GrandMa Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Grunnen til at vi sier at kildekritikken din er dårlig, er fordi du ikke klarer å vise til noe annet enn kilder med rosa bakgrunn som kun har 1 side, den viser ikke noen godkjenningsstempler, det er komedie sider. Se på Thereligionofpeace.com for eksempel, aldri vært borti en så morsom side, what would Muhammed Do? Også er det bilde av simpsons. Eller slagordet: We gave peace a chance. Ingen seriøse personer ville laget en sånn side. Så du mener altså at brukbare kilder må ha stemple "godkjent" av myndigeter, eller av islamsk råd ?? Vel i så fall kan du være sikker på at sannheten om islam ikke blir kjent før vi alle er dhimmier, og like undertrykt som kristne i egypt, Irak osv. Men det er vel ok for dine del, du er jo ateist og vil antakelig være død når det kommer så langt. Når det gjelder din oppfattelse av "kildekritikk" Så overbevider du ikke noen, det eneste du oppnår, er det samme som grandma klarer, nemlig å latterliggjøre deg selv, samt avsløre deg som egosentrisk, selvrettferdig og arrogant. Du gjør deg tydeligvis vanskelig med vilje. Det må ikke godkjennes av myndigheter, men det skal være mulig for meg å etterprøve informasjonen og å få bekreftet autentisiteten på det. Jeg tror ikke veldig mange bortsett fra deg synes jeg er latterlig, men hvis man synes det er det selvfølgelig ditt eget valg og jeg har ingen planer om å ta fra deg den gleden. Det er forresten flott at du kjenner meg bedre som person enn jeg gjør selv etter et par poster på internett. Applaus for din sinnsvakt sterke evne til å dømme andre mennesker. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Vi skal altså heller ikke bry oss om det nåe ex-muslimer advarer mot islam, og prøver å fortelle oss sannheten om islam, fordi det de skriver er ikke godkjent av myndighetene og islamsk råd ? Visst du er så ivrig, kanskje du kan lese Koranen på egen hånd, og finne ut sannheten om islam selc, anbefaler å lese den engelske versjonen, istedet for å høre på ex-muslimer og anti-islam osv. Hva om verden hadde hørt på alle ex-kristne, anti-kristne osv, alle som hater kristendommen, og trodd på dette, det hadde vel ikke fantes så mange kristne igjen da? Skal jeg begynne linke til masse ex-kristne, anti kristne osv, nei fordi dette er basert på deres egne meninger og følser. Derfor er det ikke verdig kildekrittikk,.Er du ikke enig Baltezar? Er min oppfattning av kildekritikk 'ondskapsfull'? Haha. Du fortsetter å dra frem dette eksempelet med politiet så jeg får vel spille med på det. Har man en mistenkt i en forbrytelse går man ikke bort til hans verste fiende og spør: 'Gjorde han det?'. Godt eks grandma, men Baltezar skjønte du eksemplet til Grandma her? Det kan godt være koran-versene du siterte er riktig oversatt og full pakke, men det er umulig for meg å avgjøre når oversettelsen kommer fra slike useriøse kilder. Noen av koran-versene er riktige, har ikke sett alle, mange bytter ut ord også, derfor sier muslimer at den ekte Koranen er på arabisk, de andre er bare kopier, Har lest den norske, engelske, arabiske og spanske, etter min mening så er den engelske den beste her etter arabisk, fordi det er veldig fort gjort å bytte om et vers, når du oversetter, men ihvertfall det er teksten under som ikke stemmer med verset, det har ingen sammenhenger dessverre. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Grunnen til at vi sier at kildekritikken din er dårlig, er fordi du ikke klarer å vise til noe annet enn kilder med rosa bakgrunn som kun har 1 side, den viser ikke noen godkjenningsstempler, det er komedie sider. Se på Thereligionofpeace.com for eksempel, aldri vært borti en så morsom side, what would Muhammed Do? Også er det bilde av simpsons. Eller slagordet: We gave peace a chance. Ingen seriøse personer ville laget en sånn side. Så du mener altså at brukbare kilder må ha stemple "godkjent" av myndigeter, eller av islamsk råd ?? Vel i så fall kan du være sikker på at sannheten om islam ikke blir kjent før vi alle er dhimmier, og like undertrykt som kristne i egypt, Irak osv. Men det er vel ok for dine del, du er jo ateist og vil antakelig være død når det kommer så langt. Når det gjelder din oppfattelse av "kildekritikk" Så overbevider du ikke noen, det eneste du oppnår, er det samme som grandma klarer, nemlig å latterliggjøre deg selv, samt avsløre deg som egosentrisk, selvrettferdig og arrogant. La meg se om jeg ha forstått det nå, jeg latteligjør meg selv, samt at jeg er Islam elsker + alt du sier er rett, du bestemme hva som er rett og hva som er galt, du går til personangrep på mange av oss og gjør narr av oss. Jeg synes du virker Ganske ondskapsfull og full av jævelskap selv jeg, så du burde ikke prate for høyt. Desutten, hvis en side ville formidle et så viktig tema som the religion of peace gjør. Hvorfor i pokker er det en komi side da?! Det er jo latterlig, jeg ser på alt som står der som vitser. Og du sier jo at de erf ex-muslimer så derfor er det gode kilder. jeg er forøvrig Ex-kristen og jeg kan si at jeg ble voldtatt av prester, at vi lærte hvodan en taper ble spikret på korset, hvordan bibelen oppfordrer til å drepe alle som ikke er kristne. jeg kan også klippe og lime i bibelen, jeg mener, du sier jo selv at bibelen er åpen for tolkning, hvem har sagt at du tolker rett? jeg kan fint gjør om: den som er uten synd skal kaste den første steinen til. Kast stein på den med synd for dere er uten synder. Så enkelt var det. Kristendommen har forøvrig tat fra meg 14 år av livet mitt. Det har ikke Islam enda, og du kan ikke si at det ikke er ekte kristendom frdi det vetdu faktisk ikke en døyt om. jeg sa heller aldri at en side måtte være stemplet av myndighetene for at det skulle være troverdig. Du kan forøvrig finne masse fakta på uncyklopedia, jeg mener, det står jo på nettet og alt som virker lite troværdig og som står på nett må jo være riktig. Endret 3. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Nei, det er jo naturlig at ekstreme muslimer ikke liker kritikk av islam, og mener at alle websider med kritikk av islam er lite troverdige, og helst burde forbys.At Grandma og andre her også avviser mine linker, er bare fordi de hater både meg og kristendom, sllik at deres evne til å tenke formørkes av deres eget hat Er jeg plutselig ekstremist nå, hvorfor jeg ikke stoler på dine kilder, og sier deg imot? Som sagt du kan kalle meg for hva enn du vil, men at jeg skal tillate at du sprer løgner om islam, det kan jeg ikke tillate, Ikke alle websider er lite troverdige, de du henviser meg/oss til er ikke fullt så troverdige,. F.eks Allah har tre døtre, du la ut en link om dette, hva finner jeg, ingenting om Allah sine tre døte, det jeg finner er bildet av Charlies Angels, lengre ned så er det henvisning til Michael Jordan, hvordan kan jeg ta dette seriøst?Helt nederst på nettsiden så er det ingen referanser, kilder hvor de har hentet info`en fra, da kompis er ikke dette så troverdig som du skal ha det til Baltezar,. Tror ikke Grandma hater deg, siden hun ikke kjenner deg, ingen hater deg, jeg finner ikke kildene troverdige bare, og du vil ikke svare på spm, du hopper over dem, og anklager meg for at jeg prøver å bytte emne osv, at jeg er Islamsk råd osv,.Jeg blir litt sliten av dette i lengden, har prøvd å si til deg flere ganger, la oss diskutere en ting om gangen, så finner vi ut av dette, flere ganger du glimter til med historiske bevis osv,.Men mye er også TULL! Jeg vil bare med det samme gjøre oppmerksom på at grunnen til at prettyboy her legger ut all denne propagandaen for islam,er for å få folk til å akseptere isalm, slik at dere skal tro at det ikke er så farlig om islam tar over i Norge.Mao. hans oppgave er å bidra til å forberede islams overtakelse av Norge. Før det første så er det noe personagrep fra deg mot meg her,hva er grunnen til dette? liker du meg ikke fordi jeg sier deg imot? Fordi jeg ikke liker dine løgner? Fordi du ikke kan motbevise meg? Fordi jeg er muslim? Uansett det går greit Hva du synes om meg, bryr jeg meg ikke om men uansett,. Det jeg har lagt ut her er propoganda?Hvordan?Når det stemmer med fakta`n og historien osv, men som sagt la oss ta en ting om gangen og gå gjennom hva som er løgn og la oss gå til bunns i saken, kanskje vi finner ut at du har rett eller omvendt Jeg har ingen planer om å ta over Norge så ikke vær redd Du er en muslimsk fanatiker ja. Og du sprer løgner om islam, slik alle fanatiske muslimer gjør. Og nei, mitt innlegg inneholder ikke noe personangrep på deg, selv om du spiller "krenket" som muslimer flest er eksperter på. Jeg har motbevist dine løgner hele tiden. Men som den ekte fanatiske muslimen du er, så fortsetter du å spre dine løgner om islam på tross av det. For du vet at her på forumet er det fullt av naive og direkte dumme folk, som tror at islam er en "fredelg" religion. At islam betyr "fred og sånn" og at muslimer er "engler" som er kommet hit for å "frelse" dem fra den "onde" kristendommen. Videre så tror disse naive folkene at kristne er onde udyr og smådjevler som produserer falske koranvers og falske beviser, kun i den hensikt å sverte den "fredelige" religionen islam, samt de muslimske "englene" Og ikke bare kristne, men så snart muslimer forlater islam, så tror de at muslimene også blir omskapt til djevler og demoner. Så snart forskere, historikere og arkeologer begynner å forske på islam, så vips, så er de også forvandlet til djevler og demoner med onde hensikter, og som prøver å forføre dem, og hindre dem i å bli "frelst" av islam. I den "onde" hensikt å forføre dem, og frarøve dem en "idyllisk" og "fredelig" fremtidig tilverelse som rettighetsløse dhimmier under islam, og i sitt eget land. Overtroen døde sannelig ikke ut i middelalderen. Den lever i beste velgående. Bla. her på forumet. Det de lengter etter ert liv med ydmykelser og undertrykkelse som de kristne i dag lever med i egypt, irak, pakistan osv. Men de fleste her er jo ateister, så de satser vel kanskje på at de blir drept før det kommer så langt. Det er jo også mulig at muslimene satser på et "koselig" lite folkemord også på kristne for å få ha landet for seg selv, slik de nå driver med i Sudan. Lenke til kommentar
Erman Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det er ganske drøyt å si at du ikke går til personangrep på noen for så rett etter å kalle dem fanatisk muslim... Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det er ganske drøyt å si at du ikke går til personangrep på noen for så rett etter å kalle dem fanatisk muslim... Jepp hadde noen sagt noe sånt til meg på gata tror jeg nok at jeg hadde blit veldig sur på vedkomne. hvis han ikke ga seg så kanskje han kunne fått en på tryne. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Du er en muslimsk fanatiker ja. Og du sprer løgner om islam, slik alle fanatiske muslimer gjør. Og nei, mitt innlegg inneholder ikke noe personangrep på deg, selv om du spiller "krenket" som muslimer flest er eksperter på. Jeg har motbevist dine løgner hele tiden. Men som den ekte fanatiske muslimen du er, så fortsetter du å spre dine løgner om islam på tross av det. For du vet at her på forumet er det fullt av naive og direkte dumme folk, som tror at islam er en "fredelg" religion. At islam betyr "fred og sånn" og at muslimer er "engler" som er kommet hit for å "frelse" dem fra den "onde" kristendommen. Hahaha, du er litt morsom da Baltezar :!: , herlig visste ikke at jeg var fanatiker eller mente du fantastisk Du sier folk går til personangrep mot deg? Hva er du holder på med her?Du skjeller ut meg, og kaller alle andre for dumme og naive???Baltezar det skal mye til for å irritere meg, så jeg tar meg ikke nær av det du sier, det her er bare et bevis på at du har tatt feil om islam, og at u er tom for ord og linker haha, og begynner å gå løs på personer Du venter på at noen skal si noe stygt tilbake, kalle det personangrep og si at du melder du deg ut fra dette forumet bla bla,. Du har ikke motbevisst meg på noen måter, eneste du har kommet med er linker med bildet av Simpsons, Charlies Angels, og henvisning til Michael Jordan eller hva enn nå det var, og dette tar jeg ikke seriøst, og dessverre framover kommer jeg til å ha vanskeligheter for å ta deg seriøs,.Det er synd, fordi det virker som om du vet en del om historien, har sett par ganger når du glimter til, nå vet jeg ikke om dette også er løgner da Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Er det ikke mer viktig og sentralt for diskusjonen å duskutere om og hvorfor informasjonen som legges fram på disse nettstedene er sanne eller ikke. Det er en ganske uinteligent og mistenkelig måte å argumentere på ved å kritisere kildene istedenfor å mot-argumentere selve informasjonen. Det får være dine ord. Skal man opprettholde en god og saklig diskusjon må man ha ordentlige kilder. Informasjonen som ligger på nettstedene kommer fra ett eller annet sted. Hvis jeg sier til deg at du er fra Førde i følge www.grandmasside.no må det finnes bevis for dette på grandmasside.no. Hvis ikke får vi bare en strøm av påstander uten noe substans i det hele tatt. God kildebruk er noe av det aller viktigste i slike diskusjoner. Det er i tillegg umulig å argumentere mot slik argumentasjon uten å angripe kildene. Jeg argumenterte i en annen tråd mot betydningen av ordet 'goyim'. Baltazar mente det betydde kveg og var myntet på oss ikke-jødiske. Jeg fant frem en hebraisk ordbok og fant ut at ordet betydde 'nasjon, folk', men min informasjon var ikke valid i følge Baltazar på grunn av at jødene 'skjulte sannheten om ordet'. Man kan ikke underbygge konspirasjonsteorier med konspirasjonsteorier. Man får ingenting håndfast og alt er bare uttalelser og skriverier på nettet av folk som 'vet sannheten'. Det sprøytet du koker sammen, er alt et utrykk for din irritasjon og ditt hat mot meg fordi jeg prøver å fortelle sannheten om islam. Det er også et utrykk for stor selvrettferdighet og arroganse, fordi du nedvurderer meg som person, og samtidig opphøyer deg selv, fordi du mener at du selv er så uendelig mye bdre og smartere enn meg. Du ser kanskje såvidt på noen av de sidene jeg linker til, men hva vet du egentlig om meg ? Hva vet du om de offline kildene jeg har ? Hva vet du om mine studier, min forståelse og kunnskap om islam ? Og ikke minst, Hva vet du om hvorfor jeg advarer mot islam ? At du "antar" at jeg har onde hensikter, hater muslimer og så videre, holder ikke. For det er kun et produkt av dine egne fordommer. Jeg har utallige ganger opplyst om at dette ikke er tilfelle. Men likevel tillegger du meg dette. Og så presterer du å påstå at du ikke har noe mot meg personlig ? Vel, den må du ikke prøve mer på meg, jeg biter nemlig ikke på den bløffen. jeg linker også til flere uavhengige websider, men med stort set samme informasjon. Bare vinklingen er litt forskjellig, avhengig av om det er en kristen webside eller ikke. Tror du alle disse uavhengige websidene tilfeldigvishar produsert lik informasjon, kun i den hensikt å sverte islam ? Jeg har jo også linket til muslimske websider, og til koranen. Tror du muslimene selv også lager websider for å sverte islam ? Og tror du koranen er skrevet for å sverte islam ? Hvis du ikke tror det, så må det jo bety at du og flere andre her tror at jeg eller noen andre har omskrevet koranen også for å sverte islam. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Vel, jeg tok en liten dypdykk i sidene som Balty har presentert i løpet av denne tråden og fant at en person går igjen i stort sett alle linkene - Dr. (om man kan kalle han det) Robert Morey. I bunn og grunn er han enda en i rekken kristne som tjener penger på religion. Dere kan lese om han her: Robert Morey, wiki Ja dette var jo veldig "intelligent" gjort. Så det er altså bare å finne ut om det er noe man kan sette fingeren på ang. den eller de som produserer informasjonen, om de tjener penger eller andre "stygge" ting. Og gjør de det, så vips, så er all informasjon fra den kilden ugyldig. Da spiller det ikke lenger noen rolle om informasjonen er riktig eller ikke. Så lenge mannen bak infoen. er kristen, og attpåtil tjener penger, så må all informasjon avviser selv om den i utgangspunktet er riktig. For kristne, de er farlige og skumle de. Og kristne som attpåtil tjener penger kan jo alle forstå at de kan vi ikke stole på, for de er jo livsfarlige. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det sprøytet du koker sammen, er alt et utrykk for din irritasjon og ditt hat mot meg fordi jeg prøver å fortelle sannheten om islam.Det er også et utrykk for stor selvrettferdighet og arroganse, fordi du nedvurderer meg som person, og samtidig opphøyer deg selv, fordi du mener at du selv er så uendelig mye bdre og smartere enn meg. Du ser kanskje såvidt på noen av de sidene jeg linker til, men hva vet du egentlig om meg ? Hva vet du om de offline kildene jeg har ? Hva vet du om mine studier, min forståelse og kunnskap om islam ? Og ikke minst, Hva vet du om hvorfor jeg advarer mot islam ? At du "antar" at jeg har onde hensikter, hater muslimer og så videre, holder ikke. For det er kun et produkt av dine egne fordommer. Jeg har utallige ganger opplyst om at dette ikke er tilfelle. Men likevel tillegger du meg dette. Og så presterer du å påstå at du ikke har noe mot meg personlig ? Vel, den må du ikke prøve mer på meg, jeg biter nemlig ikke på den bløffen. jeg linker også til flere uavhengige websider, men med stort set samme informasjon. Bare vinklingen er litt forskjellig, avhengig av om det er en kristen webside eller ikke. Tror du alle disse uavhengige websidene tilfeldigvishar produsert lik informasjon, kun i den hensikt å sverte islam ? Jeg har jo også linket til muslimske websider, og til koranen. Tror du muslimene selv også lager websider for å sverte islam ? Og tror du koranen er skrevet for å sverte islam ? Hvis du ikke tror det, så må det jo bety at du og flere andre her tror at jeg eller noen andre har omskrevet koranen også for å sverte islam. Haha. Du må ikke flatere deg selv. Jeg er revnende likegyldig til deg. Jeg har heller aldri sagt at jeg er smartere enn deg. Din forståelse og kunnskap om islam er i ytterst instans irrelevant fordi du ikke kan underbygge den kunnskapen med god kildebruk. Jeg tror ikke du hater muslimer, men jeg tror din agenda går ut på å angripe alle andre religioner for å fastslå at din egen er den rette. Får håpe du biter på 'bløffen' fordi jeg har faktisk ingenting i mot deg, selv om vi kanskje ikke er enige. Nettsider er aldri uavhengig. Det er alltid noen som har funnet informasjonen og da burde det være mulig å etterprøve denne informasjonen. Jeg tror koranen blir oversatt feil og at ting blir tatt ut av kontekst for å sverte islam. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Vel, jeg tok en liten dypdykk i sidene som Balty har presentert i løpet av denne tråden og fant at en person går igjen i stort sett alle linkene - Dr. (om man kan kalle han det) Robert Morey. I bunn og grunn er han enda en i rekken kristne som tjener penger på religion. Dere kan lese om han her: Robert Morey, wiki Ja dette var jo veldig "intelligent" gjort. Så det er altså bare å finne ut om det er noe man kan sette fingeren på ang. den eller de som produserer informasjonen, om de tjener penger eller andre "stygge" ting. Og gjør de det, så vips, så er all informasjon fra den kilden ugyldig. Da spiller det ikke lenger noen rolle om informasjonen er riktig eller ikke. Så lenge mannen bak infoen. er kristen, og attpåtil tjener penger, så må all informasjon avviser selv om den i utgangspunktet er riktig. For kristne, de er farlige og skumle de. Og kristne som attpåtil tjener penger kan jo alle forstå at de kan vi ikke stole på, for de er jo livsfarlige. Er litt morsomt det du sier her, fordi det er akkurat det samme som du sier mot muslimer, men med en gang det går mot kristne er det noe helt annet. Lenke til kommentar
Erman Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Vel, jeg tok en liten dypdykk i sidene som Balty har presentert i løpet av denne tråden og fant at en person går igjen i stort sett alle linkene - Dr. (om man kan kalle han det) Robert Morey. I bunn og grunn er han enda en i rekken kristne som tjener penger på religion. Dere kan lese om han her: Robert Morey, wiki Ja dette var jo veldig "intelligent" gjort. Så det er altså bare å finne ut om det er noe man kan sette fingeren på ang. den eller de som produserer informasjonen, om de tjener penger eller andre "stygge" ting. Og gjør de det, så vips, så er all informasjon fra den kilden ugyldig. Da spiller det ikke lenger noen rolle om informasjonen er riktig eller ikke. Så lenge mannen bak infoen. er kristen, og attpåtil tjener penger, så må all informasjon avviser selv om den i utgangspunktet er riktig. For kristne, de er farlige og skumle de. Og kristne som attpåtil tjener penger kan jo alle forstå at de kan vi ikke stole på, for de er jo livsfarlige. Jeg føler meg munter idag, så jeg skal underholde deg litt selv om vi har sklidd ut av trådens opprinnelige tema... Hvis Robert Morey hadde vært en ærlig pastor, noe han ikke er, så ville informasjonen i bøkene hans ikke vært forgiftet med Belzebubs tunge. Han ville ikke begynt å charge penger for nedlasting av karikaturtegninger av Mohammed som i utgangspunktet var gratis. Kilden i seg selv er ikke ugyldig, men den drukner i et hav av Islamkritikk som baserer seg på to gevinster - penger og støtte blant blinde og lettmanipulerte trosfølgere. Når FrP kommer med latterlige utsagn om innvandring og skattelette, så har de én agenda - øke velgerantallet. Håper du skjønte analogien. Fatter ikke hvorfor jeg skal ta deg seriøst når du gang på gang sier at vi kommer med personangrep på deg uten at det har basis i sannheten, mens du fritt slenger løst rundt deg med det ene nedlatende ordet etter det andre. Troller er det første jeg kommer på når jeg leser dine poster... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg har selv lest at Baltazar kaller de gudene han selv ikke tror på for avguder, hva er det som gjør at noen guder er avguder mens andre guder ikke er avguder? Dette for meg viser hvorfor debatten blir så klein. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Mange religiøse fryder seg nok over det faktumet at ens kjære troløse nabo havner i helvete. Lenke til kommentar
Erman Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Haa Så signaturen din nå, og det minner meg om Futurama-episoden der Bender blir til varbil. Også ser de på veggen og det står skrevet 0101100101... "Nah, that just means nothing"... også ser de i speilet og Bender skriker ut "OH NO!!" Holdt på å le meg ihjel andre gang jeg så det... (Første gangen skjønte jeg det ikke) Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hva med alle de ondsinnete beskyldningene du har kommet med? Ikke bare mot islam, men mot jøder, sosialister og Arbeiderpartiet. Jeg er ikke del av noen av partene, men ikke syt over at andre driver med ondsinnete beskyldninger. Jeg har ingenting i mot deg personlig, jeg har noe imot din debattteknikk. Det kan godt være koran-versene du siterte er riktig oversatt og full pakke, men det er umulig for meg å avgjøre når oversettelsen kommer fra slike useriøse kilder. Nei, men jeg tror ikke at man alltid er det man utgir seg selv for å være på internettet. Jeg kan ikke bare påstå at jeg er en forsker som har testet og bevist alle påstandene mine. Jeg må vise til dokumentasjon for at det faktisk har skjedd. Nei, det er det virkelig ikke. Jeg har ikke kommet med noen "ondsinnede" beskyldninger mot hverken muslimer eller jøder. Det er islam og jødedommen jeg kritiserer. Jeg forteller sannheten om islam, og om jødedommen, og deretter linker jeg til koranen og til talmud for at alle kan se at det jeg sier stemmer med virkeligheten. Det jeg sier om islam, det kan jeg også dokumentere. Om du og andre her inne ikke liker denne dokumentasjonen, er jo ikke mitt problem. Men jeg forstår at det kan virke forvirrende og provoserende. For sannheten om islam, og hva som er nedtegnet i islams skrifter, er den motsatte av hva norsk skole lærer. Og det norsk skole lærer er igjen basert på propaganda og direkte løgner fra islamsk råd. At du ikke liker de sidene jeg linker til betyr jo ikke at det er noe feil ved disse sidene, Jeg har også flere ganger presisert det faktum at det er islam jeg kritiserer, og jeg nevner muslimer kun i den grad de utfører islams ugjerninger. Det samme gjelder jøder og jødedommen, eller for den saks skyld kristne og kristendommen. For jeg har heller ikke vist noen nåde i min kritikk av mainstream kristendom, og spesielt den katolske kirke, for å spre falsk lære. Jeg har gjentatte ganger presisert at jeg kritiserer islam, og det samme med jødedommen. Jeg har gjort oppmerksom på at muslimer flest også er ofre for islam. Og når jeg gjør det, så er det jo ikke for å komme med "ondsinnede" beskyldninger mot dem. Jeg har også presisert at jeg hater ikke muslimer, eller jøder. Jeg hater ikke noen mennesker. At du ikke tror meg, men forbeholder deg retten til selv å avgjøre hva jeg mener og gjør, er ditt problem. Moderatorene her på forumet gjør en god jobb, og de klarer å holde seg nøytrale. Hadde de kommet til at jeg er her for å spre hat mot muslimer, eller jøder, så hadde jeg vært utestengt for lenge siden. Jeg tror trygt vi kan overlate til dem å gjøre jobben sin. Og den versjonen av koranen jeg linket til, og som du mener er useriøs, og antakelig mener er skrevet for å sverte islam, er lagt ut av The Center for Muslim-Jewish Engagement univercity of southern california. Så det virker litt usikkert hva du mener med "seriøs" Når det gjelder min kritikk av sosialisme og sosialister, så gjelder det samme. Jeg kritiserer først og fremst sosialismen som ideologi, og sosialister kun i den grad de utfører sosialismens ugjerninger. Når det gjelder ap så kan jeg også dokumentere mine påstander om dette partiet. For hvis alle ugjærningene som ap er ansvarlige for hadde blitt kjent, så hadde de endt opp som et miniparti. Og det ap har gjort av tyverier og overgrep siden krigen, ville ha sendt vanlige privatpersoner i fengsel for lenge siden. Og i USA ville det medført dødsstraff. Hvis det passer slik,og i en tråd om ap, så kan jeg godt legge frem dokumentasjon på litt av nvert. Men du vil vel uansett ikke godta det, fordi det er ikke godkjent av ap. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Her kan alle selv lese om islam og de mytene om islam som spres av muslimer http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Myths-of-Islam.htm Myter om muhammed http://www.thereligionofpeace.com/Muhammad/myths-mu-home.htm Og for litt mer nyheter om "fredens religion" islam. http://www.thereligionofpeace.com/ http://www.jihadwatch.org/ http://www.faithfreedom.org/ http://antiislamistnorge.wordpress.com/200...-vite-om-islam/ Fredens religion dott kom. Sideoverskrift: "Fredens religion (og en haug med døde kropper)" Resten av sidene kan sammenlignes med vanlige pro-islam sider på motsatt side... noe som er ensbetydende med skyttergravskrig da muslimer vil bruke pro-islam linker lastet med propaganda, mens du vil fortsette å bruke anti-islam nettsider. Kildekritikk. Skaff deg litt. Tror du at muslimene selv ville opplyse oss om det folkemordet de driver på kristne i Sudan ? Eller undertrykkelsen av kristne koptere i Egypt ? Samt undertrykkelsen av kristne i Irak , pakistan og andre muslimske land ? Eller for den saks skyld de folkemordene de har drevet med opp gjennom historien ? For ikke å snakke om slavehandelen, også med kristne hvite europeere så langt nord som til Island. Eller koloniseringen og erobringen av kristne land. Det dere tror, er det samme som å tro at forbryteren selv skal opplyse om alle sine forbrytelser. Arrogansen og selvrettferdigheten ser ut til å være vel utviklet blandt mange på dette forumet. Dette pisspreiket med påpekning av min dårlige "kildekritikk" er adoptert av mange ser det ut til, men å komme med fornuftige motargumenter, samt dokumentere at jeg tar feil, og i tilfelle hvorfor jeg tar feil, det kan dere ikke. Jeg vil også gjerne ha svar på hvorfor dere mener at ex-muslimer lyver og dikter opp negative ting om islam, bare i den hensikt å sverte islam ? Og har du noen gang tenkt på hvorfor de forlater islam ? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Javel. Jeg kritiserer ikke deg, men alle dem med dårlig kildekritiske evner. Du kan ikke dokumentere det fordi din dokumentasjon ikke oppfyller kravene for dokumentasjon. Om jeg 'liker' sidene eller ikke er irrelevant. Om de er troverdige er derimot svært viktig. Jeg har heller aldri sagt at du hater noen. Du må gjerne tro det slik at du kan fortsette å fremstille deg som et offer, men det er dessverre ikke tilfellet. Den versjonen av koranen jeg så du brukte i en annen tråd var oversatt av en antisemittisk russisk pastor fra 1920-tallet. Vil du si han er troverdig? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Her kan alle selv lese om islam og de mytene om islam som spres av muslimer http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Myths-of-Islam.htm Myter om muhammed http://www.thereligionofpeace.com/Muhammad/myths-mu-home.htm Og for litt mer nyheter om "fredens religion" islam. http://www.thereligionofpeace.com/ http://www.jihadwatch.org/ http://www.faithfreedom.org/ http://antiislamistnorge.wordpress.com/200...-vite-om-islam/ Fredens religion dott kom. Sideoverskrift: "Fredens religion (og en haug med døde kropper)" Resten av sidene kan sammenlignes med vanlige pro-islam sider på motsatt side... noe som er ensbetydende med skyttergravskrig da muslimer vil bruke pro-islam linker lastet med propaganda, mens du vil fortsette å bruke anti-islam nettsider. Kildekritikk. Skaff deg litt. Tror du at muslimene selv ville opplyse oss om det folkemordet de driver på kristne i Sudan ? Eller undertrykkelsen av kristne koptere i Egypt ? Samt undertrykkelsen av kristne i Irak , pakistan og andre muslimske land ? Eller for den saks skyld de folkemordene de har drevet med opp gjennom historien ? For ikke å snakke om slavehandelen, også med kristne hvite europeere så langt nord som til Island. Eller koloniseringen og erobringen av kristne land. Det dere tror, er det samme som å tro at forbryteren selv skal opplyse om alle sine forbrytelser. Arrogansen og selvrettferdigheten ser ut til å være vel utviklet blandt mange på dette forumet. Dette pisspreiket med påpekning av min dårlige "kildekritikk" er adoptert av mange ser det ut til, men å komme med fornuftige motargumenter, samt dokumentere at jeg tar feil, og i tilfelle hvorfor jeg tar feil, det kan dere ikke. Jeg vil også gjerne ha svar på hvorfor dere mener at ex-muslimer lyver og dikter opp negative ting om islam, bare i den hensikt å sverte islam ? Og har du noen gang tenkt på hvorfor de forlater islam ? Kanskje fordi de ikke likte det, akkurat som jeg ikke likte kristendommen. Og hvorfor skal de ikke lyve? jeg løy jo ista om bibelen jeg. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Grunnen til at vi sier at kildekritikken din er dårlig, er fordi du ikke klarer å vise til noe annet enn kilder med rosa bakgrunn som kun har 1 side, den viser ikke noen godkjenningsstempler, det er komedie sider. Se på Thereligionofpeace.com for eksempel, aldri vært borti en så morsom side, what would Muhammed Do? Også er det bilde av simpsons. Eller slagordet: We gave peace a chance. Ingen seriøse personer ville laget en sånn side. Så du mener altså at brukbare kilder må ha stemple "godkjent" av myndigeter, eller av islamsk råd ?? Vel i så fall kan du være sikker på at sannheten om islam ikke blir kjent før vi alle er dhimmier, og like undertrykt som kristne i egypt, Irak osv. Men det er vel ok for dine del, du er jo ateist og vil antakelig være død når det kommer så langt. Når det gjelder din oppfattelse av "kildekritikk" Så overbevider du ikke noen, det eneste du oppnår, er det samme som grandma klarer, nemlig å latterliggjøre deg selv, samt avsløre deg som egosentrisk, selvrettferdig og arrogant. Du gjør deg tydeligvis vanskelig med vilje. Det må ikke godkjennes av myndigheter, men det skal være mulig for meg å etterprøve informasjonen og å få bekreftet autentisiteten på det. Jeg tror ikke veldig mange bortsett fra deg synes jeg er latterlig, men hvis man synes det er det selvfølgelig ditt eget valg og jeg har ingen planer om å ta fra deg den gleden. Det er forresten flott at du kjenner meg bedre som person enn jeg gjør selv etter et par poster på internett. Applaus for din sinnsvakt sterke evne til å dømme andre mennesker. Jeg gjør meg ikke vanskelig. Men du gjør deg vanskelig. Jeg bare konfronterer deg med konsekvensene av dine egne holdninger og meninger i denne diskusjonen. Jeg har linket til forskjellige sider hvor du kan kontrollere og "etterprøve " det jeg sier så mye du vil. Det du sier nå er å rope på dokumentasjon for at dokumentasjonen er riktig. Det er en vanlig sosialistisk debatteknikk,som igjen betyr i klartekst at ingen dokumentasjon godtas hvis den ikke stemmer med dine forutintatte meninger. Jeg dømmer deg ikke heller. Men faktum er jo at du har dømt meg, ut fra dine egne fordommer. Du har dømt meg som ondsinnet og hatefull, ute etter å spre hat mot muslimer, jøder og soialister. Og du har dømt meg på grunnlag av det du kalle min "kildekritikk" Og som en som "konstruerer" negative ting om islam ut fra et "ondsinnet" ønske om a sverte islam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå