Xazz Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei jeg vurderer å kjøpe Sony HDR-SR5E eller Sony HDR-SR7E. Jeg leser i denne testen at en av forskjellene er elektronisk søker. Kan noen forklare meg hva dette innebærer, og gi en mening i om dette er viktig bit. Det nevnes også at den har mindre bildebrikke med lavere oppløsning, men uten at dette er særlig synlig. Noen som har meninger om denne forskjellen? takk mvh. xan Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 har ikke holdt i noen av disse så dette blir 100% synsing; elektronisk søker er kjekt hvis solen er så sterk at du ikke ser noe på lcd'en, bortsett fra det klarer du deg lenge uten. bildebrikke med lavere oppløsning kan faktisk være bra, en del tester hinter om at kameraene til 5 serien til sony kan ha litt mindre støy enn 7 serien, på den annen side kan færre pixler bety mindre skarpe bilder. vil tro dette siste er ekstremt vanskelig å se da det i begge tilfeller må interpoleres "ned" før det lagres i HD format. 5'eren mangler også optisk stabilisator, mic og hodetelefon. kan være kjipt å mangle det, men på den annen side er ikke dette alfa og omega for å lage bra film for en hobbyfotograf! i mine øyne gjør prisforskjellene på HD kameraene til sony det enkelt å velge vekk de dyreste; du får minimalt igjen for tusenlappene. sjekk også ut canon hv10, tape er undervurdert. Lenke til kommentar
fabergan Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har Sony HDR-HC7. Ikke det samme, men gir vel tilsvarende bilder. Viser resultatet på hjemmekino med bildebredde på ca 2,5 meter. Er godt fornøyd, men tror brukeren bør være litt interresert om resultatet skal bli severdig. man skal ikke være redd for å bruke stativ! Det forplikter å være fotograf når resultatet kunne vært vist på kino! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå