ser ikke på seg selv som bedre enn andre, men som de som er best skikket til den aktuelle jobben – som her er å følge Loven.

Jødedommen er på ingen måte rasistisk. Jødene er i verste fall sutrete (les: Jostein Gaarder-saken), fordi de synes det er pes å følge loven hele tiden. Og det skjønner jeg godt at de synes.

9122310[/snapback]

Les hva jeg skriver, ikke hva du vil at jeg skal skrive. Jeg påpekte spesifikt at jeg snakket om utgangspunktet, og hvordan utgangspunktet ikke spiller noen rolle for dagens fortolkninger.

Lenke til kommentar

9122215[/snapback]

Sjekk linkene på sidene du har funnet sitatene. Jeg kan garantere deg at du ved å klikke et par ganger kan komme fram til fundamentalistiske kristne sider og white-power\nynazist-sider, og videre linker til lignende sider som påstår at jøder ofrer spedbarn på like overbevisende tekstbevis.

Les derimot hele versene i Koranen, og du vil se noen essensielle forskjeller.

9122404[/snapback]

Jeg fant de på http://www.whywontgodhealamputees.com/wiki...e2bcbc7370121ce

og kan ikke si at jeg finner noen av de linken du nevner.

Poenget er at versene står i koranen, ikke noe annet.

edit: du kan trykke på sitatene der så du kommer til en side hvor du kan lese versene i koranen, og det var ikke noen essensielle forskjeller. Det var stort sett bare vers om hvordan man skal slåss mot de som ikke tror, hvordan allah har lovet dem evig pining og brenne i helvete osv.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Jeg fant de på http://www.whywontgodhealamputees.com/wiki...e2bcbc7370121ce

og kan ikke si at jeg finner noen av de linken du nevner.

Poenget er at versene står i koranen, ikke noe annet.

edit: du kan trykke på sitatene der så du kommer til en side hvor du kan lese versene i koranen, og det var ikke noen essensielle forskjeller. Det var stort sett bare vers om hvordan man skal slåss mot de som ikke tror, hvordan allah har lovet dem evig pining og brenne i helvete osv.

9122489[/snapback]

OK. Den siden er nok ikke slik, så beklager for det. Som oftest pleier samlingene av slike sitater å være på svært lugubre sider.

Men "versene" var feil ord. Det jeg mente var .... bøkene? Kapitellene? Altså hele konteksten.

Versene om hva som skal gjøres med "hedningene" kommer som oftest fra lovene om hva som skal gjøres når en hellig krig(Som i en fysisk jihad, ikke jihad som i den åndelige kampen for frelse) først har startet. Krigen må spesifikt initialiseres av hedningene på veldig spesifikke grunnlag, og selv om beskrivelse om hva skal da skje med hendingene er ille så er de likevel underlagt loven om at hvis en muslim dreper en eneste uskyldig person(Altså en person som følger Gud, enn om han selv vet det eller ikke) så er det som om han dreper hele sin stamme.

Så jada, det er ille saker. Men strengt tatt litt bedre enn Bibelens regler på samme punkt.

Så les hele konteksten.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

før du kaller meg en rasist når jeg skriver dette vil jeg at du skal svare meg på om det bare er midt østen som har islam som hoved religion

islam er den verste og mest voldelige religionen vi har til dags dato før var det krisene som herset med kors toget sitt og det der og nå er det djihad

å si at disse bare miss bruker religionen og lurer folk til å bli selvmords bombere er bare tull det står klart i Koranen at å drepe ikke muslimer er akseptabelt... står jo for fan at man skal det

islamske land er de eneste landene som driver med steining (seff ikke alle islamske land) men ja faktisk de fleste

helt ærlig de folka som er muslimer og følger Koranen som en "god muslim" er et mer primitivt menneske og ikke minst mindre intelligent

se denne og du kmr til å forstå hvorfor akkurat "gode muslimer" er så voldelig som de er http://www.youtube.com/watch?v=4tNw87A1f3Y

og til dere som tviler på at alt dette står i koranan jeg anbefaler dere å laste den med i en .pdf fil eller no

btw skrives quran men men xD eller blir det på eng?

Lenke til kommentar
Les hva jeg skriver, ikke hva du vil at jeg skal skrive.

9122404[/snapback]

Siden du går i angrep, får vel jeg gå i forsvar: Da beklager jeg at jeg ikke forstod hva du mente.

9122970[/snapback]

Ikke noe problem! Mistforståelser er altfor lette på internett. ;)

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

å fant et "artig" vers i Koranen

QURAN 4:34 - "Men have authority over women because God has made the one superior to the other, and because they spend their wealth to maintain them. Good women are obedient. They guard their unseen parts because God has guarded them. As for those from whom you fear disobedience, admonish them and send them to beds apart and beat them. Then if they obey you, take no further action against them. Surely God is high, supreme."

syns det skal være lov å si at ja de som følger Koranen er noen for pulte primitive dyr

bare les hva som står der... det var kanskje sånn i Norge for 1000-1500år...

man skulle nesten hat en regel som sier du må bli en ateist før å komme inn til Norge da blir det nok en kraftig ned gang i æres drap, om skjæring og div

men seff er det bare for dem å lyge fordi det er noe Al-Takiyah det betyr at du kan lyge til en ikke muslim og det vil ikke være en synd. tror du ikke meg slå opp Al-Takiyah på wikipedia

ja jeg vet litt av vært xD

Lenke til kommentar

QURAN 4:34 - "Men have authority over women because God has made the one superior to the other, and because they spend their wealth to maintain them. Good women are obedient. They guard their unseen parts because God has guarded them. As for those from whom you fear disobedience, admonish them and send them to beds apart and beat them. Then if they obey you, take no further action against them. Surely God is high, supreme." 

syns det skal være lov å si at ja de som følger Koranen er noen for pulte primitive dyr

man skulle nesten hat en regel som sier du må bli en ateist før å komme inn til Norge da blir det nok en kraftig ned gang i æres drap, om skjæring og div

men seff er det bare for dem å lyge fordi det er noe Al-Takiyah det betyr at du kan lyge til en ikke muslim og det vil ikke være en synd. tror du ikke meg slå opp Al-Takiyah på wikipedia

9123040[/snapback]

Koranen var på de fleste måter en forbedring for kvinner situasjon både i forhold til kvinners status i midt-østen på den tiden, og i forhold til kristendommens holdning til kvinnen(Der mannen var forpliktet til å "slå dejevelen ut av henne" hver gang han så djevelen i øynene hennes, og kvinner ikke kunne søke skillsmisse, ikke hadde rett til eiendom eller yrke, ikke hadde rett til medgiften sin, ikke hadde rett til å tale i mot mannen, osv, osv). Kristendommen var forsåvidt også en forverring av kvinners kår da den ble introdusert i Norge.

Æresdrap og omskjæring har ingenting med Islam å gjøre.

Så ta å lær deg litt om religionen først, før du bestemmer deg for flere teite tolkninger.

Ja, religion er ille. Islam er en religion. Punktum.

Lenke til kommentar

9123040[/snapback]

Koranen var på de fleste måter en forbedring for kvinner situasjon både i forhold til kvinners status i midt-østen på den tiden, og i forhold til kristendommens holdning til kvinnen(Der mannen var forpliktet til å "slå dejevelen ut av henne" hver gang han så djevelen i øynene hennes, og kvinner ikke kunne søke skillsmisse, ikke hadde rett til eiendom eller yrke, ikke hadde rett til medgiften sin, ikke hadde rett til å tale i mot mannen, osv, osv). Kristendommen var forsåvidt også en forverring av kvinners kår da den ble introdusert i Norge.

Æresdrap og omskjæring har ingenting med Islam å gjøre.

Så ta å lær deg litt om religionen først, før du bestemmer deg for flere teite tolkninger.

Ja, religion er ille. Islam er en religion. Punktum.

9123076[/snapback]

feil grunnen til at æres drap skjer er som oftest at en muslimsk gutt/jente forelsker seg i en ikke muslim i følge korna er det en synd å være i lag/gifte seg med en ikke muslim og døden skal altså da være en straff.

andre grunne er at foreldrene har funne en som datteren/sønnen skal gifte seg med og vist han/hun nekter går det imot korna, du skal ikke si imot din familie og kan straffes med døden. vet det høres sykt ut men ja det er utrolig hva du finner i den boka.

har dessverre ikke tid til å finne verset men vist du leser litt av Koranen kan jeg love deg at du finner den fort

teite tolkinger jj uansett omskjæring kan du selv søkte på nette om og da finner du nemlig grunnen men jeg orker dessverre ikke å finne all mulige sider.. letter du vil du finne det

google ma båy!

Lenke til kommentar
feil grunnen til at æres drap skjer er som oftest at en muslimsk gutt/jente forelsker seg i en ikke muslim i følge korna er det en synd å være i lag/gifte seg med en ikke muslim og døden skal altså da være en straff.

andre grunne er at foreldrene har funne en som datteren/sønnen skal gifte seg med og vist han/hun nekter går det imot korna, du skal ikke si imot din familie og kan straffes med døden. vet det høres sykt ut men ja det er utrolig hva du finner i den boka.

har dessverre ikke tid til å finne verset men vist du leser litt av Koranen kan jeg love deg at du finner den fort

teite tolkinger jj uansett omskjæring kan du selv søkte på nette om og da finner du nemlig grunnen men jeg orker dessverre ikke å finne all mulige sider.. letter du vil du finne det

google ma båy!

9123176[/snapback]

Omskjæring er en lokal tradisjon i visse deler av Afrika og midt-østen, og blir praktisert på tverrs av religiøse grenser. Kristne i de regionen utfører også omskjøring av jenter.

Æresdrap er en global tradisjon som generelt henger mer igjen i fattigere deler av verden, men som har like mye tradisjon her i Norge som andre steder, og som ennå er relevant å snakke om her blant annet på grunn av de mange sakene der norske menn har drept famillien eller konen sin på grunn av et innbillt tap av ære, men siden det ikke lenger er sosialt\legalt akseptabelt så ender det i selvmord.

Få deg litt mindre vranforestillinger.

Lenke til kommentar
Grunnen til at kvinnene bør bære burka er fordi mennene slipper å bli tent på de.

Det er ikke bra å bli tent på en dame, untatt sin egen kone.

9121644[/snapback]

Hallo? Dette er ikke det spor bedre enn rasisme! Hvem gir dere rett til å bestemme at kvinnene skal ha på seg burka bare fordi at dere er redd for å bli opphisset? Er så vanvittig provoserende dette her :thumbdown:

Lenke til kommentar
Grunnen til at kvinnene bør bære burka er fordi mennene slipper å bli tent på de.

Det er ikke bra å bli tent på en dame, untatt sin egen kone.

9121644[/snapback]

Betyr ikke dette at det egentlig er menn som er problemet og at kvinner må ta byrden ved å bære burka ?

Lenke til kommentar
Hvem gir dere rett til å bestemme at kvinnene skal ha på seg burka bare fordi at dere er redd for å bli opphisset?

9125483[/snapback]

Ja, den tanken sier samtidig at man ikke tror menn kan klare å styre seg. Har Gud skapt oss så overkåte at vi ikke klarer å la være å hive oss over nærmeste offer, får Han jammen ta ansvar for jobben han har gjort.

Lenke til kommentar
La meg se om jeg har forstått dette riktig:

Av en eller annen grunn mener islamske menn at kvinner skal kle seg som Spøkelseskladden fordi de ikke har kontroll over penisen sin?

9125602[/snapback]

Vel, det er vel bedre det enn Bibelen som befaler at voldtatte kvinner skal gifte seg med voldtektsmannen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...