Gå til innhold

Den beste kombinasjon av hus og objektiv?


Anbefalte innlegg

Jeg må bare få si at jeg syns ikke det er noen problem å skifte objekti. jeg har 18-55mm og 70-300, så har ikke mye som overlapper, og med tidene blir man ganske god på å sikfte objektiv, og jeg syns at om du har pengene til det, så burde du gå for en god kitzoom, og en 70-200mm (Sigma har kommet med en nå som ikke erså j*vlig dyr)

9113041[/snapback]

 

Du har et poeng. Etter hva jeg forstår så leveres ikke dette til Pentax, men det passer jo svært godt sammen med D80 og 18-70objektivet som ble anbefalt så varmt. Tre-fire tusen dyrere enn D80 og 18-200, og rent optisk sikkert mye bedere.

 

Men med et slik objektiv hadde det vel vært kjekt med antivbrasjon :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må bare få si at jeg syns ikke det er noen problem å skifte objekti. jeg har 18-55mm og 70-300, så har ikke mye som overlapper, og med tidene blir man ganske god på å sikfte objektiv, og jeg syns at om du har pengene til det, så burde du gå for en god kitzoom, og en 70-200mm (Sigma har kommet med en nå som ikke erså j*vlig dyr)

9113041[/snapback]

 

Du har et poeng. Etter hva jeg forstår så leveres ikke dette til Pentax, men det passer jo svært godt sammen med D80 og 18-70objektivet som ble anbefalt så varmt. Tre-fire tusen dyrere enn D80 og 18-200, og rent optisk sikkert mye bedere.

 

Men med et slik objektiv hadde det vel vært kjekt med antivbrasjon :hmm:

9113766[/snapback]

 

Jeg kommer ikke til å legge på 4-5k for å få VR på noe som koster 12-13k.

 

Med en stå hånd kommer du til å klare deg fint. Husk VR hjelper ikke ved sportsfoto uansett.

 

D80 og kit'n er nok noe jeg hadde foretrekt om jeg ikke hadde gått for D200 og tamron objektivet.

Lenke til kommentar

Med D80+18-200VR øyner jeg en ørliten budsjettsprekk her. Billigste jeg kan se er 12999,- I tillegg kommer vel minnebrikke, uv filter, veske?, etc

 

Mitt forslag blir derfor:

Nikon D80 + Tamron 17-50 f2.8 (10300,- på JapanPhoto)

+ Sandisk SD Extreme III 2 GB (279,-)

 

Så sparer du resten og venter til du får råd til et brukt teleobjektiv med god lysstyrke etter hvert. F.eks. et av de litt eldre 80-200 f2.8, som du burde kunne få tak i for mellom 5-7000,-

 

:thumbup:

 

 

Edit: Sorry. Så nå at budsjettet var 13k. Men Tamron 17-50 f2.8 + en 80-200 f2.8 brukt etter hvert, burde uansett være et alternativ å vurdere..

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...