Mr.M Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 At noen er pedofile, vil det si at det er i vår kultur å være pedofil? 9098544[/snapback] Artig du nevnte den der. Pedofili er jo nettopp en av de tingene som blir brukt som skittkasting "argument" om Islam og dens tilhengere, p.g.a. Mohamed og ekteskapet med en 10-åring. (at vi sjøl har hatt en vikingkonge som giftet seg med en svenske-høvding's 7-årige datter kan forøvrig illustrere at ting og tang var litt anderledes i gammal tid) Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Likestilling ja.. Kvinner er menns eiendom, slå dem hvis du har lyst. Drep de som ikke tror det samme som deg. Jeg har altså store problemer med å forstå genialiteten med det hele. 9098412[/snapback] Hvor mange ganger må jeg si at det er samfunnet som gjør sånt og ikke religionen! Islamsk ideologi er ikke noe særlig praktisert i landet. Det blir erstattet med ekstremisme. 9098479[/snapback] Men dette står jo i koranen, gjør det ikke? Da er det religionen. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Likestilling ja.. Kvinner er menns eiendom, slå dem hvis du har lyst. 9098412[/snapback] "I en sofa fra IKEA sitter far å denger mor". Hundrevis av norske menn denger kjærestene sine og hundrevis av norske menn har fått såkallt Besøksforbud. Vi "greier det" altså uten å støtte oss på Islam/Koranen! WOW 9098524[/snapback] Ja, så klart er det vold i det norske samfunn, men hvor er poenget i forhold til islamsk undertrykkelse av kvinner? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Det tar du fullstendig ut av kontekst. Det er ikke i vår kultur å behandle kvinner som dritt. 9098544[/snapback] Hvorfor sitter det da flere tusen norske kvinner og barn på landets krisesentere? Lenke til kommentar
Juden Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Det tar du fullstendig ut av kontekst. Det er ikke i vår kultur å behandle kvinner som dritt. 9098544[/snapback] Hvorfor sitter det da flere tusen norske kvinner og barn på landets krisesentere? 9098951[/snapback] Er ikke det alkoholen som har mye av skylden her? Det er sikkert derfor det er forbudt i Islam. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) * Shakir 4:34 - "Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great." * Pickthal 4:89 - "They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them" Her er noen koselig vers fra koranen som viser at islam ikke er den geniale ideologien savage-garden hevder den er. hotbox, det vil alltid være noen som utøver vold og dreper i alle samfunn, men igjen, hvor er poenget i forhold til islam? Endret 18. juli 2007 av teflonpanne Lenke til kommentar
Juden Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) * Shakir 4:34 - "Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great." * Pickthal 4:89 - "They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them" Her er noen koselig vers fra koranen som viser at islam ikke er den geniale ideologien savage-garden hevder den er. hotbox, det vil alltid være noen som utøver vold og dreper i alle samfunn, men igjen, hvor er poenget i forhold til islam? 9098979[/snapback] Jeg skal finne et fornuftig svar på dette. Det kan ta litt tid, men er du sikker på at versene er fra Koranen? Er litt skeptisk der! Det er sura i koranen og ikke Pickthal eller Shakir. Endret 18. juli 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 * Shakir 4:34 - "Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great." * Pickthal 4:89 - "They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them" Her er noen koselig vers fra koranen som viser at islam ikke er den geniale ideologien savage-garden hevder den er. hotbox, det vil alltid være noen som utøver vold og dreper i alle samfunn, men igjen, hvor er poenget i forhold til islam? 9098979[/snapback] Jeg skal finne et fornuftig svar på dette. Det kan ta litt tid, men er du sikker at versene er fra Koranen. Er litt skeptisk! 9099072[/snapback] Jeg fikk de fra http://www.whywontgodhealamputees.com/wiki...e2bcbc7370121ce så jeg er rimelig sikker på at de er fra koranen ja. Det er mange andre flotte vers der i samme sjangern. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg fikk de fra http://www.whywontgodhealamputees.com/wiki...e2bcbc7370121ce så jeg er rimelig sikker på at de er fra koranen ja. Det er mange andre flotte vers der i samme sjangern. 9099096[/snapback] Dette er ikke riktig. Sikkert propaganda. Men jeg skal finne et svar på dette. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg fikk de fra http://www.whywontgodhealamputees.com/wiki...e2bcbc7370121ce så jeg er rimelig sikker på at de er fra koranen ja. Det er mange andre flotte vers der i samme sjangern. 9099096[/snapback] Dette er ikke riktig. Sikkert propaganda. Men jeg skal finne et svar på dette. 9099128[/snapback] Javel, du er 100% sikker på at de versene ikke står i koranen? Lenke til kommentar
Juden Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg fikk de fra http://www.whywontgodhealamputees.com/wiki...e2bcbc7370121ce så jeg er rimelig sikker på at de er fra koranen ja. Det er mange andre flotte vers der i samme sjangern. 9099096[/snapback] Dette er ikke riktig. Sikkert propaganda. Men jeg skal finne et svar på dette. 9099128[/snapback] Javel, du er 100% sikker på at de versene ikke står i koranen? 9099132[/snapback] Jeg kan ikke si noe sikkert. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 hotbox, det vil alltid være noen som utøver vold og dreper i alle samfunn, men igjen, hvor er poenget i forhold til islam?9098979[/snapback] Jeg synes det var en utmerket quote, og du kunne stille det spørsmålet til deg selv også. Bibelen er også svært kvinnefiendtlig. Forskjellen er at det blant kristne er bred enighet om at bibelen er skrevet av mennesker, mens det i den islamske verden er 'enighet' om at koranen er diktat fra Allah. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Fant de samme linjene her så at det faktisk står det kan nok bekreftes. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 hotbox, det vil alltid være noen som utøver vold og dreper i alle samfunn, men igjen, hvor er poenget i forhold til islam?9098979[/snapback] Jeg synes det var en utmerket quote, og du kunne stille det spørsmålet til deg selv også. Bibelen er også svært kvinnefiendtlig. Forskjellen er at det blant kristne er bred enighet om at bibelen er skrevet av mennesker, mens det i den islamske verden er 'enighet' om at koranen er diktat fra Allah. 9099173[/snapback] Forskjellen er at mens det i vår kultur ikke er akseptert å slå kvinner, selv om det finnes folk som gjør det, er det akseptert i islam, nettopp fordi det står i koranen. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Forskjellen er at mens det i vår kultur ikke er akseptert å slå kvinner, selv om det finnes folk som gjør det, er det akseptert i islam, nettopp fordi det står i koranen.9099183[/snapback] Islam er ikke en kultur, men en religion. Det er nok mange arabere som vil ha de samme holdningene som "oss" til vold mot kona. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 hotbox, det vil alltid være noen som utøver vold og dreper i alle samfunn, men igjen, hvor er poenget i forhold til islam?9098979[/snapback] Jeg synes det var en utmerket quote, og du kunne stille det spørsmålet til deg selv også. Bibelen er også svært kvinnefiendtlig. Forskjellen er at det blant kristne er bred enighet om at bibelen er skrevet av mennesker, mens det i den islamske verden er 'enighet' om at koranen er diktat fra Allah. 9099173[/snapback] Forskjellen er at mens det i vår kultur ikke er akseptert å slå kvinner, selv om det finnes folk som gjør det, er det akseptert i islam, nettopp fordi det står i koranen. 9099183[/snapback] Koranen er på arabisk, og de versene så vidt jeg tror er mistolket i engelsk. Det er min forklaring. For flere islamske lærder har sagt det er galt å slå en kvinne. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Forskjellen er at mens det i vår kultur ikke er akseptert å slå kvinner, selv om det finnes folk som gjør det, er det akseptert i islam, nettopp fordi det står i koranen. 9099183[/snapback] De fleste menn, både norske og muslimer, som utøver vold gjør det nok av sjalusi eller frustrasjon, og ikke fordi det står i Bibelen eller Koranen. Hvis du er uenig, så forklar hva som får norske menn til å tukte kjerring og unger. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 hotbox, det vil alltid være noen som utøver vold og dreper i alle samfunn, men igjen, hvor er poenget i forhold til islam?9098979[/snapback] Jeg synes det var en utmerket quote, og du kunne stille det spørsmålet til deg selv også. Bibelen er også svært kvinnefiendtlig. Forskjellen er at det blant kristne er bred enighet om at bibelen er skrevet av mennesker, mens det i den islamske verden er 'enighet' om at koranen er diktat fra Allah. 9099173[/snapback] Forskjellen er at mens det i vår kultur ikke er akseptert å slå kvinner, selv om det finnes folk som gjør det, er det akseptert i islam, nettopp fordi det står i koranen. 9099183[/snapback] Koranen er på arabisk, og de versene så vidt jeg tror er mistolket i engelsk. Det er min forklaring. For flere islamske lærder har sagt det er galt å slå en kvinne. 9099249[/snapback] Såvidt jeg forstår står dette i den engelskspråkelige koranen, og jeg vil tro at den er oversatt så godt som det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Forskjellen er at mens det i vår kultur ikke er akseptert å slå kvinner, selv om det finnes folk som gjør det, er det akseptert i islam, nettopp fordi det står i koranen. 9099183[/snapback] De fleste menn, både norske og muslimer, som utøver vold gjør det nok av sjalusi eller frustrasjon, og ikke fordi det står i Bibelen eller Koranen. Hvis du er uenig, så forklar hva som får norske menn til å tukte kjerring og unger. 9099323[/snapback] Men du misforstår poenget. Poenget er ikke at folk slår kona si, men at det står i en bok som de lever etter. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Forskjellen er at mens det i vår kultur ikke er akseptert å slå kvinner, selv om det finnes folk som gjør det, er det akseptert i islam, nettopp fordi det står i koranen. 9099183[/snapback] De fleste menn, både norske og muslimer, som utøver vold gjør det nok av sjalusi eller frustrasjon, og ikke fordi det står i Bibelen eller Koranen. Hvis du er uenig, så forklar hva som får norske menn til å tukte kjerring og unger. 9099323[/snapback] Støtter dette! Man slår ikke kjerringa fordi man vil, det er nok av sjalusi eller frustrasjon. Det er mange som misforstår Koranen, også muslimer. Alt jeg kan si at tolkningen i Koranen, men jeg tror at meningen er at: hvis kvinne utsetter seg selv for fare og nekter å bli reddet da har man lov til å henne vekk med makt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå