Reggy Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Kanskje det er mulig å få noe hjelp her. Jeg hadde egentlig bestemt for Søny HDR-SR10, men det er gått av marked. (harddiskkamera). På Elkjøp oppdaget jeg da et annet Sony HDR-CX105 til kr 4995. Det har internt flashminne på 8GB, samt mulighet for minnekort. Og jeg tror jeg har bestemt meg for å gå for minnekort og flashminne som medium. Men så leser jeg her at menorystick som er et sony sitt minnekort er et usikkert kort. Ringte en fotosjappe. Han solgte Canon og anbefalte bare de, da Canon de siste år slo Sony i alle tester. Han anbefalte Canon HF200. Men det er jo et dyrere kamera. Det har dog vanlig SD minnekort. Jeg likte det til Søny, samt prisen på 4995 kr - har ikke lyst til å betale så mye mer enn det. Hva gjør jeg? Finnes det noe bedre fra andre produsenter som JVC eller Panasonic i denne prisklassen. Er det at Sony bruker Memorystick så kritisk at man bør se på andre merker som kjører SD. Jeg blir forvirret og håper noen her bare kan si at i prisklassen 5000 kr bør du kjøpe akkurat dette kameraet............................. her. Å for en lykke det hadde vært. Vi snakker om et kamera til en familie, til å sikre opplevelser på ferie, skole avslutninger, minner osv. Ikke spille inn nyeste James Bond... Enkelt å bruke og grei kvalitet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Finnes det Videokamra som kan ta speilrefleksbilder? Lenke til kommentar
thomas_goble Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Finnes det Videokamra som kan ta speilrefleksbilder? Nei, men det finnes speilrefleks kameraer som kan filme Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Joa men i 1080p? Og ett vidokamra er bedre å holde. Er det planlagt noe slikt i det nærmeste? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Joa men i 1080p? Ja, Canon 5D Mark II. Det einaste eg veit som er planlagd er RED Scarlet/Epic. Scarlet vil kanskje havne i same prisområde som 5dmkII, men det kan og verte ein god del dyrare. Avheng av kor mykje ekstrautstyr ein må ha vil eg tru. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Det var da ille drøy pris :-P Jeg har ett budsjett på 6-7k Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Då kan du foreløpig gløyme det. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 :-( Videokamera som tar GODE bilder da? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Med forbehold om at eg ikkje veit akkurat kva som finst på marknaden, so trur eg kanskje det er enklare å finne eit speglreflekskamera som tek god video. Ta ein titt på Canon Eos 500D, som er innanfor budsjettet ditt. Det kan faktisk ta opp video i 1080p (noko eg hadde gløymd), men berre i 20fps, i tillegg til 720p i 30fps. Har du fleire spørsmål om dette SLR, lag ein tråd i speglrefleksforumet, der finn du mest kompetanse. Endret 6. august 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Hmm, ser bra ut. SKal hovedsakelig brukes til å filme RC Fly (Altså små objekter som beveger seg raskt) Og Berg-og-dalbaner (Altså mens jeg sitter på ) Skal generelt ta bilder av alt. Jeg liker alltid å fikse litt i bilder om jeg skal bruke de. eks. fjerne kviser og at jeg er solbrent på kinnene osv... xD Liker også å fotografere lynnedslag. Har EOS 500D optisk bildestabilisator? Jeg vuderer og kjøpe meg Canon Legria HF200 og ett annet billig speilrefleskkamra. Jeg finner ikke ut av hvor mange FPS HF200 har har funnet 24 mbps på en side men ikke FPS noen som vet? :S Endret 6. august 2009 av Rudde93 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hvor finner jeg en god guide til filmteknikk? Opptakene mine ser amatørmessig ustødige og rotete ut. Nesten til å bli svimmel av. Jeg har akkurat laget en passende kloss til hurtigkobleren på fotostativet og resultatet ser bedre ut, men fortsatt ugjennomtenkt. Hvilke tips har dere til kameraføring, start, stopp, klipping osv? Kameraet jeg endte opp med å kjøpe var dette. Lenke til kommentar
tole Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hvis skaden allerede har skjedd og opptakene er ustødige kan du teste ut Deshaker filter (google det) i VirtualDub. Det temmer selv de mest ustø bevegelsene på en fantastisk måte: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Takk for tipset. Jeg har ikke filmet noe viktig ennå. Det er stort sett bare læring og trening jeg har drevet med. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Adobe After Effects har også en bra måte å stabilisere video på. Da må du riktignok croppe utsnittet, alt etter hvor ustødig opptaket er. Det programmet har jo utrolig mange andre muligheter for redigering også Lenke til kommentar
1949 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Noen som har ett forslag til ett kamera rundt 1000kr, trenger ikke super 1080p kvalitet, bare det funker sånn ca. greit. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Et par forslag: Samsung SMX-F30 ~1300 kr Canon FS10 ~1400 kr Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Ønsker et videokamera med god bildekvalitet, selv med mye bevegelse, til en ålreit pris. Vil for det meste filme sport og annen bevegelse, og trolig endel mennesker og "ferie-filming". Har tenkt på Sanyo Xacti FH1 (~4000 kr) Tanker? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Det står 1920x1080 med 60 fps. Jeg er skeptisk til det og tipper de mener 1080i. Men med 1280x720 regner jeg med det er ekte 60 fps med full progressiv scanning. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Har noen spm.. Finnes det billige høyhastighetskamera som funker? Og hva slags kamera vil dere anbefale hvis jeg er ute etter ett som filmer uten støy og mørke og lys og i høy oppløsning? Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 hva med polaroide filtre etc finnes det noe guide på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå