kalg Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg holder på å bygge en pc til en kompis (surfe, internett pc), og jeg partiserer alltid disken før jeg installerer win. Den jeg skal bruke nå er 250 Gb, jeg var tenkt å lage en 30 Gb og en 210 Gb (husker ikke hva tallene blir i 8tallsystemet). Spørsmålet mitt er: Hvilken rekkefølge skal partisjonene være i? Da tenker jeg på om det går ann å legge Windowspartisjonen ytterst på disk platene (for å få systemfilene ytterst der disken leser raskest pga. rotasjonshastighet). Hvilken skal i såfall lages først.? slik er hvordan jeg pleier å gjøre det. Div på C: og Win på D: Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har ingenting å si, han vil ikke merke forskjellen på lese-/skrivehastigheten innerst/ytterst.. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Mener jeg har lest en plass at Norton Speed Disk organiserer systemfilene ytterst, og at dette skal gi bedre ytelse, siden dataene er kjappere tilgengelig når de ligger ytterst (og da spinner fortest). Bare en tanke hvis det faktisk er forskjell, hvorfor ikke gjøre det beste? Endret 19. juli 2007 av kalg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå