Gå til innhold

PSU til Filserver

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på jakt etter en PSU for bruk i filserver. Jeg har lett temmelig mye, men finner svært lite utvalg av PSU`er med bare 1 rail. Dvs, eg trenger ikke en PSU som har PCI-E tilkoblinger, etc. (dvs, 180w etc. er dedikert til skjermkort og annet).

Noen som har gode forslag her? Er snakk om rundtom 15 disker, og flere etterhvert. Har ingen problemer å kjøre flere psu`er på dette systemet (som jeg gjør i dag).

Har og hørt om flere som har koblet disse railene sammen, slik at en faktisk får brukt all tilgjengelig watt til drev koblinger, men jeg finner desverre ingen god guide til hvordan dette gjøres.

PSU`en har heller ingen behov for s-ata tilbkoblinger da jeg har laget overganger fra hvert drev diskene står i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corsair sine strømforsyninger har faktisk 1 stor 12v-rail, selv om det står oppgitt 3 separate. Siden de produseres av Seasonic, så er det jo da også naturlig å anta at sistnevnte også har det.

Silverstone oppgir jo sine strømforsyninger til å ha 1 rail spesifikt, og de er som regel også kraftige. (opptil 80A for kW-klassen).

Lenke til kommentar
Anbefaler også denne.

https://prisguiden.no/product.php?productId=48089

9102850[/snapback]

"Triple 12V Rails provide independent reliable power to the CPU, video card and other components with a combined rating of 50A (40A on 520W) maximum! Advanced circuitry design that automatically enables power sharing between the triple +12V rails in an event of overload on any single +12V rail."

Denne gir bare full styrke på f.eks. drev uttak ved "an even of overload..". Hvis du ser på spesifikasjonene lenger nede, ser du at den levere maks 18A pr rail. Ergo, uten å koble sammen rail som skulle egentlig ha gått til PCI-E etc. vil en bare ha 18A tilgjengelig for disker.

Korrekt meg hvis eg tar feil her

Endret av oyvindell
Lenke til kommentar
Korrekt meg hvis eg tar feil her

9102894[/snapback]

Som jeg sa i posten min over, så har Corsair egentlig en stor 12 volts-rail i følge tester på f.eks Silentpcreview.com. (Som er folk som kan tas alvorlig).

Som det kommenter setningen du quotet.

The second sentence suggests that it's really only one line with a single OCP circuit. Perfectly safe, imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...