Gå til innhold

Tror jeg kjoper Panasonic NV-GS500E-S

Anbefalte innlegg

Sitter i utlandet saa det faar bli uten norske tegn.

Jeg har lest litt pâ forume her, det virker som Panasonic NV-GS500E-S er et bra valg. Men jeg er totalt uten erfaring med video. Det blir vel primaert brukt til â filme dagligdagse ting som unger osv.

Jeg har sett pâ noen kameraer men de fleste krever jo at man setter opp lyskastere for at bilde skal bli ok (satt pâ spissen sjeff).Mitt kamera mâ kunne filme med bra resultat i vanlig stuebelysning.

Jeg har ogsâ lyst pâ undervanshus til videokamera mitt, det er ogsâ en grunn til at jeg trengeret lyssterkt videokamera.

Jeg har surfet litt etter UV-hus til NV-GS500E-S men kan ikke finne noe, sâ har noen en link til det hadde det vêrt flott.

Sâ det jeg egentlig lurer pâ er: Finnes det undervannshus til gs500e, tâler det svak belysning, burde jeg kansje velge et annet kamera med dvd eller harddisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Bra valg av kamera! Vet ikke om det finnes undervannshus til kameraet, men tenk litt over det. Skikkelige undervannshus vil komme til å koste rundt 8000 kr, +/-. Det er veldig dyrt, så tenk over om du virkelig trenger det.

Lenke til kommentar

Ingen kamera er bra i dårlig lys, men som Hr.Afseth her på forumet sier, er det størrelsen det kommer an på. Sensorstørrelsen, altså. :) NV-GS 320 har 1/6" sensorer, mens GS 500 nermer seg 1/4", noe som kameraer i 20K-klassen og oppover har. Panasonic AG-HVX200, til ca 50K har 1/3" sensorer, så GS 500 er nok teoretsk det mest lyssterke kameraet i den prisklassen.

Skulle gjerne sett et opptak i dunkel belysning, med GS 500 og GS 320 og sett om jeg ser mye forskjell. :)

Lenke til kommentar

Takk for svarene.

Jeg er en aktiv dykker sâ undervannshus er litt viktig. Jeg vet at uv-hus koster mye penger, derfor er jeg litt opptatt av at kamera jeg velger mà ha en bra kvalitet bàde pâ film og hardware. Det bör vare en stund for â si det slik :)

Da trenger jeg bare vite om det finnes undervannshus til dette kamera för jeg tar en avgjörelse.

har ogsâ tittet litt pâ Sony HDR-SR7E, men forstàr jeg det rett etter det jeg leser her er vel gs500 et like godt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...