Gå til innhold

X1959XT i crossfire vill ikke starte!

OldDuke

Anbefalte innlegg

Nå er jeg dypt nede i fortvilelsens dype hull. Slo av maskinen i går kveld, har ikke vært noe problemer med den i det hele tatt. Slo den på i morres og når den skulle gå inn i windows får jeg beskjed om "Ingen Signal"!

Prøvde så å ta ut det ene kortet, akkurat det samme skjedde, tok ut alle kabler til dvd, alle harddisker(utenom systemdisk) ingen forandring, prøvde å bytte 12V kabelen, samme skjedde. Strøm skal det være nok av, men når jeg tester så piper det samt at det blinker på 5 v.. Den viser 5.4 v

Har lest høyt og lavt for å se om det er en løsning på dette, men finner ingen fornuftige svar.

Satte så inn mitt trofaste 7800 GTX kort, no problemo. Startet umidelbart.

Må si at dette er loven om maksimal jævlighet som slår til for fullt. Hadde forbant meg på at jeg aldri mere skulle ha ATI eller ASUS, men tenkte at vi er jo i 2007 så det må jo ha vært en viss utvikling der og.....

Speccs er som følger:

Intel Core 2 Duo E6600

Asus P5W64-WS PRO

2 x x1950xt

3 Gb ram

bøttevis med disker

Hiper 580 W PSU (HPU-4M580-PU)

Må legge til at begge skjermkortene fungere på min gamle maskin, Abit AW8 MAX.

Så er det nån av dere guruer der ute som har en løsning vil jeg bli evig takknemmelig.

Og til de som har en sadistisk trang til å kommentere skrivefeil, bare gi f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En haug med disker og x1950xt i crossfire høres drøyt ut i forhold til din PSU. Rart at det har fungert tidligere, men har du mulighet for å teste med en annen? Hiper er ikke akkurat kjent for sterke 12v rails.

9120445[/snapback]

Har en Acer 2216W på DVI.

Den PSU'en er crossfire godkjent, så da skal det vel funke.. Prøvde å starte med alle diskene frakoblet(uten systemdisk) samme opplegg. Har også testet med egen psu på skjermkortene.

Artige saker dette..

Lenke til kommentar
En haug med disker og x1950xt i crossfire høres drøyt ut i forhold til din PSU. Rart at det har fungert tidligere, men har du mulighet for å teste med en annen? Hiper er ikke akkurat kjent for sterke 12v rails.

9120445[/snapback]

viss du leser bruker han dedicert strømforsyning til skjermkortet, har selv en slik og den er kjekk å ha =)

Fungerer begge korta single da?

Altså ta ut det ene og kjør ett og ett?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

9120445[/snapback]

viss du leser bruker han dedicert strømforsyning til skjermkortet, har selv en slik og den er kjekk å ha =)

Fungerer begge korta single da?

Altså ta ut det ene og kjør ett og ett?

9123852[/snapback]

Nei de gjør ikke det... men de fungerer på min andre maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...