slippern Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Driver og lager et glemt passord script. så lurer jeg på en liten ting. litt av scriptet ser sånn her ut: if ((empty($email)) || (!CheckMail($email))) { echo "Skriv inn epost adressen din"; return true; } kan jeg bruke return true; visst mailen ikke er rett? kan bruke die; men det egner seg ikke siden da stopper jeg resten av index.php og siden blir ikke pen. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 litt dumt spørsmål kanskje, men hva skal du med return? if ((empty($email)) || (!CheckMail($email))) { echo "Feil e-post adresse. Prøv igjen"; } Lenke til kommentar
slippern Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 litt dumt spørsmål kanskje, men hva skal du med return? if ((empty($email)) || (!CheckMail($email))) { echo "Feil e-post adresse. Prøv igjen"; } 9103062[/snapback] ja du lura kansje litt på det du. men, vidre nedover scriptet så kommer nemlig SQL spørringen, så måtte få avbrytt scriptet på en måte. men return funket =) Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 return brukes for å få en verdi ut av en funksjon. return vil stoppe funksjonen og returnere verdien. det som er vanlig ved ditt tilfelle er å bruke return false; eller return 0; hvis det er i en funksjons deklarasjon. dersom det er i en blokk (if, while, for, foreach eller switch) kan du bruke break; for å escape resten av blokken. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har jeg ikke lagd no sånt til deg før? if(noe ikke stemmer) { $errormsg .= "something"; $error = TRUE; } // og kanskje noen anre if'er if( ! $error ) { // Kjør sql og alt annet } else { echo $errormsg; } Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Glemt passord script-ide: Bruker skriver inn eposten sin sjekk om eposten er i databasen hvis ikke; error hvis; lagre random validation string i databasen, send samme string med epost til eposten eposten inneholder link med &validation=*string* hvis validation stringen stemmer, kan enten passordet bli endret, eller random passord sendes til eposten. if ((empty($email)) || (!CheckMail($email))) empty($email) burde vel vaert i CheckMail() Lenke til kommentar
slippern Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Har jeg ikke lagd no sånt til deg før? if(noe ikke stemmer) { $errormsg .= "something"; $error = TRUE; } // og kanskje noen anre if'er if( ! $error ) { // Kjør sql og alt annet } else { echo $errormsg; } 9104207[/snapback] ikke til meg så vidt jeg kan huske. Lenke til kommentar
slippern Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Glemt passord script-ide: Bruker skriver inn eposten sin sjekk om eposten er i databasen hvis ikke; error hvis; lagre random validation string i databasen, send samme string med epost til eposten eposten inneholder link med &validation=*string* hvis validation stringen stemmer, kan enten passordet bli endret, eller random passord sendes til eposten. if ((empty($email)) || (!CheckMail($email))) empty($email) burde vel vaert i CheckMail() 9104911[/snapback] laget det sånn at brukeren skriver inn mail og nytt passord sendes i mailen. Lenke til kommentar
nree Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det som Ståle skriver vil være mer sikkert i forhold til innsyn. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 litt dumt spørsmål kanskje, men hva skal du med return? if ((empty($email)) || (!CheckMail($email))) { echo "Feil e-post adresse. Prøv igjen"; } 9103062[/snapback] ja du lura kansje litt på det du. men, vidre nedover scriptet så kommer nemlig SQL spørringen, så måtte få avbrytt scriptet på en måte. men return funket =) 9103565[/snapback] Da kan du jo bare gjøre slik: if ((empty($email)) || (!CheckMail($email))) { echo "Feil e-post adresse. Prøv igjen"; } else{ // Kjør SQL script bla blabla echo "Hei og hopp"; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå