Gå til innhold

Noen som skal ha Wii Fit?


KongRudi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal definitivt ha meg WiiFit.

 

Som spill, og det er definitivt et spill enn hva hardcorefanboys prøver fåfengt å påstå, så håper jeg det kommer til å ligge i samme kategori som WiiSports: Umulig å gå lei av hvis man spiller det en halvtime et par-tre ganger i uken, men med mulighet for lenger sesjoner i multiplayer. Er verken i spesielt god eller dårlig form, men alle småting som kan hjelp og være gøy på samme tid er bra i min bok.

 

Men mest av alt kommer jeg til å kjøpe det som potensielt genialt tillegg til Wiikontrolleren for hardcorespill. Potensialet er så såre klart å se. Det første jeg tenkte var selvfølgelig "WiiBoxing2", med balansebrettet til å styre karakteren med. Andre mulige ideer er også opplagte: Skateboard, ski, snowboard, eller surfing med balansebrettet alene, med nunchuck\wiimote kan man ha strafing og crouching i FPS, rytterkamp med lanse\sverd ala Mount&Blade, etc, etc.

 

Hvis utviklere lager en ny spillstil, med oppbygging inspirert av blant annet Halos små action-bursts, hvor man sitter og gjør utforsking\puzzles\story i cirka 5-15 minutter, og så går over til å stå på brettet og gjøre actionscenene i cirka 5-15 minutter, kan dette bli en helt ny og fantastisk måte å spille hardcorespill på. Og istedetfor å føle seg sliten og føkket etter en flere timer lang sesjon, så kan man føle seg utslitt og god.

 

Allerede har sjefsdesigneren fra dagens Final Fantasyspill sagt at han kan være interresert i å se hvordan det kan brukes til RPGs, og jeg tviler ikke et sekund på at det kommer til å komme flere interresserte designere snart. Uansett hvordan det selger kommer nok noen til å eksperimentere med det som kontroller, og hvis det selger bra kan det bli et essensielt tillegg til mange forskjellige Wiispill.

 

Hvis man ikke ser potensialet i balansebrettet for hardcorespill, må man ikke bare være dum som et brød, men dum som et helt bakeri som blir styrt av brødene selv.

Lenke til kommentar

Som hardcore gamer jeg er så sier jeg da vel ikke nei til å prøve noe nytt, hadde ikke vært rare gameren hvis jeg ikke hadde turt å prøve ut de mulighetene konsollen min har.

 

Hva er det slags tull man har begynt med å skille mellom hardcore og casual? Som hardcore gamere står jo dørene åpen for hva vi vil, bare vi har mot nok til å faktisk ta steget å gjøre noe "ikke linært".

 

"Hei, oh, Wii kommer med noe nytt men jeg er for hardcore til å prøve det". Minner meg nesten om den negeren i San Andreas som sier "caus im Gangsta" hele tiden, men i realiteten er han ikke det.

 

Synes jeg ser merkingen på spill for ettertiden. "Ikke passende for barn under 10 år og Hardcore gamere".

 

Men men, nå er jo jeg 23 år og en har en del år på baken som gamer, er vel vokst av meg slike klassifiserings tendenser og koser meg heller med hobbyen min og lidenskapen. Gameing.

 

Caus im hardcore ;)

Lenke til kommentar

Litt lettere å få tak i en Wii enn en Atari med tilbehør kanskje. Og det er nok ikke bare grafikken som har endret seg.

In any case, jeg må nok innrømme at tiltrekningskraften til WiiFit er begrenset, men jeg ser for meg at den kan få bruksområder som gjør mer nytte for seg enn andre spill. Litt trening har ingen vondt av (med mindre du har feber). I tillegg er det forfriskende å se at noen faktisk gir ut slikt. Nintendo ser ut til å tenke litt utenfor boksen. Og det er bra. Kudos, Nintendo.

Lenke til kommentar
Atari hadde noe lignende på 80-talet også :p

 

http://www.joystiq.com/2007/07/17/wii-fit-...tari-accessory/

9112987[/snapback]

 

Det er nå vi ser hvilke grafikk horer Nintendo-gjengen er blitt, når alle skal ha Wii Fit, når de kunne fåtte samme spillet med joyboard og Mogul Maniac.. ;)

9112996[/snapback]

Ikke samme sensitivitet, ikke samme prosessorkraft på CPU til å intelligent oversette dataene til meningsfulle former. Ergo: Joyboard = En god ide 25 år for tidlig.

Lenke til kommentar
Allerede har sjefsdesigneren fra dagens Final Fantasyspill sagt at han kan være interresert i å se hvordan det kan brukes til RPGs

 

Man står oppå den lille, hvite tingen og går og går og går og etc. :hmm:;)

 

Og WiiFit er definitivt ikke et spill som gir meg lyst til å investere i en Wii.

Lenke til kommentar

Huffameien. Hvis spillet appellerer til "vanlige" folk også, da nytter det ikke.. Jeg er nå engang ingen hardcoregamer, så mine meninger teller ikke. Men synes nå uansett det er altfor mange fjortiser her inne som er mer opptatt av streetcred enn å ha det gøy.

 

Det handler faktisk kun om å ha det gøy, ikke hva alle andre synes.

Lenke til kommentar
husgutt: Så klart skal det være gøy, men du må huske at det er ikka alle som kanskje synes dette er gøy (ikke det at noen her har prøvd det).

9114869[/snapback]

 

 

Vel, er vel ingen her som har prøvd, er det? Da blir det vel like dumt å si at det IKKE er gøy?? Å kategorisk avvise at det er gøy fordi spillet ikke inneholder 490 liter blod, 578 aliens, 2300 roboter og hele USAs våpenarsenal, er vel litt barnslig eller?

Lenke til kommentar
Vel, er vel ingen her som har prøvd, er det? Da blir det vel like dumt å si at det IKKE er gøy?? Å kategorisk avvise at det er gøy fordi spillet ikke inneholder 490 liter blod, 578 aliens, 2300 roboter og hele USAs våpenarsenal, er vel litt barnslig eller?

9114897[/snapback]

 

Jeg sa jo at ingen hadde prøvd det enda. Men JEG tror at dette kommer til å bli like kjedelig for meg som Wii Sports er nå for MEG.

 

Med dette Wii Fit fikk man se diverse øvelser. Dette er ikke noe jeg er interessert i. Jeg er aktiv nok som det er, og når jeg spiller vil jeg slappe av, ikke stå på et hvitt brett og balansere vekten min. Jeg er fornøyd med vekten min og hvor mye jeg trener ellers i hverdagen, og når jeg har tid til å spille vil jeg spille f.eks. Zelda.

Dere sier sikkert at det kommer til å bli flere funskjoner til dette brettet, som f.eks. et snowboardspill. Men her er ikke jeg så interessert heller. Det er ikke min spillstil.

 

Alle må ikke like Wii Fit bare fordi det er nytt og spennende for noen.

Lenke til kommentar
Men TCi, Wiifit er et trenings supplement til en spillkonsoll, ikke et tv-spill som vi tradisjonelt kjenner et. Dessuten tror jeg ikke det er spillene tidus2k4 klager på, men heller mangelen på annet tilbehør som først og fremst får best mottagelse hos "gamerne". harddisk, mulighet for å spille av mp3, mediacentermuligheter, dvd kompatibelitet osv.

Dette må vel være dagens mest selvmotsigende :lol:

 

Du klager over at Wii Fit ikke er et spill, og så begynner du å ramse opp en haug av ting som ikke har noe med spill å gjøre i neste setning? Kanskje du skal bestemme deg for om du vil at Nintendo skal komme med litt annet enn bare spill eller ikke :D

 

Etter mitt syn har Nintendo blitt så kommersielle, endog stormannsgale av denne rekruteringen av nye potensielle tv-spillere, at de glemmer "kjerne-gamerne" som har spilt tv-spill i 10-15 år og kanskje forventer litt mer enn muligheten til å ha en virtuell hund eller en iq-trimmer som bringer skoletype-assosiasjoner.

9108267[/snapback]

Vitner listen som TCi kom med om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...