AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei! Jeg trenger å få til en scrollbar på en label jeg har. Jeg har prøvd å legge scrollbaren inni labelen ja, men det går ikke for det. Jeg regner med at jeg må ty til noe kode her..? Kunne noen ha hjulpet meg? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 En label kan ikke ha en scrollbar (uten store anstrengelser). Prøv en Panel. Hint 1: Se på propertiene til kontrollen.... Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Scrollbar på en label? Du mener vel textBox? Den har i allefall en ScrollBar property hvor du velger mellom None, Vertical, Horizontal, Both. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 På en label ja.. Det er tekst som ikke skal endres som skal stå der.. Jeg prøver ut forslagene deres! Takk! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Ja nå fikk jeg det til... La labelen inne i et panel, og drog den forbi "linjene" til panelet. Dermed dukket det opp noen scrollbars, og alt er i orden! Takk! Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Ok. Hvis du har behov for flere linjer, så er jo TextBox tingen: Endre følgende properties: textBox1.Borderstyle = BorderStyle.None textBox1.MultiLine = True textBox1.ReadOnly = True textBox1.ScrollBars = ScrollBars.Both Endret 19. juli 2007 av xtc Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Tekstboks hadde blitt jalla, da disse merker all teksten når de starter opp. Gjorde ihvertfall det med meg nå som jeg prøvde.. Men jeg setter jo pris på din hjelp for det! Endret 19. juli 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Bruke scrollable control som panel er jalla, textbox derimot, er måten det skal gjøres på, fordi da kan teksten også kopieres etterpå. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Okay.. Er jo litt enig i dette.. Da kan jo folk kopiere hva som står der, noe som kan være nyttig. Hvordan skal jeg få tekstboksen til å ikke merke teksten av seg selv da? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 EnTextBox.ScrollBars = ScrollBars.Vertical EnTextBox.MulitLine = True EnTextBox.ReadOnly = True EnTextBox.Text = "Hello world!" + Environment.NewLine + "Hei på deg!" EnTextbox.SelectionLength = 0 Siden ingen andre har nevnt dette : SETT NAVN PÅ VARIABLENE! Å la dem beholde default navn(TextBox1), er en utrolig, utrolig, UTROLIG stygg uvane. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hvordan skal jeg få tekstboksen til å ikke merke teksten av seg selv da? 9102804[/snapback] Lag en skjult tekstboks (sett Visible til False og Name til txtHiddenHack) og legg inn følgende kode i Form1_Load-hendelsen: txtHiddenHack.Select() Lenke til kommentar
Martin-Vb Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 hva med og sette enabled på en textbox til false? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 hva med og sette enabled på en textbox til false? 9103808[/snapback] Da får man ikke scroll'et lengre... Å bruke en Panel er det beste alternativet. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Hvordan skal jeg få tekstboksen til å ikke merke teksten av seg selv da? 9102804[/snapback] Lag en skjult tekstboks (sett Visible til False og Name til txtHiddenHack) og legg inn følgende kode i Form1_Load-hendelsen: txtHiddenHack.Select() 9103341[/snapback] Aaah.. Så dette lurer den altså? Hva gjør .select egentlig da? Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Setter fokus på kontrollen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Men kontrollen er fremdeles visible = false? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Men kontrollen er fremdeles visible = false? 9104770[/snapback] Skjulte kontroller kan også ha fokus ... ja, det var en grunn til at jeg kalte tekstboksen for txtHiddenHack. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Du utløser ikke 3. verdenskrig om du prøver littpå egenhånd, vet du Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Setter fokus til tekstboksen. Når var det ikke mye styr for meg å svare på akkurat dette, men om du hadde lest det som står på Intellisensen når du holder over .Select (skriv txtHiddenHack., og vent til den listen kommer opp for så å holde musen over .Select) kan du lese det selv Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Ja jeg kunne jo ha finni det ut lett selv, men det er jo greit med et skikkelig svar fra noen som kan det! Men da kommer jeg til å bytte ut til en tekstboks ja, da dette virker mye bedre! Takk for all hjelp! Det er snilt av dere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå