Baltazar94 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Baltezar, kan du begynne å svare på spm istedet, enn å bare legge ut innlegg, og snakke deg fordi det du blir spurt om,. og i tillegg har du en vane til å legge usaklige linker, som bare snakker om hat til islam, som ikke har noe med emnet å gjøre,,uansett, kan ikke du roe deg ned og svare mine spm og så kan du stille spm osv Så du liker ikke at sannheten om islam skal komme frem ? Du får begynne å svare på en del spørsmål selv. Som feks Hva som er usaklig ved å linke til koranen ? Hvorfor er det hat mot islam å gjøre oppmerksom på hva som står i koranen og islams skrifter ? Og hvorfor har det ikke noe med saken å gjøre å gjøre oppmerksom på den diskriminering og rasisme som er nedskrevet i koranen og islams skrifter ? Dette er jo en tråd om islam rasisme og diskriminering. Eller kanskje du mener at det er bare den "rasismen" som muslimene mener at vi viser ved å kritisere islam som skal diskuteres ? Jeg trenger ikke å spørre deg om noe ang. islam, for jeg har kunnskap nok om islam så jeg klarer meg. At jeg har stilt deg spørsmål før var for å se hva slags unnskyldninger du ville bruke for å forsvare islam. Du svarte ikke, men ingen svar er også noen ganger et klart og tydelig svar. For jeg vet godt at du svarte ikke fordi du ikke har noe svar. Ditt eneste forsvar er slik du gjør nå, å prøve å bortforklare og avlede oppmerksomheten. Jeg svarte ikke på ditt siste innlegg fordi jeg gidder ikke å svare på slike dumme spørsmål som bare er stillet i den hensikt å latterliggjøre og diskredittere meg, slik at du lettere kan få avledet tråden og begynne å presentere ditt forfalskede glansbilde av islam. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Så du liker ikke at sannheten om islam skal komme frem ? Vil gjerne at sannheten om islam skal komme fram,. Du får begynne å svare på en del spørsmål selv. Som feks Hva som er usaklig ved å linke til koranen ?Du linker ikke til Koranen, du linker til blogger som er skrevet av folk som HATER islam, eller "eks-muslimer, da kan jeg også lage en blogg, finne på masse løgn og historier om hvor dårlig kristendommen er, og kalle meg selv for en eks-kristen?Hvorfor er det hat mot islam å gjøre oppmerksom på hva som står i koranen og islams skrifter ? Det er fint å gjør folk oppmerksom som på hva som står i Koranen ja, for all del, be mye guest,men ikke noen blogger som bare snakker tull, Og hvorfor har det ikke noe med saken å gjøre å gjøre oppmerksom på den diskriminering og rasisme som er nedskrevet i koranen og islams skrifter ? Dette er jo en tråd om islam rasisme og diskriminering. La oss snakke om hva du mener om det da, hvilke diskrimineringer, rasisme osv, men ikke finn på løgner, Eller kanskje du mener at det er bare den "rasismen" som muslimene mener at vi viser ved å kritisere islam som skal diskuteres ? Har aldri sagt det er rasisme å kritisere islam, det er bare fint, er åpen for kritikk, men da må du tåle kritikk om kristendommen, takler du det?Har lagt merke til at du har problemer med det? Jeg trenger ikke å spørre deg om noe ang. islam, for jeg har kunnskap nok om islam så jeg klarer meg. At jeg har stilt deg spørsmål før var for å se hva slags unnskyldninger du ville bruke for å forsvare islam. Du svarte ikke, Hvilke spm? Jeg svarte ikke på ditt siste innlegg fordi jeg gidder ikke å svare på slike dumme spørsmål som bare er stillet i den hensikt å latterliggjøre og diskredittere meg, slik at du lettere kan få avledet tråden og begynne å presentere ditt forfalskede glansbilde av islam. Dumme spm?Jeg spurte samme spm tilbake til deg?Sier du at dine egne spm er dumme,. Men hva gjør du her, visst det er enveiskjøring bare, du må jo takle å bli spurt tilbake? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) PrettyBoy, hittil har du bare du bare kommet med argumenter basert på dine egne følelser og meninger. Dette er en meget uinteligent og barnslig måte å argumentere på. Hvis du vil bli tatt mer seriøs og og få ditt budskap igjennom så ber jeg deg om å basere argumentene dine på fakta eller vers fra koranen som du kan vise/linke til, slik som alle andre gjør. Endret 1. april 2009 av Slettet-lQle7N2M Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) PrettyBoy, hittil har du bare du bare kommet med argumenter basert på dine egne følelser og meninger. Dette er en meget uinteligent og barnslig måte å argumentere på. Hvis du vil bli tatt mer seriøs og og få ditt budskap igjenon så ber jeg deg om å basere argumentene dine på fakta eller vers fra koranen som du kan vise/linke til, slik som alle andre gjør. Javel, jeg kan godt basere mine argumenter på Koranen eller fakta, men da må det gå begge veier, og dessuten hva er det jeg skal argumentere mot?Jeg bare prøver å få baltezar til å være saklig,.Så mine følser, tanker, meninger spiller ingen rolle?Hvorfor skulle jeg ta din mening, no mer seriøst? Men uansett, kom med spm, jeg svarer, med henvisning til troverdige kilder Men da krever jeg det samme,. Endret 1. april 2009 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Hvordan skal noen kunne argumentere mot deg når alt du anser alt islam kritiske kjilder som useriøse uten å en gang gi en forklaring som er basert på fakta. Og ikke bare si at de hater islam, så du er ikke interesert i å høre hva de har å si. Du tenker med følelsene og ikke med fornuften, og det er tegnet på en fanatiker. Endret 1. april 2009 av Slettet-lQle7N2M Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Hvordan skal noen kunne argumentere mot deg når alt du anser alt islam kritiske kjilder som useriøse uten å en gang gi en forklaring som er basert på fakta. Og ikke bare si at de hater islam, så du er ikke interesert i å høre hva de har å si. Du tenker med følelsene og ikke med fornuften, og det er tegnet på en fanatiker. Det er ganske enkelt det, bare å komme med troverdige kilder, Baltezar kom jo med blogger som er skrevet av eks-muslimer sier han og innholdet i disse bloggene har jo vridd om historien og bare masse løgner,.Kunne like gjerne ha vært meg som skrev en blogg om hvor fæl kristendommen er, og funnet på masse løgner, og sagt jeg var en eks-kristen, hvor troverdig er dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 For det første jeg er ateist og jeg har kritisert kristendom og relgion generelt mange ganger. Så nettsteder som kritiserer kristendom har jeg ingen problemer med. Og når det gjelder disse islam kritiske bloggene som er referert til tidligere i topicen hvorfor mener du disse er utroverdige? Og burde ikke en eks- muslim vere bedre en noen andre til å komme med saklig og riktig kritikk av islam. Forklar hvorfor du mener disse kildene er usaklige isteden for å bare konstatere at de er det uten noe saklig argumentasjon. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 For det første jeg er ateist og jeg har kritisert kristendom og relgion generelt mange ganger. Så nettsteder som kritiserer kristendom har jeg ingen problemer med. Og når det gjelder disse islam kritiske bloggene som er referert til tidligere i topicen hvorfor mener du disse er utroverdige? Og burde ikke en eks- muslim vere bedre en noen andre til å komme med saklig og riktig kritikk av islam. Forklar hvorfor du mener disse kildene er usaklige isteden for å bare konstatere at de er det uten noe saklig argumentasjon. Det er greit å kritisere noe, visst det stemmer med fakta ja, den er jeg med på, men visst jeg skulle lage en blogg og si at kristendommen oppfordrer folk egentlig til å ha sex med sine egne døtre og sønner, du ville ha reagert da, på at dette rene løgner,.Ikke nødvendigvis at eks-muslim vet bedre enn vanlig ateist, spørs jo hva de har lest, kunnskap osv,. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Det er greit å kritisere noe, visst det stemmer med fakta ja, den er jeg med på, men visst jeg skulle lage en blogg og si at kristendommen oppfordrer folk egentlig til å ha sex med sine egne døtre og sønner, du ville ha reagert da, på at dette rene løgner,.Ikke nødvendigvis at eks-muslim vet bedre enn vanlig ateist, spørs jo hva de har lest, kunnskap osv,. Hvis du gjorde en slik påstand ville jeg be deg om å bevise hvordan dette utsagnet var bassert på fakta og ikke følelser. Jeg ber deg også å huske på at denne diskusjonen gjelder om den kritikken som rettes mot islam er riktig eller ikke. Dette er ikke en diskusjon om hvem som er værst av islam og kristendom. Jeg har ennå ikke sett deg forklare hvorfor du mener disse kildene er usanne. Det virker for meg at du godtar argumenter for islam uten noe form for bevis, og at du fornekter kritikk mot islam uten noe form for mot-bevis. Jeg er veldig interesert i å høre hvorfor du mener som du gjør, ikke bare att du mener det. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Muhammed påbød alle kvinner å tildekke seg for å få kontroll over deres seksualliv slik at de ikke skulle bli sjekket opp. Fra alder 49 til 63 år giftet denne konekåte profeten seg minst 11 ganger. Han klarte ikke engang å holde fingrene vekk fra sin sønns hustru For det første profeten hadde ingen sønner, kun døtre, 11 koner, hvorfor les her: http://www.islam.no/newsite/content/defaul...21&nATID=97 Sannheten er at islam er oppstått ved vold, er utbredt ved vold og opprettholdes den dag i dag ved vold. Islams begynnelse var å bekjempe de "vantro" med "Allahs sverd" Noen få utvalgte vers fra Koranen er ofte feilsitert for å spre myten om at Islam oppfordrer til vold, samt oppfordrer sine etterfølgere til å drepe alle ikke-muslimer. 1. Vers fra Surah Attawbah sitert ute av kontekst Det følgende verset fra Surah Attawbah er svært ofte sitert av kritikere for å mislede folk til å tro at Islam oppfordrer til vold, drap og brutalitet: «... drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem...» [Koranen 9:5] Kritikere av Islam siterer faktisk dette verset ute av kontekst. Ikke bare unnlater de å sitere hele verset, men de unnlater også å nevne konteksten verset er sitert i. For å forstå sammenhengen er det nødvendig å lese fra det første verset av dette kapitlet. Versene forteller at det var en fredsavtale mellom muslimene og avgudsdyrkerne i Mekka. Denne avtalen ble brutt av avgudsdyrkerne. En periode på fire måneder ble gitt dem for at de skulle godtgjøre bruddet, ellers ville det bli erklært krig mot dem. Vers 5 av Surah Attawbah sier: «Men da de hellige måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem, og ta dem (til fange) og omring dem og ligg på lur etter dem på ethvert sted (som er egnet) for bakhold. Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat (årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.» [Koranen 9:5] Dette verset er sitert under en krig! 2. Eksempel på krigen mellom USA og Vietnam De fleste vet at USA en gang var i krig med Vietnam. Anta at presidenten i USA eller generalen av den amerikanske hæren, sa til de amerikanske soldatene under krigen: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem». Hvis man i dag sier at den amerikanske presidenten sa: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem» uten å gi sammenhengen, vil det høres ut som at han er en umenneskelig massemorder. Men hvis man siterer hans uttalelse i riktig kontekst, altså at han sa det under en krig rettet mot fiendtlige soldater for å øke kampånden til de amerikanske soldatene, vil det høres veldig logisk ut. 3. Vers 9:5 sitert for å øke kampånden til muslimene under krigen På tilsvarende måte sier Koranen i kapittel 9 vers 5: «... drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem...», under en kamp for å øke kampånden til de muslimske soldatene. Det Koranen sier til de muslimske soldatene er; vær ikke redd under kampen, drep fienden hvor enn dere finner dem. 4. En del av svaret ligger i selve verset Denne delen av verset blir som regel unnlatt når 9:5 siteres av Islams kritikere: «Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat (årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.». Som det tydelig kommer frem av verset ville motparten fredelig få dra sin vei dersom de aksepterte Islam. Mange vil kanskje mene at dette er rettferdig, det er jo tross alt krig det er snakk om. Det vil derfor virke logisk at kun dersom en aksepterer motpartens vilkår får man dra sin vei. Men dette er ikke tilfellet i Islam, resten av svaret ligger i det neste verset. 5. Anti-muslimer hopper fra vers 5 til vers 7 Arun Shourie er en av Indias største kritikere av Islam. Han siterer det samme verset, Surah Attawbah, kapittel 9 vers 5 i sin bok The World of Fatwahs, på side 572. Etter å ha sitert vers 5 hopper han til vers 7 av Surah Attawbah. Enhver fornuftig person vil innse at han har hoppet over vers 6, noe de fleste anti-muslimer gjør for å villede folk til å tro at Islam er en menneskefiendtlig religion. 6. Surah Attawbah, kapittel 9 vers 6 gir svaret Svaret på påstanden om at Islam oppfordrer til vold, brutalitet og drap er gitt i Surah Attawbah, kapittel 9 vers 6: «Hvis en av avgudsdyrkerne ber deg om beskyttelse, så gi ham det, så han kan få høre Guds ord. Før ham så et sted hvor han har sikkerhet. Dette fordi de er et folk som ikke vet.» [Koranen 9:6] Koranen sier altså at hvis de omvendte seg til Islam, fikk de fredelig gå sin vei. Videre sier Den Hellige Koranen i vers 9:6, at dersom de ikke omvendte seg, men søkte asyl og fred, fikk de ikke bare dra sin vei, de fikk til og med personlig eskorte til et sted det var trygt. Dette fikk de fordi de ønsket fred, men deres liv ville være truet av deres medsoldater som ikke ønsket fred, og av andre muslimer som ikke visste at de hadde overgitt seg. Det er ingen tvang i Islam, noe som også tydelig kommer frem i Koranens andre kapittel vers 256. I dagens internasjonale scenario kan en fredelig og barmhjertig militærgeneral kanskje la fiendtlige soldater gå fri om de overgir seg under en krig. Men hvilken militærgeneral beordrer sine soldater om å ikke bare la fienden gå gratis, men også eskortere dem til et sted hvor de er trygge? Det er akkurat det Allah sier i Den Hellige Koranen for å fremme fred i verden. Fortsett å les her på dette forumet, der jeg prøver å svare på mistolkninger om islam: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry13454580 Endret 1. april 2009 av PrettyBoy Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Jeg ber deg også å huske på at denne diskusjonen gjelder om den kritikken som rettes mot islam er riktig eller ikke. Dette er ikke en diskusjon om hvem som er værst av islam og kristendom. Jeg har ennå ikke sett deg forklare hvorfor du mener disse kildene er usanne Så det spiller ingen rolle om kritikken er riktig eller ikke, skjerp deg, hvorfor skal jeg la en person spre løgn om min relgion? Skal jeg begynne å spre løgner om deg, selvom det ikke stemmer? Mange av de kildene til Ballezar, er blogger som snakker følelser og meninger om islam, og du sa: Du tenker med følelsene og ikke med fornuften, og det er tegnet på en fanatiker .Hmm, men uansett mange av de bloggene han legger ut, har ingen henvisninger, ingen kilder, forstår du hva jeg mener? Det er basert på følser, meninger, tanker, er dette troverdige kilder? Grandma sa dette: Ingen av kildene dine bærer preg av å være pålitelige. Bruk vanlige kilder som oppfyller TONE-kravene. Troverdighet Objektivitet Nøyaktighet Egnethet Dine kilder oppfyller kanskje 2 av kravene, noe som ikke er i nærheten av godt nok. Sidene er skrevet av folk som enten er fundamentalt kristne eller som 'vet sannheten' som jo så mange av dere gjør. Hun/han beskriver hva en troverdig kilde er, ganske godt her,. Endret 1. april 2009 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Min kritikk av Islam er mye basert på tre hendelser, og muslimers reaksjon på disse hendelsene. Theo van Gogh Salman Rushdie Jyllands-Posten Muhammed tegninger Kristendom kritiseres og spottes hver eneste dag, mye av det får kritikk tilbake. Men det er MEGET skjelden det er noe mer en verbal kritikk, enkelte ganger trekkes også loverk inn. Så har vi disse 3 mest kjente eksemplene på kritik rettet mot islam som jeg linker til over. Theo van Gogh ble drept av en muslim for å ha laget denne videoen. Salman rushdie måtte gå i skul på grunn av dødstrusler, og flere støre relgiøse leder oppfordrett alle muslimer til å forsøke å ta hans live. Og jeg tror vi alle husker hva som skjedde under saken om muhammed tegningene. Uavhengin om hva som måtte stå i koranen eller hva muslimer svarer når de blir spurt er ikke hendelser som dette et tegn på en fredelig relgion. De fleste muslimer vil fordømme disse hendelsene vis de blir spurt, naturlighvis gjør de dette. Relgionen hadde ikke overlevd lenge hvis de ikke gjorde det. Men i alle intervjuer jeg har sett oppfølges dette altid med et: MEN, de skulle ikke ha sagt de de sa. Og det er dette som er noe av kjernen i min kritikk. Relgionskritikk er aldri galt, uansett hvor provpserende det er. Man kan kritisere tilbake og argumentere i mot det, men det å en gang anntyde at det er galt å kritisere eller at disse tingene ikke burde ha blitt gjort går imot alle de verdiene om ytringsfrihet som vestelig kultur bygger på. Når det gjelder islam som grunnlag for en regjeringsform eller lov verk er det tydelig at dette ikke fungerer spesielt bra. Ta en titt på FNs liste over verdens mest vellstående land. Vestelige ikke-muslimske land ligger på toppen, alle de muslimske landene ligger betydlig lengre ned på listen. Norge har bare en hundredel av den mengde olje som flere arabiske land har. Men norge har alikevel en velstand som er mange ganger bedre en de samme arabiske landene. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Min kritikk av Islam er mye basert på tre hendelser, og muslimers reaksjon på disse hendelsene. Nå kritiserer du hendelser muslimer selv tar avstand fra, hva er du skal fram til med dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Min kritikk av Islam er mye basert på tre hendelser, og muslimers reaksjon på disse hendelsene. Nå kritiserer du hendelser muslimer selv tar avstand fra, hva er du skal fram til med dette? At islam er en voldelig, imperialistisk og undertrykkende relgion. Ikke alle muslimer er terrorister men alle terrorister de siste 20 årene har nesten utelukket vært muslimer. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Ikke alle muslimer er terrorister men alle terrorister de siste 20 årene har nesten utelukket vært muslimer. Vi har terrorister i alle land og mange religioner og politiske ideologier. Moderne terrorisme de siste 20 år utelukker ingen, hverken kristne, jøder, nordmenn eller andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Naturligvis er det ikke helt ensided, det er det aldri med noe som helst. IRA vil være en av untakene i denne sammenheng. Men hvis man ser pa statistikken ser man at mennesker av en muslimsk bakgrunn har noe høyere tedens til å ty til vold i konflikt-situasjoner. Det finnas naturlighvis mange untak, men nå snakke vi om statistikk. Invandringen i norge er et eksempel, det er en høyere prosent av kriminelle blant innvandre fra midt-østen en det er fra, for eksempel sørøst-asia. Jeg tror dette er grunnet relgionen, men jeg kan naturlighvis ta feil og de kan være andre årsaker til dette. Ingen stereotyper er riktige, men de er også somregel basert på noe sannhet. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Men hvis man ser pa statistikken ser man at mennesker av en muslimsk bakgrunn har noe høyere tedens til å ty til vold i konflikt-situasjoner. Det finnas naturlighvis mange untak, men nå snakke vi om statistikk. Hvis man ser på statistikken ser man at mennesker har noe høyere tendens til å ty til vold i konflikt-situasjoner. Europas totale historie er preget av konflikt. Selt ismannen Ötzi som er 5500 år gammel hadde tegn på dette, noen hadde skytt en pil i hans skulder. Muslimer hadde ingen rolle eller innflytelse under første verdenskrig da jorder og sletter i frankrike ble forvandlet til et stort koldtbor for kråkefugler. Jeg sier ikke at islam gjør menneskene fredeligere, men man trenger overhode ikke islam til å skape vold og krig, det klarer mennesket utmerket uten Allah. Jeg tror selv alkohol påvirker mennesker mer negativt enn islam hva vold anngår. Endret 1. april 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Her kan alle selv lese om islam og de mytene om islam som spres av muslimer http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Myths-of-Islam.htm Myter om muhammed http://www.thereligionofpeace.com/Muhammad/myths-mu-home.htm Og for litt mer nyheter om "fredens religion" islam. http://www.thereligionofpeace.com/ http://www.jihadwatch.org/ http://www.faithfreedom.org/ http://antiislamistnorge.wordpress.com/200...-vite-om-islam/ Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Det er svært tydelig at du trenger et ganske ekstensivt kurs i kildekritikk. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Det er svært tydelig at du trenger et ganske ekstensivt kurs i kildekritikk. Kan du ikke heller si sannheten at du liker meg ikke og derfor anser du alle websider jeg linker til som useriøse, og all jeg fremlegger av informasjon som fofalsket uansett hvem som står for den informasjonen som er på sidene. Men du tror vel kanskje at alt dette er noe jeg har produsert selv ? Det er nok ikke min "kildekritikk" det er noe galt med. Men du er så full av fordommer at du ikke er i stand til å ta til deg ny kunnskap. Men en ting finner jeg litt underlig, og det er at du er så ivrig etter å forsvare islam, og at du så villig sluker all propagandaen fra ekstremistene i islamsk råd. Det er nesten så man kan begynne å lure på om du er muslim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå