Gå til innhold

Islam, rasisme og diskriminering.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat den med jødisk elite har jeg veldig lyst til å se dokumentasjon på.

vel, nå er dette en tråd om islam. Ikke om jødene, men om du starter en tråd om dette, så skal du få dokumentasjon.

Eller du kan sende en pm for å spørre om dokumentasjon.

Jeg er ikke lenger så veldig interessert i å dokumentere noe som helst for noen her på forumet. De fleste virker å være infisert av pk-viruset, og er bare i stand til å akseptere dokumentasjon som støtter opp under deres egne meninger.

Lenke til kommentar

Har sett i flere tråder sett Du (Baltezar) har blitt beskyldt for dårlig kilder, lurer på hva dette kommer av Baltezar?

Er blogger de eneste kildene som baserer seg på dine meninger og tanker? Lurer du ikke på hvofor( i flere tråder) folk ikke godtar dine kilder?Blogger er ikke egnet som god dokumentasjon, spessielt når de har bilder av Charlies Angels, Simpons osv,.Se grandMa`s innlegg om kriteriene for kildekritikk ;)

Og igjen du sier at folk går til personangrep mot deg, og hat mot deg, når du gjør dette selv mot andre, spessielt mot meg, hva kommer dette av?Er det fordi jeg er muslim?Du har ingen rett til å kalle meg for en fanatiker. Jeg er åpen for historie og kritikk, men det er nok DU som ikke er mottakelig for motargumenter. Og er rask ute med å kalle folk, dumme, naive, fantikere osv med engang de prøver å si deg imot, skjønner ikke hva din hensikt er,.Synes denne tråden har fått en kjedelig sving, når det har blitt en del snakk om dårlig kildekritikk fra din side :)

Lenke til kommentar
Jødedommen er derimot svært rasistisk siden den mener jødene er Gud sitt folk.

Jødene beskriver dette selv som at de er satt til å gjøre Guds arbeid, på samme måte som at en rørlegger skal gjøre rørleggeroppgaver, en lærer skal gjøre læreroppgaver, en revisor revisoroppgaver – det handler om å sette rette folk på jobben. De ser ikke på seg selv som bedre enn andre, men som de som er best skikket til den aktuelle jobben – som her er å følge Loven.

Jødedommen er på ingen måte rasistisk. Jødene er i verste fall sutrete (les: Jostein Gaarder-saken), fordi de synes det er pes å følge loven hele tiden. Og det skjønner jeg godt at de synes.

Jeg vil nå i alle tilfelle informere deg om at du tar styggelig feil ang jødenes fortreffelighet.

Så snart Messias kommer er alle [ikkejøder] jødenes slaver (Erubin 43b)

Når en ikkejøde slår en jøde, så fortjener han døden..., og når noen gir en jøde en ørefik, så er det som om han hadde gitt Gud en ørefik (Sanhedrin 58b)

Vi trykker dem [ikkejødene] ned, vi slår dem i våre tanker: det vil alltid være vår beskjæftigelse (Pesachim 87b Raschi)

Liksom det for kalk ikke finnes annen tilberedning enn å brenne, finnes det heller ikke for ikkejødene annet middel enn å brenne (Sota 35b)

Verdens Herre... riktig har du beredt helvete for ugjerningsmænnene [ikkejødene], og paradis for de rettferdige [jødene] (Erubin 19a)

Den som ser en skare av ikkejøder skal uttale [Jeremias 50,12]: Skamfull er deres mor, vanæret som hun er ved å ha født dere (Berakot 58a)

Ikkejøden og ikkejødinnen er forurensning (Schabbat 83a)

Ikkejødens hus ligner et fjøs (Erubin 62ab)

Ikkejødinnene er fra fødselen av å anse for urene (Schabbat 16b, 17a; Aboda zara 36b; Nidda 31b)

Den som har ligget med en ikkejødinne er skyldig, fordi han... har ligget med en hore (Sanhedrin 82a; Aboda zara 36b)

Ikkejødene kalles ikke mennesker (Jebamot 61a Tosafot)

Dere [jøder] er mennesker; dere kalles mennesker; ikkejødene kalles ikke mennesker, men kveg (Baba mezia 114b)

I tillegg oppmuntres pedofili uttrykkelig.

En jente på 3 år og 1 dag kan ektes ved samleie (Jebamot 57b; Qidduschin 10a; Sanhedrin 55b, 69a; Nidda 44b)

En ikkejødisk jente på 3 år og 1 dag egner seg for samleie (Aboda zara 37a)

Når en voksen mann har samleie med en liten jente så er det ingenting (Kethuboth 11b)

Så alt er altså ikke bare såre vel i den jødiske leiren heller.

Lenke til kommentar
Har sett i flere tråder sett Du (Baltezar) har blitt beskyldt for dårlig kilder, lurer på hva dette kommer av Baltezar?

Er blogger de eneste kildene som baserer seg på dine meninger og tanker? Lurer du ikke på hvofor( i flere tråder) folk ikke godtar dine kilder?Blogger er ikke egnet som god dokumentasjon, spessielt når de har bilder av Charlies Angels, Simpons osv,.Se grandMa`s innlegg om kriteriene for kildekritikk ;)

Og igjen du sier at folk går til personangrep mot deg, og hat mot deg, når du gjør dette selv mot andre, spessielt mot meg, hva kommer dette av?Er det fordi jeg er muslim?Du har ingen rett til å kalle meg for en fanatiker. Jeg er åpen for historie og kritikk, men det er nok DU som ikke er mottakelig for motargumenter. Og er rask ute med å kalle folk, dumme, naive, fantikere osv med engang de prøver å si deg imot, skjønner ikke hva din hensikt er,.Synes denne tråden har fått en kjedelig sving, når det har blitt en del snakk om dårlig kildekritikk fra din side :)

Jeg har beklaget at jeg kalte deg en fanatiker, og den saken burde vi være ferdige med nå.

Og når det gjeler Grandmas gnål om "kildekritikk" så er det ikke hennes sak å avgjøre om hvilke kilder jeg skal bruke.

Hvis du ikke liker meningene, og dokumentasjonen til debattmotstanderen, så er det din sak å argumentere mot, og legge frem dokumentasjon som du mener er bedre og mer riktig.

Det er for enkelt og dumt å gjøre slik Grandma og en del andre her gjør nemlig å begynne å gnåle om min "dårlige kildekritikk" Men gjennom det håper de jo selvsakt å styre debatten i den retning de vil, slik at deres meninger blir de eneste aksepterte.

At hun og andre her ikke liker mine kilder er kun pga. to ting. For det første så stemmer ikke informasjonen som jeg legger ut med deres egne meninger. Og for det andre så er jeg kristen, og det er ingen Grandma og flere andre her hater mer enn kristne. Kristne er verre enn muslimske terrorister i deres øyne.

Og siden jeg er kristen, så mener de selvfølgelig at jeg er ikke til å stole på, og alt jeg sier er løgner.

Så derfor skylder de på min "dårlige kildekritikk" men sannheten er jo at de vil ikke akseptere mine kilder fordi informasjonen stemmer ikke med deres egne meninger. Jeg har jo også linket til koranen, men det er tydeligvis heller ikke akseptabelt, og dermed "dårlig kildekritikk"

Men siden jeg er kristen, så er jeg jo uansett en ondsinnet løgner i deres øyne , som produserer ting kun for å sverte islam, og spre hat mot muslimer.

Det Grandma og andre her egentlig vil, er at jeg skal bruke kilder som de har godkjent, og som gir info. som stemmer med deres meninger.

Og jeg begynner jo å forstå at på visse områder så er det Grandma som styrer dette forumet, og bestemmer hva folk skal mene.

Derfor er dette ikke noe sted for meg.

Lenke til kommentar

Baltazar, kan du forklare hvorfor våre kilder da er gale, du sier jo akkurat det samme, med en gang vi kommer med en kilde som ikke stemmer med det du mener så er jo den infoen fra islamskråd. Desutten så vet jeg at du hater oss ikke kristne, for deg er vi værre enn muslimske terrorister. Det er fakta.

Se, det var ikke så vanskelig, og uansett om du mener at jeg tar feil nå jeg sier dette så gjør jeg ikke det, fordi jeg kan bestemme hva alle vi skal tenke om deg, akkurat som du bestemmer hva vi tenker om deg.

Som du ser har mye av det du sier tilbakevirkende kraft, men det legger ikke du merke til.

Lenke til kommentar
Kristne er verre enn muslimske terrorister i deres øyne.

Nå overdriver du. Jeg har reagert kraftig på at det du kritisierer muslimer for å gjøre blir nøyaktig det samme som hva kristne har gjort gjennom historien. Det skulle være mer interessant å vite hva muslimer har gjort for noe jævelskap som ikke kristne har gjort. Du snakker om dhimmier og hvilken posisjon de har i samfunnet. Det kan jo være greit å se hvilken posisjon hedninger fikk i samfunnet. Så tydelig er det å se hvordan de som ikke trodde på jesus ble behandlet, for iløpet av nesten 1000 år har det ikke vært en eneste en som ikke trodde på jesus her i landet. Vi snakker om utryddelse.

Så nei, vi har ikke sagt at kristne er værre enn terrorister, men jeg kan ikke se at muslimer er værre enn kristne. Og når du selv er kristen og går så hardt frem mot islam, så er det sikkert mange som har klødd seg i skjegget og lurt på hvordan det er mulig.

Lenke til kommentar

Enig med Abigor, Du sier(Baltezar)at dine innlegg ikke stemmer med våres meninger, akkuratt på samme måte som du sier at mine innlegg er løgn og propoganda, du kommer ikke med dokumentasjon for å motbevise meg, du bare skriker løgner..Blir veldig slitsomt i lengden, om du er kristen spiller vel ingen rolle, spiller det noen rolle om jeg er muslim i dine øyne,uansett så er vi her for å diskutere..Kanskje vi kan begynne med det :) og for din info så er det ikke Grandma som styrer dette forumet ;)

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Og jeg begynner jo å forstå at på visse områder så er det Grandma som styrer dette forumet, og bestemmer hva folk skal mene.

Oooo Hill Granma!!!! Du forumets hersker!!!

Nope, tror ikke det! Hadde du kikket litt etter hadde du sett at granma ikke har noe mer å si enn det du har her på forumet, er ikke engang brukermoderator... Så hvor tar du at granma styrer dette forumet fra egentlig? At hun stiller deg til veggs og krever litt av deg? Vel, det er det andre som har gjort også, meg selv innbefattet, men jeg, og sikkert mange med meg, har gitt det opp. Du klarer ikke å se hva som faktisk er dårlig i det du pøser ut og som noen sier, det er utrolig rart å se at en som påstår at han er kristen disser en annen religion for NØYAKTIG de samme sakene som den religionen du selv tror så godt om har begått!! DET burde du ihvertfall se! Du sitter faktisk i et steinhus og kaster glass mann!!!!

Edit: forbaskede leifer!!!

Endret av RWS
Lenke til kommentar

og i tilegg så sitter du å diskuterer med en god del ganske kritiske mennesker, vi skal ha dokumentasjon som vi kan regne som god dokumentasjon, og det er ikke nødvendigvis ting som støtter våre teorier men det er ting som vi faktisk kan ta seriøst, altså ikke rosa sider som handler om islam som inkluderer charlies angels og michael Jordan, heller ikke morro sider.

Lenke til kommentar

Nope, tror ikke det! Hadde du kikket litt etter hadde du sett at granma ikke har noe mer å si enn det du har her på forumet, er ikke engang brukermoderator... Så hvor tar du at granma styrer dette forumet fra egentlig? At hun stiller deg til veggs og krever litt av deg? Vel, det er det andre som har gjort også, meg selv innbefattet, men jeg, og sikkert mange med meg, har gitt det opp. Du klarer ikke å se hva som faktisk er dårlig i det du pøser ut og som noen sier, det er utrolig rart å se at en som påstår at han er kristen disser en annen religion for NØYAKTIG de samme sakene som den religionen du selv tror så godt om har begått!! DET burde du ihvertfall se! Du sitter faktisk i et steinhus og kaster glass mann!!!!

Dere stiller ikke noen "til veggs"

Det eneste dere presterer er dette patetiske gnålet om "dårlig kildekritikk"Samt å ødelegge tråden.

For uansett hva jeg linker til så kommer dere med dette patetiske gnålet "dårlig kildekritikk"

Og dere kan ikke komme med noe som viser at min dokumentasjon er feil.

Så da må jo konklusjonen ble at dere forlanger at jeg skal legge frem dokumentasjon som stemmer med deres egne meninger.

Men jeg ser jo heller ikke bort fra at det er noen som hiver seg med i dette hylekoret kun fordi de ønsker å mobbe meg som person.

Lenke til kommentar

Det eneste dere presterer er dette patetiske gnålet om "dårlig kildekritikk"Samt å ødelegge tråden.

For uansett hva jeg linker til så kommer dere med dette patetiske gnålet "dårlig kildekritikk"

Så da må jo konklusjonen ble at dere forlanger at jeg skal legge frem dokumentasjon som stemmer med deres egne meninger.

Men jeg ser jo heller ikke bort fra at det er noen som hiver seg med i dette hylekoret kun fordi de ønsker å mobbe meg som person.

Men kjære deg, jeg kjenner deg jo ikke engang jo!! Åssen i all verden kan jeg IKKE like deg som person da?!! Det er jo ikke DEG vi er etter, men hvordan DU fremstiller saken du kommer med! Har ingen problemer med å skille DEG, som person, med SAK, det du her kommer trekkende med og hvis du ikke klarer å se dette har du et problem mener jeg, for det er altså ikke DEG som person vi kritiserer, men hvordan du fremlegger og bevisfører din SAK. Ser du forskjellen? Prøver faktisk å HJELPE deg her bare så du vet det, da jeg er såpass gammel at jeg SER at vi ikke kan ha et friskt og oppegående samfunn med EN mening om alt, vi trenger ALLES meninger, men når det blir fremlagt så totalt hemningsløst ensrettet som du gjør her, uten et øyeblikk å se litt i egen bakgård, da sier jeg i fra!! Det har altså ingenting med DEG å gjøre, helt fint at du har egne meninger, men de MÅ ha en viss legitimitet, hvis ikke så er det ikke noen som gidder å høre etter. Slik er det for deg og slik er det for meg og slik er det for alle andre også!!!!

Så stå på du, men forsøk også å TA TIL DEG litt læring også.....

:)

Lenke til kommentar

Men kjære deg, jeg kjenner deg jo ikke engang jo!! Åssen i all verden kan jeg IKKE like deg som person da?!! Det er jo ikke DEG vi er etter, men hvordan DU fremstiller saken du kommer med! Har ingen problemer med å skille DEG, som person, med SAK, det du her kommer trekkende med og hvis du ikke klarer å se dette har du et problem mener jeg, for det er altså ikke DEG som person vi kritiserer, men hvordan du fremlegger og bevisfører din SAK. Ser du forskjellen? Prøver faktisk å HJELPE deg her bare så du vet det, da jeg er såpass gammel at jeg SER at vi ikke kan ha et friskt og oppegående samfunn med EN mening om alt, vi trenger ALLES meninger, men når det blir fremlagt så totalt hemningsløst ensrettet som du gjør her, uten et øyeblikk å se litt i egen bakgård, da sier jeg i fra!! Det har altså ingenting med DEG å gjøre, helt fint at du har egne meninger, men de MÅ ha en viss legitimitet, hvis ikke så er det ikke noen som gidder å høre etter. Slik er det for deg og slik er det for meg og slik er det for alle andre også!!!!

Så stå på du, men forsøk også å TA TIL DEG litt læring også.....

:)

Dette er ikke noen rettssak, med krav til bevisførsel.

Men når det er sagt så er det jo en viss paralell, for poenget her er jo å vise at islam i høyeste grad dreier seg om rasisme og diskriminering, noe jeg forøvrig har bevist her.

At dere ikke kan akseptere noe av det jeg legger frem av dokumentasjon, er jo ikke min feil. Men siden dere jo ikke kan argumenterer om hvorfor dere mener at den infoen. jeg legger frem er feil, og heller ikke kan dokumentere at den er feil.

Så må jo konklusjonen bli at det er bare tomme og desperate påstander fordi den informasjonen jeg linker til, ikke stemmer med deres egne meninger.

En annen mulighet er jo at dere egentlig ikke leser mine innlegg eller bryr dere om dem, men prøver å mobbe meg bort fra dette forumet, nettopp fordi dere misliker måten jeg kaller en spade for en spade.

Og ikke minst også på grunn av deres fordommer mot kristne og kristendom.

Når det gjelder islam, så er det en sannhet, og det er hva som står i koranen og islams skrifter. Det går ikke an å pakke ting inn i bomull og si at det er jo ikke så farlig, fordi det jo også fins muslimer som er snillle og greie.

Noen følger oppfordringene i islam om rasisme og diskriminering til punkt og prikke, og jeg har nå påvist at disse har grunnlag for sine ugjerninger i islams skrifter.

Det er dette jeg nå har påvist.

Hva dere ellers måtte mene om min "kildekritikk" interesserer meg ikke.

Dere prøver å finne noe dere mener er galt med kildene eller personen som linker til dem. Om informasjonen som fremkommer der er riktig eller ikke er ikke så viktig for dere.

Og du har jo heller ikke lagt skjul på hva du mener om kristne, og hva du mener om meg fordi jeg er kristen, men det er du jo ikke alene om her heller.

Det var mange som advarte mot nazismen før andre verdenskrig også, men som også bare ble oversett og latterliggjort.

Det store flertallet nazister var forøvrig det tyske folk, og disse var også fredelige mennesker som bare ønsket å leve i fred.

Men det er jo gjerne slik at folk ikke er interessert i sannheten. De vil helst fortsette å leve i sin egen drømmeverden.

Men sannheten har den egenskap at den innhenter alle før eller siden.

Lenke til kommentar
masse tekst i inlegget over.

Du har heller ikke dokumentert at vår info er feil, du bare påstår det.

Og jeg kan jo også si at de fleste tyske soldater under andre verdenskrig var ikke nazister, de var soldater, de utførte ordrene de fikk.

Hva slags info?

Det jeg har sett er tomme påstander, og stadig gnål om min" dårlige kildekritikk" Ja, det var visst litt propaganda fra islamsk råd også her hvis jeg ikke husker feil. Men det kalles ikke for informasjon, men feilinformasjon.

Forøvrig tar du feil med hensyn til nazistene. For det var vanlige folk som var medlemmer av partiet, ikke bare soldater.

Omtrent slik det er med arbeidrpartiet i Norge.

Men poenget er at de aller fleste nazister var passive medlemmer, og mennesker som bare ville leve sitt liv i fred, og de var ikke aktivt med på nazistenes ugjerninger. Men de protesterte ikke så veldig mye på det heller.

Lenke til kommentar

Nei, men nå er ikke straffen for desertering så mild heller da.

Desutten, du har ikke kommet med noe dokumentasjon på at vår informasjon er propaganda fra det islamske råd. Eller noe kilder på at den informasjonen er feil informasjon.

Og hvordan kan du bedømme hva som er feilinformasjon?

Og jeg sier heller ikke at alle som var tyske ikke var nazister, jeg sier at veldig mange tyske faktisk ikke var nazister.

Det du sier om at alle tyske soldater var nazister er akkurat det samme som å si at alle norske tropper er kristne fordi Norge har statskirke, og jeg kan garrantere at alle norske soldater ikke er kristne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...