Gå til innhold

Garanti spm. PS3

EpZ

Anbefalte innlegg

Har sett video av folk på nettet hvor folk legger inn ubuntu og andre linux versjoner på PS3.

Ryker garantien hvis alt skjærer seg da? I utgangspunktet ville jeg ikke tro det siden PS3 har en en funksjon som tillater dette utenom homebrew. Noen erfaringer??

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noe skal skjære seg så må det nesten bli software-en som skjærer seg og da er det bare og formatere og legge inn på nytt igjen. Sony tillater deg og innstallere linux på den og det kan da ikke ha noen innvirkning på garantien om du gjør dette.

Lenke til kommentar
Linux har ikke mulighet til å ødelegge noe, så tviler veldig sterkt på at garantien ryker.

Dessuten er jo dette støttet fra sonys side.

Er så trygt så :)

9104203[/snapback]

Så bra! Grunnen til at jeg spør er at en kompis av meg prøvde seg på ubuntu, men under installeringen svartnet alt. Etter å ha restart, formatere osv. var alt like ille. Det endte med at han måtte sende den tilbake igjen. Men siden garantien dekker dette har han vel ingenting å frykte.

Noen andre som har andre erfaringer med linux distroer på PS3 med mer hell?

Lenke til kommentar

Hvis han hadde prøvd å slå den av og holde inne på-knappen noen sekunder hadde han sluppet å sende den inn igjen.

Eller holde inne på-knappen mens PS3en sto på. Er ikke helt sikker. Men det er noe du kan gjøre for å få den til å boote i gameOS igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...