Daffsat Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Hei! Er nå på tide å oppgradere standardobjektivet til mitt Canon EOS 350D, men trenger litt råd om hvilket objektiv jeg bør velge. Objektivstørrelse: Minimum 18 - minimum 200 Bruksområde: -Landskapsbilder -Portrettbilder -"I farta" bilder:P Pris: 3-4000, dersom dere syns det er nødvendig å bruke såpass av en hobbyfotograf! På forhånd takk for alle råd! PS: Noen som vet hvor man kan få tak i "edderkopp" stativet eller hva det nå heter? Endret 19. juli 2007 av Daffsat Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Noe sier meg du burde hatt en ultrazoom om du ikke har skjønt såpass som at 18-200mm (MINIMUM?!?!?!) er et optisk kompromiss i alle ender, og at det skal gi kvalitet til under 3-4000. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Selv om også den er et fryktelig kompromiss, så er vel Tamron 18-250 litt mer godkjent enn de andre. Den har jo fått sånn noenlunde god kritikk. Ikke noe for de som er vant med fastoptikk, men men. Koster vel 4000? Lenke til kommentar
Daffsat Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Har personlig lånt og prøvd ut Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS og er veldig fornøyd med den, lurte bare på om det fantes billigere objektiver som var tilsvarende ettersom 5k blir litt mye tror jeg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ikke med bildestabilisator, men du får jo samme objektivet uten det til nesten halve prisen, samt Tamrons optisk bedre alternativ som er lengre i tillegg. Sistnevnte koster ca 4000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå