Gå til innhold

The Darkness demo ute nå

My2Cents

Anbefalte innlegg

Merkelig. Jeg har en 50" full hd, kjører komponent på 360en og hdmi på ps3en og syntes ps3n så mye flottere ut grafikkmessig.

Men er det noen som kan svare på om spillet hakker like mye som demoen, noen som har fullversjon og som kan svare på nettopp dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er merkelig. Hos meg, med samme type tilkobling på begge, samme oppløsning (720p) og identiske skjermer side om side så er forskjellen slik at det ikke er snakk om smak og behag - det er klart bedre på X360.

Kjører du høyere oppløsning så vil det hjelpe på jaggies selvfølgelig, men det burde være stooor forskjell i skarphet på texturene, og den forskjellen burde bare bli større jo høyere oppløsning du kjører (med mindre PS3 bruker bedre textures i 1080P enn 720P).

Tror det må være noe annet som spiller inn her, f eks HDMI kontra komponent. Jeg får mye skarpere bilde på min X360 med VGA enn med komponent.

Lars

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg, men har opplevd flere ganger at venner av meg sier det og det spillet er bedre på 360'en så kommer de hjem hit og tester fks darkness, så blir det litt "stunned".

Føler også det er litt lettere å se forskjell etc på en 55" full hd skjerm enn det er på en liten en. PS3 versjonen vinner helt klart hos meg ihvertfall.

Hva slags versjon har du av hdmi på tven din lars?

Endret av henrikr
Lenke til kommentar
Synes det var kjipt jeg, ikke akkurat PS3 grafikk. Ser ganske bra at dette er en port gitt.

9109142[/snapback]

Det er nok det beste skytespillet til PS3, og grafikken er beste som er på PS3 idag innen FPS :thumbup:

9111181[/snapback]

0_o Resistance er nå langt mye bedre enn dette. Teksturene er langtifra detaljert og bare lagt på shader for å se bra ut. PS3 kan LAANGt bedre enn dette syns jeg.

Edit: Litt merkelig å sitte her og argumentere IMOT ett PS3 spill :p Noe er galt.

Lenke til kommentar

Kjører for øyeblikket på LCD monitorer med komponent inngang, venter på nytt TV.

24" er plenty stort nok til å se forskjell når man kjører 720p, og når man ser det side om side så har man god til å studere detaljene, blir noe helt annet å sammenligne ved å bytte frem og tilbake.

Nye tv'en er en 46" med HDMI 1.3, skal kjøre en ny test når den kommer (forhåpentligvis til uka) men da blir det HDMI mot VGA eller komponent.

Hva er det som ser bedre ut på PS3 hos deg? Er det flyt, farger, teksturer eller noe annet?

Lars

Lenke til kommentar

OT: Siden mitt Resistance ikke kommer før til uka så har jeg lastet ned demoen, og førsteinntrykket av det er mye bedre enn Darkness (både grafikk og gameplay). Men må innrømme at jeg først nå koblet opp lyd på PS3'en så jeg burde vel holde kjeft og ta en ny runde på Darkness. :blush:

Lenke til kommentar

Blir forvirret av deg Lars.

Først sier du at du har komponent innganger. Så sier jeg mitt oppsett, så svarer du og sier du har likt oppsett, og nå sier du at du sitter på 2 TVer med komponent inngang? Det vil altså si at du ikke bruker HDMI fra ps3en?

Når det gjelder hva jeg syntes er bedre så er det flyten og teksturene.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært igjennom både resistance og the darkness (ps3) og ble litt nysgjerrig på grafikken på Resistance i forhold. Resistance har jeg kun spillt på min gamle CRT tv, så det blir gøy å se det på min nye full-hd tv.

Synes nå grafikken var bra på ps3 på the darkness og har nå begynnt på nytt på "hard".

Det er ikke mange kulene han skal ha i kanalen, før han ligger og furter!

Lenke til kommentar
Merkelig. Jeg har en 50" full hd, kjører komponent på 360en og hdmi på ps3en og syntes ps3n så mye flottere ut grafikkmessig.

9115551[/snapback]

Sitter på ein 50", dog ikkje 1080p og kjører 360 over komponent og PS3 over HDMI. Og som sagt foretrakk ag 360 versjonen. Eg har også sagt at eg foretrakk fargene på PS3 versjonen utifrasammenligningsbilder/filmer tidigere, men dette her la eg ikkje noe merke til de to i mellom da eg sammenlignet. Er jo bare å finstille gamme i spillet eller trykke litt rundt på TV`en så få man noenlunde samme look på begge platformene.

Det eg trur er at folk reagerer på motion blur i 360 versjonen kontra PS3, DET er jo det første man faktisk legger merke til fra det sekundet man beveger seg rundt.

EDIT: Ang. FOM så er vel også det rimelig varierende grafikkmessig syns eg. Men henter eg bra opp med at det skjer så fantastisk mye på skjermen samtidig :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Er enig med deg frostbitten..

Skulderknappene på xbox kontrollen, og at venstre analog er plassert "feil" funker bare ikke for meg.. så lenge leve sixaxxis eller hvordan det skrives :p

Foretrekker dog å ha triggerne på R1/L1 i stedet for R2/L2.

9112934[/snapback]

enig her :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg hadde ingen forventningar til dette spelet, og det var vist like greit. Dette var keisame greier...spelte gjennom dei to første bretta på demoen, og so gadd eg ikkje meir. Føler at eg har spelt det samme spelet tusen gongar før. Gimmicken med den "skumle" stemma som seier ting som "you are nothing but a puppet" vart berre småkomisk for meg...ikkje hysterisk morosam som eg er sikker på at utviklarane meinte ho skulle vere. :p

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt meg dette spillet, å jeg må si at grafikken skuffer meg veldig :( Jeg syntes Resistance Fall Of Man har skarpere å bedere grafikk...

Kanskje jeg har noe feil innstlinnger på oppløsning, men jeg syntes ikke akkurat dette var NEXTGEN grafikk.

Jeg har en Sony50" HD 720p/1080i(IKKE 1080p), Spiller spillet i 1080i, noe som PS3 eller Tv'en stiller den automatisk til. Kanskje dette er feilen... burde jeg ha den innstilt på 720P eller 1080i(som jeg har nå) ? hva er best?

som sagt jeg var skuffet overgrafikken...

Men selve spillet virker KONGE, artig,blodig,mørkt. Gleder meg til å spille gjennom dette spillet. Har akkurat kommet meg til kirkegården, og har enda ikke fått takk i superkreftene...Ååå.. det blir konge når jeg får de. CARNAGE !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...