Stianbl Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei, Har da søkt og komt inn på multimediateknologi- og design, men er egentlig ganske i tvil om hvor "bra" denne utdanningen er. Vurderte først Dataingeniør (5årig master, eller bare 3 årig), men fant ut at jeg ikke ville bruke hele livet forran en dataskjerm i den grad. For de som ikke vet hva den linjen jeg skal på omhandler, så er det alt ifra foto, video, grafisk behandling og redigering. Ja, vi skal egentlig innom det meste. Ta opp film, redigere på data. Ta bilder, redigere på data. Lære 3d modellering, osv. Lære webdesign.. Programmering.. det er alt slikt... Ja, mye data, men ikke på samme måte som en dataingeniør.. =/ Men hvordan er jobbmuligheter på dette området? Og hvordan er eventuellt lønn? Nei, velger ikke jobb etter lønn, for da hadde jeg vel tatt offshore eller høyere ingeniørutdanning. Men når jeg har flere alternative jobber jeg kunne tenke meg på lik linje, sier jeg ikke neitakk til godt betalt når jeg først går så mye skole for å få det.. Fullført 3 år allmennfaglig med fordypning i 3MX, 3FY, 3KJ (2BedØk og 2Sp også)... På forhånd takk for all informasjon og synsvinkler på saken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå