jvc1986 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hvordan får man gjort slik at cursoren automatisk starter i et form felt på siden? Tenker da på slik det er på f.eks google.com at den står å blinker klar i søkefeltet slik at man ikke trenger å trykke der med musa etter at man har entret siden. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei, dette bruker du javascript til (klientside) og ikke php (serverside). om du har et input element <input id="foo" name="foo".... /> Da kan du legge til dette i <head>: <script type="text/javascript"> window.onload=function() { var elem =document.getElementById('foo') elem.focus() } </script> Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Men skal sies at det er veldig irriterende, med mindre det ikke er mer pa siden enn en sokeboks (som google) Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Nei det kan eg ikkje si meg eining i Ståle. Det er mangen situvasjoner der autofokus er veldig nytting. Noen eksempler er ei login side, ei side med ei søkemotor som blir mykje brukt (php.net hadde blitt bedre med autofokus), osv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Nei det kan eg ikkje si meg eining i Ståle. Det er mangen situvasjoner der autofokus er veldig nytting. Noen eksempler er ei login side, ei side med ei søkemotor som blir mykje brukt (php.net hadde blitt bedre med autofokus), osv 9105753[/snapback] Sant det, men det er jo enkelt fra før av da Jeg skriver alltid url php.net/funksjon som f.eks php.net/eregi-replace Men ellers er jeg ikke helt enig med Ståle Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det jeg mente var at sider som har autofokus pa en elller annen boks som ikke er veldig relevant for resten av siden, er plagsomt. Hvis feks diskusjon.no hadde hatt autofokus pa domenesok-boksen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå