Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva mener brukerne her inne om transpersoner ?


Anbefalte innlegg

La nå de som er "annerledes" få være seg selv. Som TLZ sa, de fleste gjør det ikke "in public" en gang :)

 

Når folk sier at det er ekkelt, synes jeg det virker som om det enten vitner om uvitenhet, eller mangel på evne til det å respektere andre. :) (Det var hvertfall min mening)

 

Og til trådstarter: Tror at på ett forum, er det store sjangser for at man bare får svar som "ekkelt" osv. Også lurer jeg litt på hva dine tanker om temaet er :)

 

Ellers synes jeg det blir feil å kalle transvestitter+++ for en egen "art" det er faktisk diskriminerende. Det blir det samme som å si at homofile også er en egen "art". Man kan vel heller ikke si at noen bare burde være sånn eller sånn, det er jo faktisk noe man ikke kan noe for :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er helt greit og være bifil, sånne personer synes jeg vi kan få flere av! De holder en hvis moral på en prekant måte. Folk må være som de vil. :)

9111580[/snapback]

 

Det er heller ikke alle som crossdresser , transpersoner som er bifile, og veldig mange er ikke i det hele tatt åpne om det. Jeg kjenner to personer som er transpersoner, de er ikke åpne om det og framstår som en vanlig mann med ganske så macho livsstil utad. Det er bare for visse de stoler på at de er åpne om at de også har et annet liv.

Lenke til kommentar

Har overhode ingenting imot slike personer. De må nesten få lov til å være seg selv. Det er vel få her inne som hadde akseptert å gå rundt i klær for det motsatte kjønn fordi man ser ut som det. Nettopp slik blir det for transseksuelle. Man har en kropp som tilsier en ting og et indre som sier noe totalt annet. Det er klart at man ikke kan leve slik hva nå enn motstandere måtte mene om det. Egentlig, kjønn og kjønnsroller er noe drit. Det plasserer folk i bås uten at det har noe særlig formål. Vi er alle ulike og av og til bedrar skinnet veldig. Trossalt er det det indre som teller, ikke det ytre. At det betyr at enkelte går rundt i klær man forbinder med det andre kjønnet? So what? Det skader ikke meg og det skader ikke andre heller.

Lenke til kommentar
Om jeg liker det? Njaa. Hadde blitt satt ut om noen jeg kjenner viste seg å være det.

Ville jeg inskrenket friheten deres eller diskriminert de for det? Nei.

9103697[/snapback]

Er av samme mening som J@cob her.

Folk kaller jo for den saks skyld meg transe også, siden jeg trekker i kjole nå og da, men jeg mener nå fortsatt jeg er en "normal" heterofil gutt som kjemper for menns rettferdighet til å gå i blomstrete sommerkjoler og andre kjoler.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

forstår meg ikke på menn med trang til å gå i dameklær eller kvinner med trang til å gå i manneklær, men jeg har ikke noe imot det. De får nå gjøre som de vil og absolutt få lov til å leve ut "legningen" sin de også. Men det er kanskje lurt å være seg selv når man er i passkontroll og slikt.

 

Kjenner en som biologisk sett er en gutt, men som ikke føler seg som verken gutt eller jente. "Hin" (som "han" kaller seg) er veldig hyggelig og helt vanlig.

 

Transseksuelle (altså de som biologisk sett er en slags blanding), vet jeg ikke helt hva jeg synes om, da jeg ikke kjenner noen. Men jeg synes samfunnet skaper et altfor stort skille mellom menn og kvinner. Folk er forskjellige!

Lenke til kommentar
La nå de som er "annerledes" få være seg selv. Som TLZ sa, de fleste gjør det ikke "in public" en gang :)

 

Når folk sier at det er ekkelt, synes jeg det virker som om det enten vitner om uvitenhet, eller mangel på evne til det å respektere andre. :) (Det var hvertfall min mening)

 

Og til trådstarter: Tror at på ett forum, er det store sjangser for at man bare får svar som "ekkelt" osv. Også lurer jeg litt på hva dine tanker om temaet er :)

 

Ellers synes jeg det blir feil å kalle transvestitter+++ for en egen "art" det er faktisk diskriminerende. Det blir det samme som å si at homofile også er en egen "art". Man kan vel heller ikke si at noen bare burde være sånn eller sånn, det er jo faktisk noe man ikke kan noe for :)

9111118[/snapback]

 

Tja. Jeg stilte spørsmålet rett og slett ut av nyskjerrighet. Du har rett i at noen svar kan bli veldig korte inne på et forum, men det er jo bare noens mening uansett. Jeg personlig havner vel innenfor båsen transvestitt, men allikevel ikke.

 

Bakgrunnen for spørsmålet er vel for å se om folk bryr seg eller ikke. Om det var nødvendig var det nok ikke, men man får ikke svar uten å spørre først. :)

Lenke til kommentar
Tja. Jeg stilte spørsmålet rett og slett ut av nyskjerrighet. Du har rett i at noen svar kan bli veldig korte inne på et forum, men det er jo bare noens mening uansett. Jeg personlig havner vel innenfor båsen transvestitt, men allikevel ikke.

 

Bakgrunnen for spørsmålet er vel for å se om folk bryr seg eller ikke. Om det var nødvendig var det nok ikke, men man får ikke svar uten å spørre først. :)

9117329[/snapback]

 

 

Jeg skjønner godt hvorfor du spurte, klart det både er spennende og litt skremmende å komme med et spørsmål som dette i et veldig aktivt forum. Spesielt når det betyr noe for deg.

 

Tenkte jeg skulle spørre deg om hvorfor du er transvestitt. Hva er det slags "urge" som driver deg? Tør du være det i all offentlighet?

 

Det er så lett for oss jenter når vi ønsker å gi et mer maskulint uttrykk. Vi kjøper bare en buksedress, skjorte og slips- eller, bukse, vest og slips eller bukseseler og dermed føler vi oss med en gang mye mer maskulin, cool, stillig og ikke minst moteriktig. Så drar vi ut på byen og flørter litt med både jenter og gutter...vi kommer så godt unna det og gjør det stadig vekk.

 

Jeg synes skottene er så utrolig digg med skjørtene sine. Særlig med tanke på hva de ikke har på under :blush:

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle spørre deg om hvorfor du er transvestitt. Hva er det slags "urge" som driver deg? Tør du være det i all offentlighet?

 

Hvorfor jeg er det, humm.. ikke lett å svare på. Men jeg vet ikke igrunn. Det er noe som jeg begynte med når jeg var veldig liten. Nå i senere tid hvis jeg ikke gjør det, ender det som regel opp med depresjoner.

 

Jeg er relativt åpen om det. De fleste vennene mine vet om det, og jeg er glad jeg har fortalt dem også. Jeg har ikke vært ute i all offentlighet utenom en gang. Det gikk veldig fint og jeg storkoste meg.

 

Det er så lett for oss jenter når vi ønsker å gi et mer maskulint uttrykk. Vi kjøper bare en buksedress, skjorte og slips- eller, bukse, vest og slips eller bukseseler og dermed føler vi oss med en gang mye mer maskulin, cool, stillig og ikke minst moteriktig. Så drar vi ut på byen og flørter litt med både jenter og gutter...vi kommer så godt unna det og gjør det stadig vekk.

 

Det er veldig sant, men det er nå bare slik det er blitt. For min del gjør det ingenting. Det ser jo som regel ganske bra ut også. :)

 

Jeg synes skottene er så utrolig digg med skjørtene sine. Særlig med tanke på hva de ikke har på under  :blush:

 

Skotter er tøffinger. :x Barske som bare det. ;)

9118290[/snapback]

Lenke til kommentar

Det ser jeg lett for meg :) Det var sikkert en befriende om en skremmende følelse.

Esben Esther Pirelli Benestad har gjort en formidabel og banebrytende jobb for transer. Men, det er nok likevel langt igjen før flere tør å bevege seg dithen, vi må nok slippe litt mer taket på våre fordommer. Vi er trege, mye tregere enn en del av våre naboer- men, vi kommer vel etter til slutt :)

 

Mange tror at transer er ensbetydene med homofile, men det er vel langt i fra tilfellet.

 

Jeg tror så gjerne at Skottene er noen tøffinger. Har så lyst til å dra dit, se landet og bli kjent med noen. Hadde vært så skøy. Irland også.

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar
Jeg synes man trenger flere av dem. Særlig "Chicks with dicks".  :love:

9125412[/snapback]

 

He? Jenter med kuker? :hmm::ermm::ohmy:

 

Kom flere flash der gitt- men ok, finnes slike altså?! Jaja, som sagt- det skal jo alle slags folk til for å lage en hel verden... :dribble:

 

Edit: skriveleif

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar
He? Jenter med kuker?  :hmm:  :ermm:  :ohmy:

 

Kom flere flash der gitt- men ok, finnes slike altså?! Jaja, som sagt- det skal jo alle slags folk til for å lage en hel verden... :dribble:

9125503[/snapback]

Chicks with Dicks er et annet navn på pre-operasjons transeksuelle, altså menn som har tatt ferdig hormonkuren, og derfor er feminine, puppefulle(Ofte med litt ekstra silikon) og skjeggløse blitt, men som ennå har penis.

Lenke til kommentar
He? Jenter med kuker?  :hmm:  :ermm:  :ohmy:

 

Kom flere flash der gitt- men ok, finnes slike altså?! Jaja, som sagt- det skal jo alle slags folk til for å lage en hel verden... :dribble:

9125503[/snapback]

Chicks with Dicks er et annet navn på pre-operasjons transeksuelle, altså menn som har tatt ferdig hormonkuren, og derfor er feminine, puppefulle(Ofte med litt ekstra silikon) og skjeggløse blitt, men som ennå har penis.

9125617[/snapback]

 

Ok, det var jeg ikke klar over. Høres ut som at det er en mellomstasjon og at full kjønsopperasjon er neste skritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...