Hansiii Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hva er enkleste måten å kople PS3 til en VGA inngang? Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 går ikke. Så enkelt. 9101587[/snapback] Oj, det var ganske sjokkerende. Etter å ha sett PS3 spillene vist fram på E3 (spesielt GT5 Prologoue) begynte jeg å få litt lyst på en PS3, men hvis det ikke finnes noen VGA kabel blir det uaktuelt. Fatter ikke hvordan det ikke kan finnes en VGA kabel. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 går ikke. Så enkelt. 9101587[/snapback] Oj, det var ganske sjokkerende. Etter å ha sett PS3 spillene vist fram på E3 (spesielt GT5 Prologoue) begynte jeg å få litt lyst på en PS3, men hvis det ikke finnes noen VGA kabel blir det uaktuelt. Fatter ikke hvordan det ikke kan finnes en VGA kabel. 9101799[/snapback] Hva skal du med en VGA kabel utgang? Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 går ikke. Så enkelt. 9101587[/snapback] Oj, det var ganske sjokkerende. Etter å ha sett PS3 spillene vist fram på E3 (spesielt GT5 Prologoue) begynte jeg å få litt lyst på en PS3, men hvis det ikke finnes noen VGA kabel blir det uaktuelt. Fatter ikke hvordan det ikke kan finnes en VGA kabel. 9101799[/snapback] Hva skal du med en VGA kabel utgang? 9101809[/snapback] Jeg har ikke HDTV, så jeg bruker PC skjermen min til alle spillemaskinene mine. Jeg har heller ikke noe bord å feste ratt og pedaler i foran TV'en, så selv om jeg hadde hatt en HDTV, ville jeg trengt en VGA kabel. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hva med litt jallamekk? HDMI-DVI DVI-VGA Veit ikke om dette funker, men teoretisk sett så burde det funke Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Hva med litt jallamekk? HDMI-DVIDVI-VGA Veit ikke om dette funker, men teoretisk sett så burde det funke 9101899[/snapback] Skulle tro det ville virke. Noen som har testet dette? Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg har mine tvil. Noen på forumet her tidligere har nevnt at HDMI kun er digitalt, uten å sende analoge signaler i det hele tatt. Den DVI-VGA kontakten der er jo ment på DVI-I signaler som sender både analoge og digitale. Dessuten er Ps3 avhengig av en HDCP-kapabel skjerm for å vise bilde, og det tviler jeg vel på at din skjerm er siden du bruker VGA. Gjerne arrester meg på dette, men jeg tror kanskje den eneste muligheten din er å kjøpe inn en Ps3 komponentkabel (RGB) og en RGB-VGA kobling. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Hva med litt jallamekk? HDMI-DVIDVI-VGA Veit ikke om dette funker, men teoretisk sett så burde det funke 9101899[/snapback] HDMI mangler den analoge delen av signalet man finner i DVI-I-utganger. VGA-inngangen støtter kun analoge signaler, så det går ikke. Gjerne arrester meg på dette, men jeg tror kanskje den eneste muligheten din er å kjøpe inn en Ps3 komponentkabel (RGB) og en RGB-VGA kobling. 9102147[/snapback] Komponent er ikke RGB, og er heller ikke direkte kompatibel med VGA/RGBHV. Endret 19. juli 2007 av Rikky Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Er ikke komponent RGB? Jeg mente bestemt at komponent har Rød, Grønn og Blå kontakt jeg. Vet at kompositt er noe helt annet, men jeg har da sett flere VGA-Komponent adaptere på nettet tidligere. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg mente bestemt at komponent har Rød, Grønn og Blå kontakt jeg. 9102269[/snapback] Fargene på kontaktene er ganske riktig rød, grønn og blå, men det er sikkert bare for å gjøre forvirringen komplett. Komponent er YPbPr, RGB finner vi i f.eks. scart. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Bortevekk ... Endret 19. juli 2007 av Stikko Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Da beklager jeg feil bruk av standarder. Bruken av RGB i parentes var for at han lettere skulle skjønne hva jeg mente om han var usikker, ikke at det var en standard. Men det gjorde han vel bare enda mer forvirret. Men er du enig i at det må være den beste løsningen, altså Komponent-Vga? Stikko: Les postene over så skjønner du hvorfor dette ikke fungerer med Ps3, da den kun sender digitale signaler. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hmm, sant sant. Tenkte heller ikke på det nei - det sagt, lurer på hvorfor det fungerte med Blu-Ray spilleren jeg prøvde, den skal også (såvidt jeg vet) også kun sende digitale signaler. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Joda, det er mulig å kople til PS3 til en VGA-skjerm, men det krever litt triksing. På denne siden finner du en beskrivelse på hvordan du går frem: Link til VGA-hack Endret 19. juli 2007 av praystation Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg mente bestemt at komponent har Rød, Grønn og Blå kontakt jeg. 9102269[/snapback] Fargene på kontaktene er ganske riktig rød, grønn og blå, men det er sikkert bare for å gjøre forvirringen komplett. Komponent er YPbPr, RGB finner vi i f.eks. scart. 9102291[/snapback] Jeg tror dette her varierer litt... Les dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video Nå har jeg derimot ikke orket å lese alt, men slik jeg forstår det, kjører komponent RGB også. Men YPbPr er nå foretrukket. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 AnaXyd: RGB-typene det står om i wikilinken er de du finner i scart og VGA. Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Spørs nok om jeg bare må kjøpe meg en ny skjerm med HDCP da, har vurdert ny skjerm en stund nå uansett. Hvordan får man lyd ut ved siden av HDMI utgangen? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Man kan få lyd ved hjelp av HDMI, Optisk, Scart og de analoge rødhvit Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Du burde absolutt bruke den optiske utgangen. Billige er de kablene til den også. Også er det ikke noe tap av kvalitet! Ikke kjøp phono kabler(rød og hvit), da disse ikke overfører digitale signaler.(Noe som betyr at du ikke får 100% surround) Sier ikke mer om det nå, da optisk er å anbefale! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå