lihku Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei, jeg sitter her på en øy i troms med en Toyota Corolla DX 1987 som ikke vil gå. Det er onkelen min som eier den og han tror det er vakumslangene som er kobla i forgassern(?) som ikke er kobla riktig. Jeg prøvde og starte og den starta men stoppa med gang. Vist jeg gassa ugjevnt klarte jeg så vitt og holde den i livet. Men kunne ikke få turtall. Den spytta mye(poffa, smalt etc :!: ) akkurat som om det sku vært luft i forgassern. Noen som vet hva som er galt? Og/eller er det noen som vet hvordan det hvordan de vakumlangene skal være? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 smelling og poffing kommer av feil tenning. som regel en pluggkabel som sitter på feil plugg. Sjekk av tenningsrekkefølgen er 1-3-4-2 og bytt alle vakum slangene. Gå over tenningsanlegget, sjekk fordeler/rotor. Alt det vakum-mekket bak der (ormebolet) pleier og gi mer ustabil tomgang osv, men motoren pleier og gå hvis noe er feil. Lenke til kommentar
lihku Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Han e sikker på at det ikke e tenninga som e problemet. Han har bytta motor siden den forrige ble kjørt i stykker. Men måtte ta forgassern fra den forrige. Så da vet vi ikke kor de slangan skal gå. Hadde vært fint med et kart eller nåt over det. Bilde etc... Lenke til kommentar
lihku Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Et eller annet! PLIX Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det finnes 2 ting du kan gjøre. 1. Finn en corolla med samme motoren og se hvor vakumslangene skal gå. 2. Kjøp en Haynes bok for Corolla (du finner det på feks bokkilden.no) Et godt råd: De siste forgassermotorene til Toyota var et ormebol av vakumslanger, disse må aldri tas ifra hverandre uten at du tar bilder først eller merker slangene på et skikkelig vis, å ikke gjøre det vil (som du har erfart nå) føre til trøbbel. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Høres ut som tette dyser for meg. Pumper du på gassen kan den klare å gå på det akselerasjonspumpa leverer, men stopper med én gang du slutter å pumpe. Et triks for å få bort løs dritt i dysene er å få opp litt turtall, legge hånda over luftinntaket på gasseren og gi full gass. Suget i gasseren KAN klare å suge ut en del dritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå